Gå til innhold

Er det en spiseforstyrrelse?


Sararusk

Anbefalte innlegg

Min venninnes mann kommer til meg for å be om råd men jeg kjenner at jeg har ikke noen akkurat nå. Så kanskje dere kan hjelpe oss. Hun er 47 år og har alltid vært i godt hold. Så fikk hun innvilget en slankeoperasjon for 10 år siden. Og gikk ned det hun skulle. I den siste tiden har hun mistet smilet, hun virker ikke så fornøyd som før. Og hun er i følge mannen radmager. Hun har lag på lag med klær på seg men vi rundt henne ser at hun er tynn, veldig tynn. Jeg gav henne et gavekort på hm og ble med henne i går for å shoppe litt da jeg selv trenger nye klær. Men uansett hva hun prøvde så sa hun at det var ikke passe, at det var for lite. Så det endte med joggebukse og hettegenser i alt fir stor str. Men hun fant ikke noe i det hele utenom det. 
 

hun spiser veldig lite og har droppet alt av snop og brus. Og mannen hennes eg bekymret og det er andre også. Men snakket med en som sa at hun er alt for gammel til å ha utviklet en spiseforstyrrelse . Hva kan man gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sararusk skrev (23 minutter siden):

Min venninnes mann kommer til meg for å be om råd men jeg kjenner at jeg har ikke noen akkurat nå. Så kanskje dere kan hjelpe oss. Hun er 47 år og har alltid vært i godt hold. Så fikk hun innvilget en slankeoperasjon for 10 år siden. Og gikk ned det hun skulle. I den siste tiden har hun mistet smilet, hun virker ikke så fornøyd som før. Og hun er i følge mannen radmager. Hun har lag på lag med klær på seg men vi rundt henne ser at hun er tynn, veldig tynn. Jeg gav henne et gavekort på hm og ble med henne i går for å shoppe litt da jeg selv trenger nye klær. Men uansett hva hun prøvde så sa hun at det var ikke passe, at det var for lite. Så det endte med joggebukse og hettegenser i alt fir stor str. Men hun fant ikke noe i det hele utenom det. 
 

hun spiser veldig lite og har droppet alt av snop og brus. Og mannen hennes eg bekymret og det er andre også. Men snakket med en som sa at hun er alt for gammel til å ha utviklet en spiseforstyrrelse . Hva kan man gjøre

Jeg tror neppe spiseforstyrrelser har noen aldersgrense... Hva som er riktig fremgangsmåte her vet jeg ikke, men kanskje burde mannen hennes snakke med henne og si det som det er - at han ser at hun ikke har det bra og oppmuntre henne til å søke hjelp? Det kan jo være mange grunner til at man slutter å spise, kan hun være deperimert f.eks.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...