Gå til innhold

Tvangsinnlegelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Okei, ja jeg vet ikke. :) Men da har jeg nok en SF selv siden jeg bruker mat til å døyve vonde følelser, da handler det jo om å kontrollere følelser. Må få lest meg opp på temaet. 

Anonymkode: bd9b8...f01

Min mor har hatt spiseforstyrrelser siden hun var tidlig i tenårene, nå er hun 63 og sliter fremdeles. For henne har det stort sett handlet om å kontrollere følelser og for å ha kontroll over noe siden det er har vært mye negativt i livet hennes.

Jeg håper virkelig du får hjelp til å bli bedre, for jeg har sett hva 40 år med spiseforstyrrelser gjørmen et menneske og det er så utrolig vondt å være vitne til.

Anonymkode: a3086...475

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

https://www.psykologforeningen.no/publikum/informasjonsvideoer/videoer-om-psykiske-lidelser/hva-er-spiseforstyrrelser 

Her står det blant annet:

Når tanker og handlinger om mat, kropp og vekt tar så stor plass at det går utover livskvalitet og mulighetene til å leve et vanlig liv, har man en spiseforstyrrelse.

Spiseforstyrrelser kjennetegnes nettopp ved en overopptatthet av mat, kropp og utseende.  Det er psykiske lidelser, og sykdommen kan i noen tilfeller bli så alvorlig at det er fare for liv og helse. 

Så tydeligvis er jeg ikke helt på jordet. SF handler mye om kropp, vekt og utseende. 

Anonymkode: bd9b8...f01

Ja det handler mye om det, men det handler vel så mye om årsaken til at man er så opptatt av det. Jeg er skikkelig opptatt av det, men det har jo en funksjon for meg. Handler ikke om å være utseendefiksert sånn sett. Det er en måte å ta kontroll på, oppleve mestring og skyve unna mye som er vondt. Hos meg blir symptomene mer framtredende i perioder hvor jeg har det ekstra vanskelig, og de kommer snikende. Blir gradvis mer og mer opptatt av det, fram til det plutselig er alt jeg tenker på. Mens i litt mer rolige perioder er jeg ikke like opptatt av det. Selv om det aldri gir helt slipp. 

Men du er ikke på jordet altså. Det bare er så mye mer enn akkurat det som står i linken.

Endret av Glitter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...