Gå til innhold

3 dose covid vaksine


_subzero_

Anbefalte innlegg

Fikk innkalling til dose 3 nå. Er 38 år gammel har allergi og astma men legen min sier jeg ikke er mere utsatt en noen andre. Altså ikke i risikogruppe.

I sms jeg fikk står det at jeg kan ta om jeg vil.

Men jeg er ekstremt usikker.. som sagt har jeg ingen alvorlige underliggende sykdommer jeg vet om. Blir litt kost vs nytte. Fikk en dårlig reaksjon momentant etter første dose(kribling i annsiktet,varm følelse i annsiktet,svimmel,kaldsvetter i hendene) de avskrev det som en angst reaksjon. Dose 2 gikk greit bortsett fra litt sliten dagen etter.

Er redd for bivirkninger og at nytten av nåværende vaksine for en frisk ung mann er minimal. Redd for anafalaksi. Har aldri hatt dette før men fikk en kraftig reaksjon på penecilin da jeg var i tenårene. Har også kraftig allergi mot pollen og nøtter. Er også noe bekymret for blodpropper som man leser om har skjedd nylig. Man leser også forkningsrapporter der det kommer frem at hos yngre frikse mennesker har dose 3 liten effekt. Eventuelt meget kortvarig effekt.(10 uker) før effekten faller drastisk. Føler jeg ustetter megselv for risiko for bivirkninger til liten nytte.

Så jeg vurderer heller å vente på omnicron spesifikk vaksine. Hva burde jeg egentlig gjøre? Er det noen leger her som kan svare?

Leste også at gudvog sa at i denne aldersgruppen må folk vurdere risiko selv derav ingen anbefaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...