Gå til innhold

Finest med lugg eller ikke for godt voksne damer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har hatt kort lugg bestandig, men hatt en periode på et par år nå med lang. ca til øvre kant av ørene. Resten av håret er skulderlangt. Så fant jeg ut at jeg ville klippe den kort igjen. Synes jeg er mye finere med kort lugg. Lang lugg får meg til å se mye eldre ut. Hva synes andre her? Bør man ha kort eller lang lugg når man har passert 50? (Er 52)

Anonymkode: edf99...f49

Fortsetter under...

AnonymBruker
ISW skrev (4 minutter siden):

Jeg synes den eneste som kler lugg er Snorkfrøken. Ellers synes jeg ganske konsekvent man ser eldre ut med lugg. 

Okei. Hva synes du om langt hår på godt voksne damer da? Har hatt langt hår bestandig, men usikker på om jeg kan fortsette med det. Og sminke? Bør man sminke seg mer eller mindre når en blir gammel? Sånne spørsmål får du altså når du forviller deg inn i en typisk dame tråd 😂

Jeg måtte scrolle litt i vennelista mi på FB for å se hva mine venner og bekjente på 50+ har, og om luggen er kledelig eller ikke. Jeg klarer ikke på bakgrunn av det å trekke ut en generell regel om hvilken type lugg som er mest ungdommelig eller ikke, og heller ikke hvilken type lugg som er mest kledelig. Noen kler luggene sine - andre kunne med fordel (etter mitt syn) foretatt endringer. Om de ser unge eller gamle ut for alderen kommer an på en rekke faktorer, og jeg klarer ikke å skille ut luggen som en ekstra viktig faktor i dette bildet.

AnonymBruker
morsan skrev (1 minutt siden):

Jeg måtte scrolle litt i vennelista mi på FB for å se hva mine venner og bekjente på 50+ har, og om luggen er kledelig eller ikke. Jeg klarer ikke på bakgrunn av det å trekke ut en generell regel om hvilken type lugg som er mest ungdommelig eller ikke, og heller ikke hvilken type lugg som er mest kledelig. Noen kler luggene sine - andre kunne med fordel (etter mitt syn) foretatt endringer. Om de ser unge eller gamle ut for alderen kommer an på en rekke faktorer, og jeg klarer ikke å skille ut luggen som en ekstra viktig faktor i dette bildet.

Enig med deg der. Det er faktisk en del andre faktorer som spiller inn enn hårfasong om en ser yngre eller eldre ut. Rynker feks. Jeg ser av bildene hos jevnaldrende på Facebook at noen har fått en del rynker mens andre ikke har det. Og noen farger ikke håret selv om de er blitt grå. Jeg farger håret for vil ikke se grå ut ennå. Men mange kler grått hår, men da synes jeg liksom alderen må stå i stil, feks 60 +

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Har hatt kort lugg bestandig, men hatt en periode på et par år nå med lang. ca til øvre kant av ørene. Resten av håret er skulderlangt. Så fant jeg ut at jeg ville klippe den kort igjen. Synes jeg er mye finere med kort lugg. Lang lugg får meg til å se mye eldre ut. Hva synes andre her? Bør man ha kort eller lang lugg når man har passert 50? (Er 52)

Jeg syns ikke det er alder som er utslagsgivende for hva som er finest, men personlightestype og ansikts- og kroppsform. Jeg ser både unge studenter som burde hatt annen sveis (og klær) og eldre (både damer og menn) som burde hatt annen sveis (og klær). 

Annonse

ISW skrev (29 minutter siden):

Jeg synes den eneste som kler lugg er Snorkfrøken. Ellers synes jeg ganske konsekvent man ser eldre ut med lugg. 

Sikker på at feks Jamie Lee Curtis hadde sett bedre ut med langt hår? Jeg er uenig.... 

JLC.jpg

morsan skrev (27 minutter siden):

Og DER ser jeg at du gjorde mitt svar helt overflødig :) 

Grendel skrev (15 minutter siden):

Jeg forbinder lugg med litt bohemaktige damer i alle aldre. Spesielt snorrett lugg.  Noen som kler det veldig godt, men det henger sammen med resten av personen og stilen.

Jeg  vet ikke om det hjelper TS så mye. 

Enig i det.

Ellers synes jeg at det ofte på kvinner 50+ er fint med en litt "mykere tilnærming" på håret. Er håret superslett/stramt, enten det gjelder stramt dratt inn i hestehale, veldig slett hår med snorrett lugg, eller veldig stram guttesveis osv. gjør det ikke alltid rynkene en tjeneste foråsidetsånn. Men ingen regel uten unntak her.

Jamie Lee Curtis på bildet over har en "mykere" lugg.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er 53 år og har langt hår og lugg som når den er nyklippet går rett over øyenbrynene. :) Sminke bruker jeg ikke. Hva andre mener om min frisyre og mine sminkevaner bryr jeg meg overhodet ikke noe om. :) Mannen min liker at jeg har langt hår og selv synes jeg det er mye mer lettvint enn kort som krever stadige frisørbesøk og jeg synes jeg kler lengre hår bedre også.

Ser noen nevnte stram hestehale - samme  hvor mye jeg strammer hestehalen når jeg setter den opp om morgenen så ser jeg rimelig bustete ut innen jeg kommer meg på jobb. ;) 

Lillemus skrev (5 timer siden):

Jeg er 53 år og har langt hår og lugg som når den er nyklippet går rett over øyenbrynene. :) Sminke bruker jeg ikke. Hva andre mener om min frisyre og mine sminkevaner bryr jeg meg overhodet ikke noe om. :) Mannen min liker at jeg har langt hår og selv synes jeg det er mye mer lettvint enn kort som krever stadige frisørbesøk og jeg synes jeg kler lengre hår bedre også.

Ser noen nevnte stram hestehale - samme  hvor mye jeg strammer hestehalen når jeg setter den opp om morgenen så ser jeg rimelig bustete ut innen jeg kommer meg på jobb. ;) 

Jeg har hatt kort hår hele mitt voksne liv, men for noen år siden sparte jeg. Har nå hår til skuldrene og med lugg. Har fått tilbakemeldinger på at jeg kler dette bedre enn kort hår. Føler meg dessuten mer vel med det slik jeg har det nå. Selv kunne jeg ikke hatt lang lugg, det hadde ikke vært særlig fint.  Fint hvis folk liker meg slik jeg er, men det viktigste er jo at jeg liker det bedre nå. Er også enig med deg at det er et pes å måtte gå ofte til frisøren. 

Annonse

emilie321 skrev (37 minutter siden):

Jeg har hatt kort hår hele mitt voksne liv, men for noen år siden sparte jeg. Har nå hår til skuldrene og med lugg. 

Jeg har variert litt, nå har jeg langt hår, det når rett nedenfor bh'en på ryggen nå etter at jentungen klippet meg til jul. :) En periode for mange år siden hadde jeg ikke lugg, men lot luggen vokse så den var like lang som resten av håret, men det kledde jeg slettes ikke.

Nicklusheletida

Det er mange som er fin med lugg. Jeg er ganske sikker på at jeg ikke hadde kledd det pga av fall i håret . Med verv på hver side, ville luggen ha lagt seg helt rart. Tror kanskje at lugg er finest på de med helt rett hår. 

Nicklusheletida
Dorthe skrev (12 minutter siden):

Jeg kler ikke lugg, men synes ikke det har noe med alder å gjøre.  Derimot tror jeg ikke at jeg synes langt hår ser bra ut på voksne damer.  Kjenner en på nærmere 80 med langt, løst hår og masse rynker og det ser merkelig ut.

Hmmm, når starter man å være voksen dame i denne sammenheng ? 🙂

Nicklusheletida skrev (34 minutter siden):

Hmmm, når starter man å være voksen dame i denne sammenheng ? 🙂

Tror kanskje det kommer an på hvordan man ser ut og hvordan man kler seg.  Vi bruker ikke kneppeforklær lenger, vet du 😉

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...