Gå til innhold

Kupton & co: Sobril og bilkjøring

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt litt rundt på Dol for å finne litt ut av dette med Sobril og bilkjøring. Jeg leser at noen har fått tillatelse/dispensasjon til å kjøre bil med Sobril innenbords.

Hvordan går man frem for å få en slik dispensasjon? 

Videre; er det slik at halveringstid for 10 mg Sobril er fra 5 timer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/462737-kupton-co-sobril-og-bilkj%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

bibben skrev (27 minutter siden):

Jeg har søkt litt rundt på Dol for å finne litt ut av dette med Sobril og bilkjøring. Jeg leser at noen har fått tillatelse/dispensasjon til å kjøre bil med Sobril innenbords.

Hvordan går man frem for å få en slik dispensasjon? 

Videre; er det slik at halveringstid for 10 mg Sobril er fra 5 timer?

For å vurdere forsvarlighet mht bilkjøring, må alle medikamentene ses i sammenheng - samt at det skilles mellom sporadisk og fast bruk. 

frosken skrev (1 minutt siden):

For å vurdere forsvarlighet mht bilkjøring, må alle medikamentene ses i sammenheng - samt at det skilles mellom sporadisk og fast bruk. 

Thanks!

Da forstår jeg det slik at fastlegen må forholde seg til hele bildet, altså hele cocktailen🤪 Jeg vet selv at jeg ikke blir så sløv av Sobril at jeg ikke kan kjøre, men det er vel greit å få det bekreftet formelt via fastlegen (hvis en skulle havne i promillekontroll el. lign.)

kupton skrev (6 minutter siden):

Halveringstiden for Sobril/oksazepam er 10-15 timer.

Takk! Greit å vite👍 Da er det lettere å planlegge inntak i forhold til bilkjøring, men som frosken skriver så må jeg kanskje få vurdert hele bildet sammen med fastlegen. Vil nødig gjøre noe uforsvarlig🤪

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...