Gå til innhold

2 doser pfizer, deretter 3 dose Moderna- bivirkninger?


Epletreet

Anbefalte innlegg

Har du fått 2 doser av pfizer for detter å få 3 dose moderna (evt 1 dose Pfizer, 1 dose Moderna?)

Opplevde du bivirkninger med Moderna kontra Pfizer? Likt? Ingen bivirkninger?

Jeg skal få 3.dose i morgen, men selvom de har Pfizer så er det Moderna de må bruke opp først sa de. 

Usikker på om jeg ønsker kryssvaksinering, og siden det nå tilbys 3.dose til min gruppe så tar ikke fastlegen antistoffprøve. 

Har altså fått 2 doser Pfizer, uten en eneste bivirkning, og er nå redd for å bli skikkelig dårlig av Moderna. Det jeg er mest redd for er kvalme og oppkast da jeg har emetofobi og blir hysterisk livredd av oppkast. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva

Slik jeg har forstått det (jeg er ikke ekspert og kan ha misforstått) så er de to vaksinene like bare at Moderna er litt «sterkere» og kan derfor by på litt sterkere bivirkninger ja. Men jeg kjenner flere som har 2 doser med Moderna og de ble ikke dårlige i det hele tatt mens noen andre jeg kjenner ble liggende en dag og måtte ta smertestillende osv.

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epletreet skrev (45 minutter siden):

Har du fått 2 doser av pfizer for detter å få 3 dose moderna (evt 1 dose Pfizer, 1 dose Moderna?)

Opplevde du bivirkninger med Moderna kontra Pfizer? Likt? Ingen bivirkninger?

Jeg skal få 3.dose i morgen, men selvom de har Pfizer så er det Moderna de må bruke opp først sa de. 

Usikker på om jeg ønsker kryssvaksinering, og siden det nå tilbys 3.dose til min gruppe så tar ikke fastlegen antistoffprøve. 

Har altså fått 2 doser Pfizer, uten en eneste bivirkning, og er nå redd for å bli skikkelig dårlig av Moderna. Det jeg er mest redd for er kvalme og oppkast da jeg har emetofobi og blir hysterisk livredd av oppkast. 

Oppkast og kvalme er vel ikke en vanlig bivirkning av vaksinene? Har ikke hørt om noen som har opplevd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (3 timer siden):

Oppkast og kvalme er vel ikke en vanlig bivirkning av vaksinene? Har ikke hørt om noen som har opplevd det.

Jeg har kun basert frykten på to bekjente som har blitt oppkast-dårlig etter vaksina så det er godt mulig det ikke er en reell fare! Betryggende å høre egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vaksinert med to doser Moderna og hadde lite bivirkninger begge gangene. Første gangen bare vondt i armen, andre gangen kraftig hodepine som varte i en dag. Mange jeg kjenner har fått Moderna, har ikke hørt om noen som har fått kvalme og oppkast som bivirkninger. 

Anonymkode: 70def...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutter aldri å forundre meg over at folk er så engstelige for bivirkninger av vaksinen en dag eller to. Jeg ville bekymret meg mer for å bli smittet - og å smitte andre - og alle vaksiner som reduserer faren for det, er velkommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekstra skrev (På 16.9.2021 den 8.46):

Jeg slutter aldri å forundre meg over at folk er så engstelige for bivirkninger av vaksinen en dag eller to. Jeg ville bekymret meg mer for å bli smittet - og å smitte andre - og alle vaksiner som reduserer faren for det, er velkommen.

Jeg var bekymret for en spesiell bivirkning; oppkast, fordi jeg har emetofobi og blir livredd av (eget) oppkast. 

Jeg er bekymret for å bli smittet. Derfor har jeg også tatt 2 doser. Jeg tilbys en 3, men pga medisiner, så pr definisjon er jeg fullvaksinert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...