Gå til innhold

jeg har glemt hva legen sa....


Gjest blodtrykk og hodepine

Anbefalte innlegg

Gjest blodtrykk og hodepine

Hei Dr Anker

Kunne du være så snill og hjelpe meg litt med dette.....

Jeg er gravid ,og har en uke igjen til termin!

I går var jeg på legekontroll og fikk vite at jeg hadde fått høyt blodtrykk. Har ikke hatt det før, men nå var det altså blitt 140/90---hva nå enn det betyr.....

Jeg hadde ikke eggehvite i urinen og har lite vann i kroppen........

Så til saken-- Legen min sa noe om hodepine- som jeg har klart å glemme, mulig en filleting, men jeg har litt på følelsen av at det som ble sagt var at jeg måtte ta kontakt igjen dersom jeg fikk vondt i hodet????

Kan det stemme???

Og i så fall, er det viktig?

Har fått masse hodepine framme i panna............og det er en uke til neste kontroll, hvis ikke ungen finner på noe annet!

Jeg vil nødig ringe legen min for et slikt fillespørsmål...

Kan du hjelpe meg??

Er litt bekymret for barnet i magen...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest slappfisken

du skal nok ta kontakt med lege/helsestasjon når du har fått hodepine,ja. hodepine kan bety økt blodtrykk, men det er ikke dermed sagt at du har det. uansett er det vel best å få det sjekket? lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lege Nina Lindstad.

Til høygravid vedr. blodtrykk.

Sålenge du ikke har eggehvite i urinen, eller økende vannopphopninger, anser jeg ikke blodtrykk 140/90 som farlig.

Endel ekstra hvile vil hjelpe, dessuten ville nok blodtrykket bli lavere bare du fikk ligge ned en halvtimes tid på legekontoret.

Vanligvis gir ikke 140/90 særlig hodepine, men bekymring for at noe er galt kan gi det. Økende hodepine kan også være uttrykk for at blodtrykket stiger. Synes du kan ta deg en tur på legekontoret, og gjerne få en hjelpeperson der til å måle trykket ditt etter at du har hvilt en stund.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, spesialist allmennmedisin og idrettslege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...