Gå til innhold

Støtfølelse i hodet av alkalisk vann


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Jeg kom på en ting jeg har lurt på men som jeg ikke finner noe om på nett. For noen år siden fikk jeg alkalisk vann. Når jeg drakk det fikk jeg hodestøt. Noen som har en forklaring på hvorfor? Det skjedde hver gang jeg drakk det og bare når jeg drakk det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hva er alkalisk vann?

Anonymkode: 67c83...65b

Hehe. Hva har vi Google til? 😅 det er et vann med høyere pH, som skal være svært sunt å innta i perioder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (8 timer siden):

Hehe. Hva har vi Google til? 😅 det er et vann med høyere pH, som skal være svært sunt å innta i perioder. 

Og hvilken lurendreier solgte deg dette til skyhøy literspris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte google og se hva det var, og  det er vann som skal være litt basisk/syrenøytralisernede. Det kan være vann med litt salt i. Gjerne "Himalaya-salt" som er dekorativt (rosa) men inneholder 99% vanlig salt NaCl. 

Det er sunt hvis man tror det er sunt å spise mer salt, men jeg kan ikke skjønne at det skal påvirke hjernen noe særlig.

Det kan jo være at det du drakk inneholdt noe litt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Lillemus skrev (7 timer siden):

Og hvilken lurendreier solgte deg dette til skyhøy literspris?

Fikk det gratis. Noen som hadde et apparat som hadde sånn vann. Men ja, er mange år siden. Vedkommende havnet i fengsel for noe etter noen år, fikk jeg med meg. Men ikke pga vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
Grendel skrev (5 timer siden):

Jeg måtte google og se hva det var, og  det er vann som skal være litt basisk/syrenøytralisernede. Det kan være vann med litt salt i. Gjerne "Himalaya-salt" som er dekorativt (rosa) men inneholder 99% vanlig salt NaCl. 

Det er sunt hvis man tror det er sunt å spise mer salt, men jeg kan ikke skjønne at det skal påvirke hjernen noe særlig.

Det kan jo være at det du drakk inneholdt noe litt annet.

Hva kunne det vært? Jeg ble ikke rusa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Grendel skrev (Akkurat nå):

Nøyaktig hva drakk du? Hva het produktet? 

Det vet jeg ikke. Han bare sa at det var Ph- vann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (19 minutter siden):

Fikk det gratis. Noen som hadde et apparat som hadde sånn vann. Men ja, er mange år siden. Vedkommende havnet i fengsel for noe etter noen år, fikk jeg med meg. Men ikke pga vannet.

Det er vel like mye sant som dette sølvvannet (?) til Stjernestøv. Bare tull med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (29 minutter siden):

Det vet jeg ikke. Han bare sa at det var Ph- vann. 

Tar du ikke en risiko når du drikker noe du ikke vet hva er? Lurt å ikke gjøre det igjen, mener nå jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (44 minutter siden):

Han bare sa at det var Ph- vann. 

Alkalisk betyr pH over 7, dvs. basisk i motsetning til surt. Rent vann har pH-verdi 7. Vann i naturen (tjern, bekker, dammer...) kan være (litt) surt eller alkalisk pga. nedbør eller "tilsetninger" fra naturen som havner i vannet. 

Jeg tviler på at hjernen din reagerer på vann som var tilsatt så lite at det smakte noe som liknet vanlig vann. 

Basiske matvarer er f.eks. frukt, grønnsaker og nøtter.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Osten skrev (55 minutter siden):

Tar du ikke en risiko når du drikker noe du ikke vet hva er? Lurt å ikke gjøre det igjen, mener nå jeg. 

Gjorde vel det, men jeg var ung og dum. Og jeg kjente et par til som drakk av det så jeg tenkte ikke over at det kunne være en risiko. Har ikke interesse av å gjøre det igjen. Kan evt prøve å kjøpe på sånn flaske for å se om jeg får følelsen igjen.

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

90tallsbarn skrev (2 timer siden):

Fikk det gratis. Noen som hadde et apparat som hadde sånn vann. Men ja, er mange år siden. Vedkommende havnet i fengsel for noe etter noen år, fikk jeg med meg. Men ikke pga vannet.

Ok. Jeg ser det finnes apparat som "ioniserer" vann.

Det er mye mindre spennende pg mystisk enn det høres ut, siden "ioner" i praksis er oppløst salt. Salt kan være andre ting enn bordsalt, men apparatene tilsetter et eller annet harmløst mineral som gjør vannet litt basisk. Det er greit å huske at alt vann i springen inneholder litt mineraler av alle slag uansett.

Saken er at det du har drukket i bunn og grunn bare er vann. Det har ingen stor effekt på kroppen eller hodet ditt. Det kan ikke ha vært vannet som gav støtfølelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Grendel skrev (23 timer siden):

Ok. Jeg ser det finnes apparat som "ioniserer" vann.

Det er mye mindre spennende pg mystisk enn det høres ut, siden "ioner" i praksis er oppløst salt. Salt kan være andre ting enn bordsalt, men apparatene tilsetter et eller annet harmløst mineral som gjør vannet litt basisk. Det er greit å huske at alt vann i springen inneholder litt mineraler av alle slag uansett.

Saken er at det du har drukket i bunn og grunn bare er vann. Det har ingen stor effekt på kroppen eller hodet ditt. Det kan ikke ha vært vannet som gav støtfølelsen.

Hva tror du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (54 minutter siden):

Hva tror du da?

Jeg aner virkelig ikke.

Det er lett å tenke at det var psykologisk hvis du fikk høre at du drakk vann som bar behandlet med strøm og/eller inneholdt elektrisk ladde partikler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Grendel skrev (4 timer siden):

Jeg aner virkelig ikke.

Det er lett å tenke at det var psykologisk hvis du fikk høre at du drakk vann som bar behandlet med strøm og/eller inneholdt elektrisk ladde partikler.

Nei jeg tenkte ikke på dette. Jeg forventet ingen slik reaksjon. Jeg forventet ingen reaksjon i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...