Gå til innhold

spiseforstyrrelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 17 år, som har over tid utviklet et anstrengt forhold til egen kropp, vekt og mat. Det har egentlig vært sånn nesten hele ungdomstiden min, men tidligere har det bare vært kortere perioder jeg har slitt med dette, mens nå har det vart i flere måneder. Går konstant rundt med tanker rundt mat; hvor mye jeg skal spise, når jeg skal spise, hva maten inneholder og hva jeg kan og ikke kan spise. Jeg veksler mellom å spise så lite som mulig, til å overspise alt jeg har lyst på, for å så kaste det opp igjen. Jeg har også begynt å trene masse på tvang, opp til fem ganger i uken, fordi jeg får dårlig samvittighet og skyldfølelse når jeg ikke er i aktivitet. Jeg veier 47 kg og er 166cm. Jeg vet at jeg ikke nødvendigvis er overvektig, men jeg klarer ikke å slutte å tenke på alt fettet jeg har på kroppen min. Jeg hater kroppen min. Jeg føler at jeg må bli enda tynnere for å være syk nok, siden jeg ikke har lav nok bmi ennå... Hva skal jeg gjøre? Det føles ut som at jeg aldri kommer til å komme meg ut av dette helvette...

Setter pris på alle råd!

Anonymkode: 21156...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er en jente på 17 år, som har over tid utviklet et anstrengt forhold til egen kropp, vekt og mat. Det har egentlig vært sånn nesten hele ungdomstiden min, men tidligere har det bare vært kortere perioder jeg har slitt med dette, mens nå har det vart i flere måneder. Går konstant rundt med tanker rundt mat; hvor mye jeg skal spise, når jeg skal spise, hva maten inneholder og hva jeg kan og ikke kan spise. Jeg veksler mellom å spise så lite som mulig, til å overspise alt jeg har lyst på, for å så kaste det opp igjen. Jeg har også begynt å trene masse på tvang, opp til fem ganger i uken, fordi jeg får dårlig samvittighet og skyldfølelse når jeg ikke er i aktivitet. Jeg veier 47 kg og er 166cm. Jeg vet at jeg ikke nødvendigvis er overvektig, men jeg klarer ikke å slutte å tenke på alt fettet jeg har på kroppen min. Jeg hater kroppen min. Jeg føler at jeg må bli enda tynnere for å være syk nok, siden jeg ikke har lav nok bmi ennå... Hva skal jeg gjøre? Det føles ut som at jeg aldri kommer til å komme meg ut av dette helvette...

Setter pris på alle råd!

Anonymkode: 21156...02d

Du har ikke fett på kroppen, du er sterkt undervektig og syk. Søk hjelp snarest, både for din egen skyld og for alle de som er glade i deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Det er leit å lese om hvordan du har det! Jeg synes du skal oppsøke hjelp snarest. Eksempelvis  fra helsesykepleier eller fastlegen, og gjerne snakke med en person du stoler på. Kanskje en lærer eller rådgiver om du går på skole? Det er superviktig å ha noen å snakke med, så du slipper å gå og bære på det du sliter med alene. Du har alt å vinne på å søke profesjonell hjelp. Forståelig nok virker det sikkert skummelt, og det blir en tøff jobb du må gjøre. Derfor er det essensielt å ha  fagfolk til å guide deg på veien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.12.2021 den 20.30):

Jeg har også begynt å trene masse på tvang, opp til fem ganger i uken, fordi jeg får dårlig samvittighet og skyldfølelse når jeg ikke er i aktivitet.

Hva er det verste som kan skje om du bare setter deg ned og slapper av en eller to dager da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...