Glitter Skrevet 2. oktober 2021 Del Skrevet 2. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er jo åpenbart hvordan du valgte å legge deg så synlig å ta overdose der du visste du ville bli oppdaget. De sjekker jo alle rom før de låser. Det tror jeg du også skjønner innerst inne selvom du ikke vil innrømme det 😉 Anonymkode: a4547...7a6 Som sagt så har ikke jeg skrevet om det som skjedde i 2017 her i denne tråden, men jeg skjønner jo at du er ute etter å rakke på meg. Du vet ikke hva som er årsaken til at jeg endte med å dra ut etterpå. Hva som var årsaken til at jeg ikke klarte å bli hjemme. Og igjen dette er noen år siden nå, så jeg kan ikke se det relevante i å bruke dette i mot meg, da det faktisk ikke har noe som helst med det jeg har skrevet om her. Jeg har heller ikke sagt at alle mine overdoser har vært reelle selvmordsforsøk. Jeg har hatt noen runder hvor det har vært en form for selvskading og et rop om hjelp. Men i denne tråden skrev jeg faktisk om reelle selvmordsforsøk. For øvrig er det mulig å først tenke og ønske at en skal dø, men så kan faktisk frykten ta over. Og da er det jammen bra man søker hjelp. Ref; 2017. Punktum. Endret 2. oktober 2021 av Glitter 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/463015-true-med-selvmord/page/2/#findComment-4060307 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 Del Skrevet 2. oktober 2021 Glitter skrev (11 minutter siden): Som sagt så har ikke jeg skrevet om det som skjedde i 2017 her i denne tråden, men jeg skjønner jo at du er ute etter å rakke på meg. Du vet ikke hva som er årsaken til at jeg endte med å dra ut etterpå. Hva som var årsaken til at jeg ikke klarte å bli hjemme. Og igjen dette er noen år siden nå, så jeg kan ikke se det relevante i å bruke dette i mot meg, da det faktisk ikke har noe som helst med det jeg har skrevet om her. Jeg har heller ikke sagt at alle mine overdoser har vært reelle selvmordsforsøk. Jeg har hatt noen runder hvor det har vært en form for selvskading og et rop om hjelp. Men i denne tråden skrev jeg faktisk om reelle selvmordsforsøk. For øvrig er det mulig å først tenke og ønske at en skal dø, men så kan faktisk frykten ta over. Og da er det jammen bra man søker hjelp. Ref; 2017. Punktum. Da burde du heller skrive om det at du også har vært ute etter hjelp og oppmerksomhet for sånn du skriver virker det som du bare ønsker å få det som å se ut som at du bare vil dø. Anonymkode: a4547...7a6 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/463015-true-med-selvmord/page/2/#findComment-4060310 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 2. oktober 2021 Del Skrevet 2. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Da burde du heller skrive om det at du også har vært ute etter hjelp og oppmerksomhet for sånn du skriver virker det som du bare ønsker å få det som å se ut som at du bare vil dø. Anonymkode: a4547...7a6 Jeg snakket om 2020 (og 2021 lenger opp, som ikke var svar til deg tror jeg, men som ikke var en overdose). IKKE 2017. Det var du som dro opp den gamle driten der. Og jeg dro ut fordi jeg ble redd! Ikke for oppmerksomhet. Endret 2. oktober 2021 av Glitter 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/463015-true-med-selvmord/page/2/#findComment-4060312 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 Del Skrevet 2. oktober 2021 Noen truer med selvmord for å få plass eller behandlingsforlengelse i psykiatrien. Det kan en hver som har vært innom en psykiatrisk institusjon skjønne. Om TS hører til denne kategorien vet ikke jeg. Men at det er ett fenomen som har vart siden det ble behagelig å være psykiatrisk pasient (etter lobotomiens og frivolent ETC bruk), så er det nok veldig mange som truer for å oppnå omsorg. Men det er selvfølgelig også mange som reelt tror de vil dø, og vil ta livet sitt om de ikke får hjelp. Om det er sunt å være så ansvarsfraskrivende att man gjør dette veldig mange ganger, det tror jeg ikke. Da jeg var innlagt snakket jeg også mye om selvmord. Det var jo det jeg til tider følte for. Jeg snakket nok litt om det mer enn jeg burde. Men jeg var ingen versting. De ble til slutt ikke tatt på alvor. Det med å rope ulv også videre. Det er jo noe som heter kronisk suicidalitet. Og en del av de ender jo opp med å ta livet sitt. Sikkert ganske mange av de også. Anonymkode: 75218...dbe 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/463015-true-med-selvmord/page/2/#findComment-4060313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 Del Skrevet 2. oktober 2021 Glitter skrev (10 minutter siden): Jeg snakket om 2020 (og 2021 lenger opp, som ikke var svar til deg tror jeg, men som ikke var en overdose). IKKE 2017. Det var du som dro opp den gamle driten der. Og jeg dro ut fordi jeg ble redd! Ikke for oppmerksomhet. Det var du som først kommenterte mitt svar, det var derfor jeg svarte deg tilbake. Ja det er ikke tabu å søke hjelp isteden. Det at du la deg inne på et toalett for å bli sett var bra, selvom det kanskje hadde vært bedre måter å gjøre det på. Men uansett syns jeg det er viktig å poengtere at generelt sett så handler ikke alle intox er om reelle selvmordsforsøk, men et ønske om hjelp. Anonymkode: a4547...7a6 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/463015-true-med-selvmord/page/2/#findComment-4060314 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 2. oktober 2021 Del Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det var du som først kommenterte mitt svar, det var derfor jeg svarte deg tilbake. Ja det er ikke tabu å søke hjelp isteden. Det at du la deg inne på et toalett for å bli sett var bra, selvom det kanskje hadde vært bedre måter å gjøre det på. Men uansett syns jeg det er viktig å poengtere at generelt sett så handler ikke alle intox er om reelle selvmordsforsøk, men et ønske om hjelp. Anonymkode: a4547...7a6 Jeg svarte deg ja, men jeg nevnte ikke det som skjedde I 2017 med ett eneste ord. Det var du som valget å bruke det i mot meg på en ufin måte. Nå kan denne diskusjonen stoppe. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/463015-true-med-selvmord/page/2/#findComment-4060315 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 Del Skrevet 2. oktober 2021 Glitter skrev (16 minutter siden): Jeg svarte deg ja, men jeg nevnte ikke det som skjedde I 2017 med ett eneste ord. Det var du som valget å bruke det i mot meg på en ufin måte. Nå kan denne diskusjonen stoppe. Jeg brukte det ikke imot deg. Det var en diskusjon og jeg tok inn det for å fremheve poenget mitt med at alle selvmordsforsøk ikke er reelle selvmordsforsøk men et rop om hjelp. Det er ingenting å skamme seg over. Anonymkode: a4547...7a6 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/463015-true-med-selvmord/page/2/#findComment-4060320 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru2020 Skrevet 2. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan jeg spørre hvem det er som sier at det er trusler? Anonymkode: f43c3...ef9 Jeg snakket med ambulant team igår og hun sa skrev i journalen at jeg truet med selvmord. Men det er jo også mange her inne som bruker den frasen. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Et intox er ikke det samme som et selvmordsforsøk. Vennligst ikke omtal det som det heller. Suicidforsøk er det hvis du faktisk reelt prøvde å dø og de fleste med normal iq vil da i slike faser undersøke hvor mye og hva som skal til for å dø av visse ting. Anonymkode: a4547...7a6 Et intox kan vel være et selvmordsforsøk? Jeg har hatt noen intox og de har alltid blitt beskrevet som selvmordsforsøk av helsevesenet. emilie321 skrev (1 time siden): Da har du vel fortalt behandler om hva du tenker/har planer om. Og har blitt tatt på alvor. Det er bra. Så at svaret mitt ista ble litt dumt, men akkurat nå så greier jeg ikke å formulere det slik meningen var Ja, jeg pleier og si hva jeg tenker. De er blitt ganske flinke på å lese meg og vite hvor alvorlig det er. AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Noen truer med selvmord for å få plass eller behandlingsforlengelse i psykiatrien. Det kan en hver som har vært innom en psykiatrisk institusjon skjønne. Om TS hører til denne kategorien vet ikke jeg. Men at det er ett fenomen som har vart siden det ble behagelig å være psykiatrisk pasient (etter lobotomiens og frivolent ETC bruk), så er det nok veldig mange som truer for å oppnå omsorg. Men det er selvfølgelig også mange som reelt tror de vil dø, og vil ta livet sitt om de ikke får hjelp. Om det er sunt å være så ansvarsfraskrivende att man gjør dette veldig mange ganger, det tror jeg ikke. Da jeg var innlagt snakket jeg også mye om selvmord. Det var jo det jeg til tider følte for. Jeg snakket nok litt om det mer enn jeg burde. Men jeg var ingen versting. De ble til slutt ikke tatt på alvor. Det med å rope ulv også videre. Det er jo noe som heter kronisk suicidalitet. Og en del av de ender jo opp med å ta livet sitt. Sikkert ganske mange av de også. Anonymkode: 75218...dbe Jeg er kronisk suicidal. Dvs at helsevesenet tåler at jeg har endel selvmordstanker uten at de gjør noe. De tåler at det er en forhøyet fare for selvmord til enhver tid. Jeg tror på ingen måte det er sunt. Det er en veldig negativt mestringsstrategi og jeg håper etterhvert at de vonde tankene kan bli erstattet av noe annet. Men jeg legger ikke skjul på at når jeg har det slik at jeg virkelig tror at jeg kommer til å dø uten hjelp, så er det jo bare innleggelse helsevesenet har å tilby. Vi i teamet mitt har virkelig prøvd å finne andre alternativer, men til nå er det bare innleggelse som har vært mulig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/463015-true-med-selvmord/page/2/#findComment-4060322 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 Del Skrevet 2. oktober 2021 Fru2020 skrev (Akkurat nå): Jeg snakket med ambulant team igår og hun sa skrev i journalen at jeg truet med selvmord. Men det er jo også mange her inne som bruker den frasen. Et intox kan vel være et selvmordsforsøk? Jeg har hatt noen intox og de har alltid blitt beskrevet som selvmordsforsøk av helsevesenet. Ja, jeg pleier og si hva jeg tenker. De er blitt ganske flinke på å lese meg og vite hvor alvorlig det er. Jeg er kronisk suicidal. Dvs at helsevesenet tåler at jeg har endel selvmordstanker uten at de gjør noe. De tåler at det er en forhøyet fare for selvmord til enhver tid. Jeg tror på ingen måte det er sunt. Det er en veldig negativt mestringsstrategi og jeg håper etterhvert at de vonde tankene kan bli erstattet av noe annet. Men jeg legger ikke skjul på at når jeg har det slik at jeg virkelig tror at jeg kommer til å dø uten hjelp, så er det jo bare innleggelse helsevesenet har å tilby. Vi i teamet mitt har virkelig prøvd å finne andre alternativer, men til nå er det bare innleggelse som har vært mulig. Det kan jo være at de tolker det som en trussel? Særlig hvis et er i lys av at det kommer ofte? Såvidt jeg husker så skrev du for en stund siden at du i perioder ringte nesten hver helg en periode. Kan det være at de ser på det som trussel? Er trussel egentlig alltid negativt? Jeg kjenner folk som har hatt inbox, og det har alltid blitt kalt selvmordsforsøk ihvertfall, uavhengig av hvor mye som har blitt intatt. Det er bra du får innleggelse når du trenger det, men jeg tror på sikt at helsevesenet bør prøve å heller la deg være hjemme en dag eller to når du får slike utbrudd. Jeg har lest mye klokt fra frosken her inne og hun har veldig rett i at selv om man har selvmordstanker så må man ikke agere på det. Det går an å ta et valg om at man ikke skal ta sitt eget liv, særlig så lenge man er ansvarlig for et barn. Det er mulig jeg ble litt krass på slutten, men jeg snakker av erfaring som ei som har hatt over 20 års fartstid i psykiatrien og som fortsatt er suicidal til det punktet hvor det gjør fysisk vondt i hele kroppen og som fører til at jeg bare blir liggende og skrike i flere timer. Anonymkode: f43c3...ef9 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/463015-true-med-selvmord/page/2/#findComment-4060323 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 2. oktober 2021 Del Skrevet 2. oktober 2021 Nei! Å snakke om selvmordstanker er meget vanlig i psykiatrisk behandling. Det er absolutt ikke det samme som selvmordstrussel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/463015-true-med-selvmord/page/2/#findComment-4060330 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 3. oktober 2021 Del Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg brukte det ikke imot deg. Det var en diskusjon og jeg tok inn det for å fremheve poenget mitt med at alle selvmordsforsøk ikke er reelle selvmordsforsøk men et rop om hjelp. Det er ingenting å skamme seg over. Anonymkode: a4547...7a6 Du kan jo se på hvordan du bastant og ufint svarer meg med blinkefjes, at du drar opp gamle ting fra år tilbake om at jeg la meg på badet på "diverse utesteder", at jeg ikke vil innrømme det osv. Når det jeg skrev om var noe annet. Og du finner ikke i tråden her at jeg skriver at alle intox er reelle selvmordsforsøk. Jeg svarte på at du skrev at man ikke kunne kalle et intox for et forsøk, men det er det i mange tilfeller, men så klart ikke alle. Det kan også starte som et reelt forsøk, men så blir man redd på veien. Jeg setter ikke pris på måten du gikk etter meg og trakk inn noe jeg ikke tok opp selv i det hele tatt. Man kan fint finne ut av hvor mye som er dødelig dose, og ha reelle planer om å dø, men så overleve. Uansett hensikt bak en overdose, så er det et intox. Og om det er et reelt selvmordsforsøk eller ikke, det er det personen som gjorde det som vet. Og jeg vet hva som var tilfelle for noen år siden, og jeg vet hva som var tilfelle i 2020. Og TS vet hva som var hennes reelle tanker og følelser rundt det. Du har moderert måten du skriver på nå, men det er forsatt ikke okei slik du holdt på i går. Jeg er uansett glad personer som sliter med slike ting blir tatt på alvor og får hjelp, uansett hva den hjelpen innebærer. Det er bra du også gjør det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/463015-true-med-selvmord/page/2/#findComment-4060356 Del på andre sider Flere delingsvalg…
aa-k-j Skrevet 3. oktober 2021 Del Skrevet 3. oktober 2021 (endret) HVIS jeg blir suicidal så kan jeg nesten garantere jeg ikke tør be om hjelp nettopp pga negative erfaringer rundt det. Jeg sier HVIS for man har ingen garanti. Som at man vil ha oppmerksomhet, det blir fort tolket kun som trussel, har og opplevd å få hjelp jeg ble dårligere av og annen negativitet. Ser jo bare her inne hvor snare noen er med å si "da ville du jo ikke dø". Det er kun den som står i selve situasjonen som faktisk vet. Jeg hadde 2 forsøk bak meg i 2016 og det var kombinasjon av depresjon og desperasjon for å komme meg ut av en ganske vanskelig og fastlåst situasjon som forverret problemene rundt traumene. Jeg levde i konstant frykt. Nå etter jeg fikk det stabilt rundt meg og fikk litt behandling for traumer har jeg ikke hatt selvmordstanker siden våren 2020 😊 ble også kvitt gammel gjeld. Endret 3. oktober 2021 av aa-k-j 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/463015-true-med-selvmord/page/2/#findComment-4060421 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 3. oktober 2021 Del Skrevet 3. oktober 2021 Jeg tenker mye på døden selv men det er kun tanker. Så lenge en ikke sier helt konkrete planer og nevner tid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/463015-true-med-selvmord/page/2/#findComment-4060503 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.