Gå til innhold

Kan man bli sinnsyk av kløe?


Epletreet

Anbefalte innlegg

Jeg klikker snart, og tror helt oppriktig jeg blir sinnsyk snart. 

I en ukes tid har jeg fått "anfall" med kløe over hele kroppen, men det hjelper ikke å kløe (eller allergimedisin, og jeg vet ikke hva jeg evt skulle vært allergisk mot). 

Det er en sjukt rart følelse,men det er ikke i huden det klør. Det klør inni kroppen, i beon, blodårer, organer. Altså, det er jo helt umulig å forklare, men det klør så inni satan. Og å klø på huden hjelper ikke. Gir bare fryktelig mye sår. 

Hva i all verden kan dette være? 

Eneste nye medisinen jeg har tatt er de siste 3 ukene med Zoloft. 

Til vanlig tar jeg aduvanz og infliximab, men gjort det lenge og aldri klødd. Likevel brukt zoloft i 2 uker før det klør så aner ikke om det er en sammenheng. 

Hjælp 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Epletreet skrev (1 minutt siden):

Jeg klikker snart, og tror helt oppriktig jeg blir sinnsyk snart. 

I en ukes tid har jeg fått "anfall" med kløe over hele kroppen, men det hjelper ikke å kløe (eller allergimedisin, og jeg vet ikke hva jeg evt skulle vært allergisk mot). 

Det er en sjukt rart følelse,men det er ikke i huden det klør. Det klør inni kroppen, i beon, blodårer, organer. Altså, det er jo helt umulig å forklare, men det klør så inni satan. Og å klø på huden hjelper ikke. Gir bare fryktelig mye sår. 

Hva i all verden kan dette være? 

Eneste nye medisinen jeg har tatt er de siste 3 ukene med Zoloft. 

Til vanlig tar jeg aduvanz og infliximab, men gjort det lenge og aldri klødd. Likevel brukt zoloft i 2 uker før det klør så aner ikke om det er en sammenheng. 

Hjælp 😭

høres ut som en lite hyppig rapportert bivirkning av zoloft. Be din lege ta deg av og erstatte med noe annet. 

Anonymkode: 098dc...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

høres ut som en lite hyppig rapportert bivirkning av zoloft. Be din lege ta deg av og erstatte med noe annet. 

Anonymkode: 098dc...735

Åh, pokker da 😞 Hadde brukt lang tid på å bli trygg med å starte SSRI i utgangspunktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epletreet skrev (Akkurat nå):

Åh, pokker da 😞 Hadde brukt lang tid på å bli trygg med å starte SSRI i utgangspunktet. 

det er helt normalt med bivirkninger, de fleste forsvinner de første ukene, men noen kan være så plagsomme at man bør bytte. Hadde man ikke hatt medisiner er dte mange blant oss som ikke hadde levd i dag, vær glad du får tilbudet 🙂 

 

Anonymkode: 098dc...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

det er helt normalt med bivirkninger, de fleste forsvinner de første ukene, men noen kan være så plagsomme at man bør bytte. Hadde man ikke hatt medisiner er dte mange blant oss som ikke hadde levd i dag, vær glad du får tilbudet 🙂 

 

Anonymkode: 098dc...735

Jeg er hverken i mot medisiner eller ikke takknemlig for tilbudet. Jeg er faktisk mer lei for at jeg må bytte, da jeg hadde håpet det kunne hjelpe meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...