Gå til innhold

Må nesten hylle det flotte helsevesenet her til lands

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvis man drar til legen og forteller om selvmordsplaner så får man bare høre "jaja det er jo ditt valg... " og "ja, hva skal jeg gjøre med det?... ". 

Det er jo flott. 

Anonymkode: 3230c...95d

Mulig det er bedre å fokusere på hvorfor du er deprimert og ser situasjonen din så uholdbar at den ikke kan leves? Legen din har for så vidt rett i at det er ditt valg - vi har heldigvis stor frihet i Norge over våre egne liv.

Jeg mener at legen kan gjøre noe. Han kan tilby deg hjelp. Han kan spørre om du er interessert i samtaleterapi og ev. søke deg inn til dette. Du kan også tilbys medisiner, men disse bør kombineres med annen behandling for mest vellykket resultat. Men til syvende og sist står og faller det på hva du selv ønsker og vil.

Hjalp ikke denne legen deg godt nok, finnes det flere :) Eller du kan forsøke på nytt... 

Jeg håper du til slutt finner ut av det - for hjelp fortjener du og du har rett på det som alle andre som strever i tilstrekkelig grad psykisk i Norge. Jeg ønsker ikke du skal bli en del av selvmordsstatistikken. Da heller den statistikken som mottar hjelp :) 

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hvis man drar til legen og forteller om selvmordsplaner så får man bare høre "jaja det er jo ditt valg... " og "ja, hva skal jeg gjøre med det?... ". 

Det er jo flott. 

Et du den samme som fikk høre at du burde gå deg en tur eller ta en kaffe også? 

Anonymkode: 70e15...7b2

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Det er jo flott. 

Hvis det er første gang du sier, synes jeg svaret til legen er kritikkverdig.

Hvis du truer med å ta livet ditt hver gang ett eller annet går deg imot, skjønner jeg svaret. 

Annonse

Det virker rart at en lege responderer på såpass alvorlige ting på en sånn måte hvis ikke det er en god grunn for det. Hvis det også er du (i en annen tråd om samme tema) som fikk beskjed om å avlede deg selv, så er det nok en god grunn for det også. Jeg er ganske sikker på at både legen og den andre møtte deg på den måten fordi de anså det som mest hensiktsmessig og riktig i akkurat din situasjon.  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...