Gå til innhold

kortisonsprøyte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei jeg tok for et par uker siden en kortisonsprøyte i hoften, etter å ha hatt vondt i mange måneder. jeg har vært til mr og den viste en  at det var noe som het trokanter bursitt. Etter jeg tok kortisonspryta var jeg smertefri og det var så godt. Har hatt mye vondt om natta og vondt for nesten hver steg jeg tok. Men så etter bare to uker er smertene tilbake. (Ja skal snakke med legen, men har mista litt tillit etter at han ikke har fulgt meg særlig godt opp. slik som og ikke gi beskjed når blodprøver viser at noe er galt)

Tilbake til tema. Bør jeg ta en ny sprøyte, eller er ikke det noe vits. Bør jeg heller satse på fysioteraput og trene meg opp?  Jeg har et veldig fysisk yrke  der jeg bruker hofta mye. Jeg var rett tilbake på jobb og det har vært veldig stressende de siste ukene. Kan dette ha hatt noe å si.

Takknemelig om noen kan svare med på litt angående dette.

 

Anonymkode: 45771...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hei jeg tok for et par uker siden en kortisonsprøyte i hoften, etter å ha hatt vondt i mange måneder. jeg har vært til mr og den viste en  at det var noe som het trokanter bursitt. Etter jeg tok kortisonspryta var jeg smertefri og det var så godt. Har hatt mye vondt om natta og vondt for nesten hver steg jeg tok. Men så etter bare to uker er smertene tilbake. (Ja skal snakke med legen, men har mista litt tillit etter at han ikke har fulgt meg særlig godt opp. slik som og ikke gi beskjed når blodprøver viser at noe er galt)

Tilbake til tema. Bør jeg ta en ny sprøyte, eller er ikke det noe vits. Bør jeg heller satse på fysioteraput og trene meg opp?  Jeg har et veldig fysisk yrke  der jeg bruker hofta mye. Jeg var rett tilbake på jobb og det har vært veldig stressende de siste ukene. Kan dette ha hatt noe å si.

Takknemelig om noen kan svare med på litt angående dette.

 

Anonymkode: 45771...723

Det er ikke noe helsepersonell som svarer her inne, bare så du er klar over det. :)

Kortison er jo omstridt og min forrige fastlege sa at han ikke satte kortison på noen, andre leger gjør det jo uten problemer. Jeg vet ikke hva jeg ville gjort, er det ingen interesseforening eller noe du kan forhøre deg med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Ja vet det ikke er noen leger her inne, tenke bare forhøre meg litt, da jeg egentlig ikke vet hvor eller jeg skal få svar.

Var litt skrepisk til kortison selv, men......

Tja interesseforening, vet ikke helt hva slags interesseforening. Men om noen har noen tips om det mottas det med takk

Anonymkode: 45771...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Ts her

Ja vet det ikke er noen leger her inne, tenke bare forhøre meg litt, da jeg egentlig ikke vet hvor eller jeg skal få svar.

Var litt skrepisk til kortison selv, men......

Tja interesseforening, vet ikke helt hva slags interesseforening. Men om noen har noen tips om det mottas det med takk

Anonymkode: 45771...723

Har selv fått kortison sprøyte i hofta, med hjelp av ultralyd (for å få satt helt riktig) Den gangen, for ca 3 år siden, så fikk jeg beskjed om at en ikke kunne sette en slik sprøyte så ofte.

Sliter selv med slimposene i hofta og det som hjalp meg litt var å bare ligge på ryggen, slik at det ikke ble noe trykk på slimposene.

Det er vondt med betennelser i slimposene.  Håper du finner en løsning slik at du snart blir bedre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her

Ja vet det ikke er noen leger her inne, tenke bare forhøre meg litt, da jeg egentlig ikke vet hvor eller jeg skal få svar.

Var litt skrepisk til kortison selv, men......

Tja interesseforening, vet ikke helt hva slags interesseforening. Men om noen har noen tips om det mottas det med takk

Anonymkode: 45771...723

Har du lest denne:

https://www.fysionett.no/bursitt/

Kortison er nok  ikke noe som skal settes ofte, og det virker som behandling er annet smertestillende og hvile, ev. øvelser fra fysioterapeut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (3 timer siden):

Har selv fått kortison sprøyte i hofta, med hjelp av ultralyd (for å få satt helt riktig) Den gangen, for ca 3 år siden, så fikk jeg beskjed om at en ikke kunne sette en slik sprøyte så ofte.

Sliter selv med slimposene i hofta og det som hjalp meg litt var å bare ligge på ryggen, slik at det ikke ble noe trykk på slimposene.

Det er vondt med betennelser i slimposene.  Håper du finner en løsning slik at du snart blir bedre.

 

Takk for det, ja er vondt. tenker jeg får snakke med fysioterapaut og høre om han har noen øvelser.

Anonymkode: 45771...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (3 timer siden):

Har du lest denne:

https://www.fysionett.no/bursitt/

Kortison er nok  ikke noe som skal settes ofte, og det virker som behandling er annet smertestillende og hvile, ev. øvelser fra fysioterapeut.

Takk for info. Ja får nok snakke med fysioterapeut å få noen øvelser. Og håpe det går seg til. 

Anonymkode: 45771...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei jeg tok for et par uker siden en kortisonsprøyte i hoften, etter å ha hatt vondt i mange måneder. jeg har vært til mr og den viste en  at det var noe som het trokanter bursitt. Etter jeg tok kortisonspryta var jeg smertefri og det var så godt. Har hatt mye vondt om natta og vondt for nesten hver steg jeg tok. Men så etter bare to uker er smertene tilbake. (Ja skal snakke med legen, men har mista litt tillit etter at han ikke har fulgt meg særlig godt opp. slik som og ikke gi beskjed når blodprøver viser at noe er galt)

Tilbake til tema. Bør jeg ta en ny sprøyte, eller er ikke det noe vits. Bør jeg heller satse på fysioteraput og trene meg opp?  Jeg har et veldig fysisk yrke  der jeg bruker hofta mye. Jeg var rett tilbake på jobb og det har vært veldig stressende de siste ukene. Kan dette ha hatt noe å si.

Takknemelig om noen kan svare med på litt angående dette.

 

Anonymkode: 45771...723

Kjenner ikke tilstanden din, men jeg fikk selv kortisonsprøyte i hoften for mange år siden, hadde smerter på grunn av betennelse i en slimpose eller noe sånt. Smertene kom jo tilbake, fordi jeg ikke gjorde noe med årsaken. Først da jeg begynte med behandling og rett trening og tøying ble smertene borte. Kan fortsatt kjenne små tendenser til plagene om jeg skulker unna trening og tøying.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (1 time siden):

Kjenner ikke tilstanden din, men jeg fikk selv kortisonsprøyte i hoften for mange år siden, hadde smerter på grunn av betennelse i en slimpose eller noe sånt. Smertene kom jo tilbake, fordi jeg ikke gjorde noe med årsaken. Først da jeg begynte med behandling og rett trening og tøying ble smertene borte. Kan fortsatt kjenne små tendenser til plagene om jeg skulker unna trening og tøying.

Ja må nok gjøre noe aktivt ja, skjønner det nå. Blir fokus på dette nå. takk

Anonymkode: 45771...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...