Gå til innhold

Skammer meg så veldig over da jeg ble hentet av politiet

Anbefalte innlegg

Skal prøve å forklare kort. Jeg lå og sov og politiet banket først på før de låste opp døren og jeg ble derfor skikkelig skremt. De kom så bort til sengen og jeg hørte hva de sa, men det var som at kroppen ikke responderte. Jeg følte jeg ikke klarte røre på meg eller snakke. Hadde vel klart det om jeg virkelig hadde prøvd? De ringte etter ambulanse og etter en stund fikk de meg sittende. (Jeg hadde komt over "sjokket" eller hva en skal kalle det). Jeg hadde bare på meg t-skjorte så de forsøkte få på meg en bukse og da begynte jeg å gjøre motstand og sparke. Er dette jeg skammer meg mest over. Hvorfor!? Jeg gjør aldri motstand og jeg sparker aldri. Oppføre seg som en liten drittunge. Også bare i truse. Noe så flaut. Jeg skjønte jo at det var politi og ambulanse og at de bare ville hjelpe, men likevel hadde jeg den reaksjonen. Skjønner ikke? 

Anonymkode: 5d2a0...aad

Fortsetter under...

Vet ikke hvorfor akkurat du reagerte, men jeg har reagert med panikk og motstand flere ganger når de har "tatt kontroll". Jeg går i lås på et vis. Det er nok mange som reagerer slik ovenfor den type autoritet, hvis man er i psykisk ubalanse i utgangspunktet. Jeg har for det meste vært rusa i slike situasjoner så har ikke klart å tenke rasjonelt. Men klarer å roe raskere ned nå enn før i tiden.

Det er ikke noe å skamme seg over. Det er helt naturlig at du fikk en reaksjon, overhodet ikke noe rart. Jeg tenker at politiet snart har glemt det, de opplever folk som oppfører seg sånn  hele tiden.  Prøv å tenke at tiden legger seg som lag på lag mellom nå og da det hendte. Snart er det glemt. 

Endret av Osten

Jeg skjønner godt at du kjenner på skam. Det gjør jeg også. Det er helt utrolig å tenke på, når jeg sitter her helt rolig, at det finnes situasjoner hvor jeg oppfører meg som et lite barn. Helt urasjonelt. Jeg tror ikke det er så helt uvanlig å reagere på en slik måte. Det at du ble overrasket når du lå i sengen, det du skal føle deg trygg gjør det enda mer forståelig. Jeg ble vekket av ambulansepersonell på rommet en gang og brukte år før jeg klarte å se ambulansepersonell i uniform uten å bli stresset.

Annonse

Fru2020 skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner godt at du kjenner på skam. Det gjør jeg også. Det er helt utrolig å tenke på, når jeg sitter her helt rolig, at det finnes situasjoner hvor jeg oppfører meg som et lite barn. Helt urasjonelt. Jeg tror ikke det er så helt uvanlig å reagere på en slik måte. Det at du ble overrasket når du lå i sengen, det du skal føle deg trygg gjør det enda mer forståelig. Jeg ble vekket av ambulansepersonell på rommet en gang og brukte år før jeg klarte å se ambulansepersonell i uniform uten å bli stresset.

Hvorfor blir dere hentet av ambulansen? 

hipohopp2022 skrev (27 minutter siden):

Hvorfor blir dere hentet av ambulansen? 

Som regel har det bakgrunn i en alvorlig personlighetsforstyrrelse som gjør at man kan true med selvmord. Politi og helse har da ikke annet valg enn å tvangsinnlegge den personen hvis hen motsetter seg. 

Anonymkode: 50508...447

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som regel har det bakgrunn i en alvorlig personlighetsforstyrrelse som gjør at man kan true med selvmord. Politi og helse har da ikke annet valg enn å tvangsinnlegge den personen hvis hen motsetter seg. 

Anonymkode: 50508...447

Ok. Da så💕

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skal prøve å forklare kort. Jeg lå og sov og politiet banket først på før de låste opp døren og jeg ble derfor skikkelig skremt. De kom så bort til sengen og jeg hørte hva de sa, men det var som at kroppen ikke responderte. Jeg følte jeg ikke klarte røre på meg eller snakke. Hadde vel klart det om jeg virkelig hadde prøvd? De ringte etter ambulanse og etter en stund fikk de meg sittende. (Jeg hadde komt over "sjokket" eller hva en skal kalle det). Jeg hadde bare på meg t-skjorte så de forsøkte få på meg en bukse og da begynte jeg å gjøre motstand og sparke. Er dette jeg skammer meg mest over. Hvorfor!? Jeg gjør aldri motstand og jeg sparker aldri. Oppføre seg som en liten drittunge. Også bare i truse. Noe så flaut. Jeg skjønte jo at det var politi og ambulanse og at de bare ville hjelpe, men likevel hadde jeg den reaksjonen. Skjønner ikke? 

Først og fremst så tror jeg du vet veldig godt selv hva du gjorde som fremprovoserte denne reaksjonen hos politiet som gjorde at de ble nødt til å komme til deg midt på natten. Du får slutte å true så slipper du at de kommer og skjemmer deg ut for hele nabolaget ☺️

Anonymkode: ce823...73e

AnonymBruker skrev (På 26.1.2022 den 17.27):

Du har ingen grunn til å skamme deg. Du har fått en normal reaksjon man ofte får i unormale situasjoner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...