Gå til innhold

Friskt rødt blod ved tørking etter avføring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har opplevd to ganger i det siste at jeg har fått friskt blod papiret etter at jeg tørker meg med papir etter avføring. Er dette farlig? Bør jeg gå til lege? Jeg antar at det kan komme fra at jeg tørker meg hardt med papiret ettersom blodet er helt rødt og friskt, og at det skjer ved tørking. 

Har litt helseangst, men antar at dette kommer fra endetarmen eller av tørking av papir... 

Jeg pleier å tørke veldig hardt med papiret. 

Anonymkode: 393cd...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har opplevd to ganger i det siste at jeg har fått friskt blod papiret etter at jeg tørker meg med papir etter avføring. Er dette farlig? Bør jeg gå til lege? Jeg antar at det kan komme fra at jeg tørker meg hardt med papiret ettersom blodet er helt rødt og friskt, og at det skjer ved tørking. 

Har litt helseangst, men antar at dette kommer fra endetarmen eller av tørking av papir... 

Jeg pleier å tørke veldig hardt med papiret. 

Anonymkode: 393cd...fdd

Tørk deg mindre hardt, bytt til et mykere papir eller bruk våtservitter. Om du fremdeles blør da så ta kontakt med lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ufarlig ut. Litt verre med mørkt blod og slim.

(Jeg har vært en runde selv og fått både fingre og kikkerør opp i hekken, så jeg vet litt mer om temaet enn jeg skulle ønske)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (10 minutter siden):

Tørk deg mindre hardt, bytt til et mykere papir eller bruk våtservitter. Om du fremdeles blør da så ta kontakt med lege.

Takk for godt råd. Jeg skal gjøre det. Skal bruke våtservietter istedet og skal forsøke å tørke mindre hardt. Venter med å kontakte lege, og ser det ann. 

Anonymkode: 393cd...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (Akkurat nå):

Det høres ufarlig ut. Litt verre med mørkt blod og slim.

(Jeg har vært en runde selv og fått både fingre og kikkerør opp i hekken, så jeg vet litt mer om temaet enn jeg skulle ønske)

Ikke kjekt... Ja er nok verre om blodet er mørkt. Leste at da er det mer sannsynlig at det kommer fra lengre oppi tarmen. Mest sannsynlig må det komme ved tørking siden blodet er helt klart rødt og friskt. Men irriterende uansett for man blir jo alltid litt tankefull og bekymret når man oppdager noe sånnt. Men skal tørke meg mindre hardt og se om det slutter da. Har ofte følt meg litt sår og øm utenfor endetarmsåpningen. Er nok en sammenheng i det. 

Anonymkode: 393cd...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...