Gå til innhold

Muligheten for å bli gravid som 43 åring?


lizzy78

Anbefalte innlegg

Jeg er 43 å har en ung kjæreste som ønsker å bli far en dag.

Lurer da på hvordan oddsen er på å kunne bli gravid på naturlig måte? Sier tallene at det er mulug eller at det er små sjangser?

Jeg har 2 voksne sønner fra før. 

Min mor kom i overgangsalderen når hun var 47 å fikk sitt siste barn når hun var 41.

Fikk målt

AMH 4,8
FSH 8,7

Østradiol 0,17

Prolaktin 209

LH 5,5

Hilsen ei som undres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Disse verdiene du har fått målt har jeg ingen kunnskap eller formening om. Vi kan alle komme med noen anekdoter, men de sier jo egentlig ingen ting. Jeg vet både om kvinner eldre enn det som har blitt gravid (uten assistanse), og yngre enn det som ikke har blitt gravid, men som har eldre barn. Det er vanskelig å si oddsen for deg personlig, men generelt sett er den ikke så høy, dessverre. Men noen klarer det jo – kanskje blir du en av dem? Lykke til. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lizzy78 skrev (På 1.10.2021 den 21.59):

Jeg er 43 å har en ung kjæreste som ønsker å bli far en dag.

Lurer da på hvordan oddsen er på å kunne bli gravid på naturlig måte? Sier tallene at det er mulug eller at det er små sjangser?

Jeg har 2 voksne sønner fra før. 

Min mor kom i overgangsalderen når hun var 47 å fikk sitt siste barn når hun var 41.

Fikk målt

AMH 4,8
FSH 8,7

Østradiol 0,17

Prolaktin 209

LH 5,5

Hilsen ei som undres.

De siste dagene har det kommet fram at Haddy Njie, Johanna Grønneberg og kona til Audun Lysbakken er gravide. Alle er 41-43. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lizzy78 skrev (På 1.10.2021 den 21.59):

Jeg er 43 å har en ung kjæreste som ønsker å bli far en dag.

Lurer da på hvordan oddsen er på å kunne bli gravid på naturlig måte? Sier tallene at det er mulug eller at det er små sjangser?

Jeg har 2 voksne sønner fra før. 

Min mor kom i overgangsalderen når hun var 47 å fikk sitt siste barn når hun var 41.

Fikk målt

AMH 4,8
FSH 8,7

Østradiol 0,17

Prolaktin 209

LH 5,5

Hilsen ei som undres.

Som flere sier - det er helt umulig for andre å si (utover leger som måler via blodprøver, men det har ikke jeg noe greie på).

 

Har en bekjent som fikk siste barnet da hun var 46, uten noen assistanse (utover barnefar 😅). Men det er jo uvanlig. En lege bør vel kunne vurdere sjansene ut fra målingene dine?  Det er ingen lege her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen :)  Det er oppmuntrende å høre at det er flere der ute som har klart det naturlig i 40 årene.Det gir håp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lizzy78 skrev (2 timer siden):

Takk for svar alle sammen :)  Det er oppmuntrende å høre at det er flere der ute som har klart det naturlig i 40 årene.Det gir håp :)

Jeg vet ikke hvorvidt de jeg nevnte har klart det naturlig. Jeg ville i hvert fall sporenstreks tatt kontakt med fertilitetsklinikk hvis jeg var deg. Kanskje det nettopp går ved hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...