Gå til innhold

Kupton/andre. Hvorfor er det slik? Imovane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tok mange Imovane i går i frykt for ikke å få sove. Det resulterte i at jeg bare ble "gira" og fikk slett ikke sove.. Hvorfor er det slik?

Anonymkode: 58d10...563

Jeg fikk i hvert fall beskjed om å legge meg etter jeg hadde tatt det når jeg var innlagt, hvis jeg var oppe ble jeg gira og våken. Ja rett og slett motsatt effekt. 

Det kan jeg forklare.

I lave doser har Imovane (og benzodiazepiner) størst affinitet mot den reseptoren som gjør deg trøtt/beroliget. I større doser er medisinene «dopamin release agents» og denne effekten blir mer og mer framtredende jo større dosen er.

Alkohol er motsatt. I små doser er alkohol primært en dopamin release agent (altså blir du gira og glad) og i større doser blir du trøtt, sløv, osv. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...