Gå til innhold

Sprekker under føtter


Bollen89

Anbefalte innlegg

Hei, har slitt med sprekker under føttene som ikke går over, har nå vert av og på sjukmeldt i snart 1 år pågrunn av dette.

Plages med smerter pga dette, sliter med å gå mange dager. Har prøvd lysbehandling og diverse kremer anbefalt av lege, men ingenting ser ut til å ta knekken på det. 

Har også veldig tørr og rød hud i håndflater

Noen som har verdt ut for det samme og har noen råd? 

 

Legger ved noen bilder og det er faktisk verre en det ser ut som på bildene

IMG_20220103_002455.jpg

IMG_20220103_002722.jpg

IMG_20220103_002433.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bollen89 skrev (6 timer siden):

Hei, har slitt med sprekker under føttene som ikke går over, har nå vert av og på sjukmeldt i snart 1 år pågrunn av dette.

Plages med smerter pga dette, sliter med å gå mange dager. Har prøvd lysbehandling og diverse kremer anbefalt av lege, men ingenting ser ut til å ta knekken på det. 

Har også veldig tørr og rød hud i håndflater

Noen som har verdt ut for det samme og har noen råd? 

 

Legger ved noen bilder og det er faktisk verre en det ser ut som på bildene

 

Au! Har du vært hos hudlege? Dette så jo ut til å være langt forbi bare tørre føtter liksom. Siden du også er plaget med huden i håndflatene ville jeg kontaktet hudlege, om du ikke alt har gjort det selvfølgelig.

Ellers har jeg veldig god erfaring med kremene fra O'Keeffes, Working hands og Healthy feet, mine hender og føtter blir silkemyke på en dag eller to når jeg bruker disse. Jeg har ikke så voldsomme sprekker som du på føttene, men hendene kan bli så tørre at huden sprekker og blør. Fås på Europris, håndkremen også på Clas Ohlson, av alle steder! Koster ca. 140,- for en krukke som er kjempedrøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette så ikke godt ut. Det er vanskelig å komme med råd når dine plager er langt utenfor det som jeg har opplevd selv, og du også har vært i kontakt med lege om dette, vært sykemeldt etc., så mine erfaringer er neppe relevante. Jeg har heller ikke de problemene du beskriver med hendene.

Men uansett... for mine egne føtter kan jeg unngå sprekker på hælene hvis jeg er tar fotbad ofte nok, filer på huden og smør med krem jevnlig (også mellom hvert fotbad). Hvis det likevel oppstår sprekker, er også fotbad og filing gjerne det som må til, eventuelt bruk av Compede over sprekken dersom det er vondt å gå på. Jeg bruker bare Scholl-produkter, både fotsalt og kremer. Før jul unnet jeg meg en fotbehandling i salong - det var veldig deilig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (1 time siden):

Men uansett... for mine egne føtter kan jeg unngå sprekker på hælene hvis jeg er tar fotbad ofte nok, filer på huden og smør med krem jevnlig (også mellom hvert fotbad). Hvis det likevel oppstår sprekker, er også fotbad og filing gjerne det som må til, eventuelt bruk av Compede over sprekken dersom det er vondt å gå på. Jeg bruker bare Scholl-produkter, både fotsalt og kremer. Før jul unnet jeg meg en fotbehandling i salong - det var veldig deilig. 

Jeg filer hælene og litt rundt foten etter dusjen så ofte jeg husker det, smører føttene inn etterpå og tar på et par gode sokker så jeg ikke griser til golv og møbler. Kjempedeilig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Jeg har brukt Bodyshop sin hampekrem for føtter. Den er skikkelig feit, så jeg smører meg før jeg legger meg slik at det kan trekke inn uten griseri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...