Gå til innhold

Journal på Helsenorge


 cilie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Polikliniske notater og epikriser fra behandling og innleggelse i sykehus. Så har du Kjernejournalen din med opplysninger som er lagt inn fra før (feks navnet på foreldrene dine, fødselsvekta di og vaksinasjoner du har gjennomgått). Du har mulighet til også å legge inn opplysninger selv. Fastlegen skriver ikke på Helsenorge med mindre dere har en e-konsultasjon eller noe han vil si deg som feks svar på blodprøver. 

Anonymkode: 2f1fd...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksiner, enkelte henvisninger fra fastlegen til spesialist (men ikke alle), e-korrespondanse fra fastlegen (f.eks. svar på blodprøve eller andre undersøkelser), medisiner du har brukt tidligere og medisiner du har resept på nå. Medisiner/stoffer du er allergisk mot (mulig det er i Kjernejournalen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Polikliniske notater og epikriser fra behandling og innleggelse i sykehus. Så har du Kjernejournalen din med opplysninger som er lagt inn fra før (feks navnet på foreldrene dine, fødselsvekta di og vaksinasjoner du har gjennomgått). Du har mulighet til også å legge inn opplysninger selv. Fastlegen skriver ikke på Helsenorge med mindre dere har en e-konsultasjon eller noe han vil si deg som feks svar på blodprøver. 

Anonymkode: 2f1fd...ae8

 

påskelilje skrev (46 minutter siden):

Vaksiner, enkelte henvisninger fra fastlegen til spesialist (men ikke alle), e-korrespondanse fra fastlegen (f.eks. svar på blodprøve eller andre undersøkelser), medisiner du har brukt tidligere og medisiner du har resept på nå. Medisiner/stoffer du er allergisk mot (mulig det er i Kjernejournalen).

Takk for svar. Jeg ordla meg litt feil her - jeg er vant til å se vaksine, medisiner, e-kons. osv, men tenkte på om det kommer noe fra sykehus-besøk i «min pasient-journal». Så jeg lurer altså på om det alltid skrives noe uavhengig av om sykehus-besøket er planlagt eller akutt. Jeg regner med at fastlegen får epikrise, men jeg vil gjerne lese direkte selv også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (18 minutter siden):

 

Takk for svar. Jeg ordla meg litt feil her - jeg er vant til å se vaksine, medisiner, e-kons. osv, men tenkte på om det kommer noe fra sykehus-besøk i «min pasient-journal». Så jeg lurer altså på om det alltid skrives noe uavhengig av om sykehus-besøket er planlagt eller akutt. Jeg regner med at fastlegen får epikrise, men jeg vil gjerne lese direkte selv også. 

Nå måtte jeg inn og sjekke. Det ligger INGENTING på meg under Pasientjournal, selv om jeg har fått 3 barn, har hatt 3 operasjoner og sikkert vært inne på diverse undersøkelser de siste 25 årene... Veldig rart....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (33 minutter siden):

Nå måtte jeg inn og sjekke. Det ligger INGENTING på meg under Pasientjournal, selv om jeg har fått 3 barn, har hatt 3 operasjoner og sikkert vært inne på diverse undersøkelser de siste 25 årene... Veldig rart....

Jeg tror dette kom i gang de siste årene. Jeg var også på en akutt-time i 2020, og da kunne jeg lese hva som var skrevet av øre-nese-hals-legen. Det et imidlertid borte nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

cilie skrev (8 timer siden):

Det kommer ikke noe på HelseNorge fra et besøk på akutten. Jeg skulle gjerne lest epikrisen. 

Vet ikke helt hva du mener med akutten, men hvis du har vært i mottaket på enten Lovisenberg eller Diakonhjemmet, så blir ikke epikrisene tilgjengelige på HelseNorge, de bruker andre systemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (9 minutter siden):

Vet ikke helt hva du mener med akutten, men hvis du har vært i mottaket på enten Lovisenberg eller Diakonhjemmet, så blir ikke epikrisene tilgjengelige på HelseNorge, de bruker andre systemer. 

Akuttmottak på vanlig sykehus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (2 minutter siden):

Akuttmottak på vanlig sykehus. 

Rart hvis ikke epikriser fra OUS blir synlige, da spørs det om den har blitt liggende uferdig i systemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym 2
cilie skrev (På 1.11.2021 den 13.09):

 

Takk for svar. Jeg ordla meg litt feil her - jeg er vant til å se vaksine, medisiner, e-kons. osv, men tenkte på om det kommer noe fra sykehus-besøk i «min pasient-journal». Så jeg lurer altså på om det alltid skrives noe uavhengig av om sykehus-besøket er planlagt eller akutt. Jeg regner med at fastlegen får epikrise, men jeg vil gjerne lese direkte selv også. 

Du kan lese epikrise til fastlegen på helsenorge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får alt av notater på helsenorge. Ikke fra fastlegen, men spesialisthelsetjenesten. Både somatisk og psykiatrisk. Ikke bare epikriser. 

Men dette er helse Nord og det er vel bare helse Nord og vest (eller var det sør-øst?) som har dette tilgjengelig så langt. Det har vært tilgjengelig i flere år, men ikke langt tilbake. Står ingenting om mine fødsler for eksempel, men fra 2016 og utover. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym 2 skrev (19 minutter siden):

Du kan lese epikrise til fastlegen på helsenorge. 

Nei, det kan man ikke. 

Anonymkode: 60977...4a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonym 2
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det kan man ikke. 

Anonymkode: 60977...4a6

Jeg er akkurat skrevet ut av dps, legen min på dps skrev epikrise til fastlegen min. Den leste jeg på helsenorge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (På 1.11.2021 den 14.06):

Jeg tror dette kom i gang de siste årene. Jeg var også på en akutt-time i 2020, og da kunne jeg lese hva som var skrevet av øre-nese-hals-legen. Det et imidlertid borte nå. 

Jeg tror du må endre på dato for søket hvis du skal få opp epikriser som er sendt for over et år siden. Klikk på innhold - finn dokument, så kan du endre datoen for oppslaget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym 2 skrev (5 timer siden):

Du kan lese epikrise til fastlegen på helsenorge. 

Helse Midt har ikke lagt ut noe som helst. Muligens fordi et nytt system er på trappene, husker ikke hva det heter i farten, men kjenner flere i helsevesenet som skal få opplæring i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Det er ikke alle steder og sykehus som bruker helsenorge. Så det varierer etter hvor man bor og hvor man har vært og hvor lenge siden det var om det står på helsenorge.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (14 timer siden):

Helse Midt har ikke lagt ut noe som helst. Muligens fordi et nytt system er på trappene, husker ikke hva det heter i farten, men kjenner flere i helsevesenet som skal få opplæring i det. 

Vet du noe om når Helse Midt vil få journal på helsenorge?

Anonymkode: 2e3ed...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet du noe om når Helse Midt vil få journal på helsenorge?

Anonymkode: 2e3ed...72c

Min bekjente mener det vil komme på den nye helseplattformen og at det ikke vil komme på helsenorge. Vet ikke om det stemmer da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (På 11.11.2021 den 8.10):

Rart hvis ikke epikriser fra OUS blir synlige, da spørs det om den har blitt liggende uferdig i systemet. 

Det har ikke kommet noe. Ikke så viktig, men jeg synes det er interessant å lese selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...