Gå til innhold

hvor mange dager med sult før kroppen skrur ned forbrenningen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har tatt et lite avbrekk fra mat nå og i dag har jeg ikke spist neo, i grunn stolt av meg selv. Skal ikke spise i morgen heller. Hvor lang tid tar det før kroppen skrur ned forbrenningen? Jeg tenkte videre på noe sånt som periodisk faste, å faste 3 dager i uken. Så prøver å se om jeg klarer dette. Så langt går det fint.

Anonymkode: ddec3...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har tatt et lite avbrekk fra mat nå og i dag har jeg ikke spist neo, i grunn stolt av meg selv. Skal ikke spise i morgen heller. Hvor lang tid tar det før kroppen skrur ned forbrenningen? Jeg tenkte videre på noe sånt som periodisk faste, å faste 3 dager i uken. Så prøver å se om jeg klarer dette. Så langt går det fint.

Anonymkode: ddec3...fe4

Hva er det du vil oppnå med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (26 minutter siden):

Hva er det du vil oppnå med dette?

å venne kroppen til litt mindre mat, og faste som jeg skal gjøre videre, vil jo såklart oppnå vektnedgang :)

Anonymkode: ddec3...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (1 time siden):

Tre dager faste i uken høres mye ut?

ikke etterhverandre, men jeg vil gjøre 5:2 dietten :) akkuratt nå har jeg fylte glykogenlagre etter en sprekk her ii går, og er så oppblåst..

Anonymkode: ddec3...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sommerblomsten9 skrev (2 timer siden):

Hvorfor er det så mange som har spiseforstyrrelser her ?

Det er nok mye den samme personen som starter disse trådene. 

Anonymkode: 01c54...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

å venne kroppen til litt mindre mat, og faste som jeg skal gjøre videre, vil jo såklart oppnå vektnedgang :)

Anonymkode: ddec3...fe4

Hva med nok av de livsviktige næringsstoffene f.eks.? Å faste 3 dager i uka er neppe forsvarlig. En gang er nok ikke noe problem, men å faste 3 dager i uka over tid er ikke noe noen vil anbefale. Mannen min prøvde 5:2 i flere mnd for noen år siden, men det var nesten et mareritt for meg - han gikk ned bare 2 kg og var kjempesulten og grinete, særlig de to dagene han spiste veldig lite. Var en lettelse da han kuttet det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

ikke etterhverandre, men jeg vil gjøre 5:2 dietten :) akkuratt nå har jeg fylte glykogenlagre etter en sprekk her ii går, og er så oppblåst..

Anonymkode: ddec3...fe4

Du trenger ikke faste tre dager i uka fordi om du gikk på en sprekk. Jeg hadde også en sprekk forrige uke. Jeg droppet ikke mat av den grunn, jeg bare fortsatte å spise det jeg hadde planlagt de andre dagene - og gikk fortsatt ned. 

Sjansen er større for ny sprekk om du går til ekstreme tiltak enn om du holder en livsstil du kan leve med over tid. Mat er ikke din fiende eller noe du skal unngå. Du er ikke "flink" om du klarer å la være å spise.

Endret av Vhanja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. 

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admin låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...