Gå til innhold

Merker jeg gleder meg til å flytte på gamlehjem

Anbefalte innlegg

Er misunnelig på de gamle på gamlehjem merker jeg. De har alltid folk rundt seg, aldri alene. Alltid noen å snakke med. Jeg gleder meg til å bare kunne gå ut i fellesstua og treffe andre gamlisser akkurat når jeg vil selv, kanskje spille litt spill og høre på musikk. Jeg gleder meg til å drikke kaffe med de andre gamle og ansattene. Mest sannsynlig har de treningsrom der også så jeg klarer å karre meg dit. 

Anonymkode: 2f2ac...879

Fortsetter under...

Det er ikke så idyllisk som du tror. Sånn som situasjonen er i dag så kommer man ikke på sykehjem før man er, vel ja, ordentlig syk. Enten av demens og/eller av fysiske årsaker. 

Det finnes eldresenter hvor de har sin egen bolig også er det et opplegg rundt de, men også der blir de nå mer og mer syke og dårlige før de får plass. 

I aller første omgang (og alt for lenge) får gamle og syke kun besøk av hjemmetjenesten i egen bolig et par ganger for dag. Altså da snakker vi mennesker som er så dårlige at de ikke klarer å stå opp eller legge seg selv, som trenger noen som varmer opp dagens fjordland. Så sitter de der alene i stolen. 

Det er uverdig, men sånn er det. 

Ergo: Lite å glede seg til. 

Annonse

Glitter skrev (49 minutter siden):

Det er ikke så idyllisk som du tror. Sånn som situasjonen er i dag så kommer man ikke på sykehjem før man er, vel ja, ordentlig syk. Enten av demens og/eller av fysiske årsaker. 

Det finnes eldresenter hvor de har sin egen bolig også er det et opplegg rundt de, men også der blir de nå mer og mer syke og dårlige før de får plass. 

I aller første omgang (og alt for lenge) får gamle og syke kun besøk av hjemmetjenesten i egen bolig et par ganger for dag. Altså da snakker vi mennesker som er så dårlige at de ikke klarer å stå opp eller legge seg selv, som trenger noen som varmer opp dagens fjordland. Så sitter de der alene i stolen. 

Helt enig.

Selv håper jeg at jeg dør med skoa på og dermed slipper å komme på sykehjem.  Det vil være et mareritt for meg å komme på sykehjem. 

emilie321 skrev (17 minutter siden):

Helt enig.

Selv håper jeg at jeg dør med skoa på og dermed slipper å komme på sykehjem.  Det vil være et mareritt for meg å komme på sykehjem. 

Glitter skrev (1 time siden):

Enig med dere begge. Pappa havnet på sykehjem det siste halve året og det var skikkelig vondt å være vitne til. Han døde også alene på sykehjemmet siden det var sånt uvær den natten at vi ungene ikke kunne komme.

Jeg krysser fingrene for at jeg faller om hjemme og dør fort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...