Vhanja Skrevet 26. februar 2022 Del Skrevet 26. februar 2022 (endret) Dette er kanskje en naiv tanke, men jeg forstår ikke helt hvordan Putin kan synes dette er verdt det. Mesteparten av hele verden fordømmer denne krigen, både på toppledelsenivå og folk generelt. Veldig mange russere er også motstander av dette. Store politiske og økonomiske sanksjoner som vil gå utover deres land. Putin blir sett på med avsky og Russland mislikt. La oss nå si at Russland vinner denne krigen og anekterer Ukraina. Så må de deretter bruke et hav av ressurser på å tvinge overmakt over et land som ikke vil ha dem og møte mistro og fordømmelse fra så og si resten av omverden. For hva? Hvordan kan dette være verdt det for Putin? Endret 26. februar 2022 av Vhanja 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465389-putin-var-visst-psykopat-allikevel/page/2/#findComment-4081520 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymous22 Skrevet 4. mars 2022 Del Skrevet 4. mars 2022 Tror ikke han er psykopat, men mye annet.. Men han er i værtfall narsissist, trangsynt, maktdominerende, liker statusen sin og utnytter det fullt ut. Og manipulerer landet sitt så det griner etter.. Den stakkars befolkningen i Russland, som ikke kan annet enn russisk og som er isolert i Russland fra omverdenen vet ikke bedre. De som kan engelsk og som er vestlig oppdatert vet bedre. Vært en del demonstranter, men de blir arrestert og gudene vet hva slags behandling de får.. just sayin, Putin har all skylda samt hans medholdere.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465389-putin-var-visst-psykopat-allikevel/page/2/#findComment-4082472 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 4. mars 2022 Del Skrevet 4. mars 2022 Vhanja skrev (På 26.2.2022 den 12.45): Dette er kanskje en naiv tanke, men jeg forstår ikke helt hvordan Putin kan synes dette er verdt det. Mesteparten av hele verden fordømmer denne krigen, både på toppledelsenivå og folk generelt. Veldig mange russere er også motstander av dette. Store politiske og økonomiske sanksjoner som vil gå utover deres land. Putin blir sett på med avsky og Russland mislikt. La oss nå si at Russland vinner denne krigen og anekterer Ukraina. Så må de deretter bruke et hav av ressurser på å tvinge overmakt over et land som ikke vil ha dem og møte mistro og fordømmelse fra så og si resten av omverden. For hva? Hvordan kan dette være verdt det for Putin? Hei! ja man kan lure på hva det er verdt/hvordan «de» tenker, for dette handler ikke kun om Putin, men det russiske lederskapet. Så langt har han god støtte. Jeg fant flere interessante tegninger/illustrasjoner i kinesiske og indiske aviser, så vi må ikke undervurdere vennene Russland tross alt har. De har nært forhold til Kina, og er Indias største våpenleverandør. De har både store og små venner . Det vi i vesten hadde tjent på var en mediedekning som er mer ærlig, og dermed kanskje kunne bidratt til en bedre forståelse av konflikten. » fuck nato» blir stadig hyppigere « brukt» feks på weibo, tagget på hus i mange ulike land, og brukt i mange tegninger i diverse aviser, som ikke vil mene noe om Russlands invasjon av Ukraina. De sier det feks er to sider av en sak og viser til historien. Hvis folk på gata ble spurt om hva som kan være bakgrunnen for invasjonen, hvorfor er Russland så forbanna, hvor mange tror du kunne svare på det? Vi burde alle kunne svare på det, spesielt hvis vi vil Ukrainas beste! Hvis en gal mann løp rundt i Hagen min og sa, « nå skyter jeg deg», da hadde jeg ikke svart, « kom igjen da, få se om du tørr, skyt da, skyt da.». Jeg hadde heller prøvd å roe han ned, videre forsøkt å forstå hvorfor han var så forbanna. Prøvd å avverge, forsøkt å forstå situasjonen for å ikke eskalere den. Og var han naboen min måtte jeg prøvd selv om jeg mislikte han, bevare nok fred, ikke utløse full nabokrig. Selv om jeg feks hadde rett prinsipielt til å invitere resten av nabolaget på hagefest med sine griller og musikkanlegg, så hadde jeg ikke gjort det, hvis det betydde full krig og tap av sivile liv. Jeg syns det er gjort lite til nå for å dempe konflikten, vi skal leve videre sammen for håpentligvis, ydmykelser har aldri skapt fred. Jeg er bekymret for at krigen vil eskalere, hvilken retrettmulighet har Russland nå? Med æren i behold? Ære er viktig, mange ydmykelser har ført til krig før. Mest er jeg lei meg for at Ukraina viftet med er rødt flagg foran oksen. Hvis Ukraina var mitt barn, hvis jeg brydde meg, virkelig, ville jeg sagt, stopp, det er ikke lurt, hør nå her, og forklart. Det er å bry seg. Jeg syns hvis USA , Nato, og vi i vesten , virkelig brydde oss, så burde man tidligere kommet på banen og sagt rett ut at selv om vi ønsker dere ( Ukraina) i nato, så er det best dere holder dere nøytrale, hjulpet dem forstå at det er viktig ta hensyn til også minoriteter som feks russere er i Ukraina, at det bare fører til økt mistillit og feks frata russisk befolkning sine språkrettigheter osv… Det kan være vanskelig for de som står midt i konflikter selv å forstå, men vi utenfor, burde hjulpet dem, i forhandlinger, som var mer realistiske. Når man mener og hevder sin rett kan man trenge en mekler, en objektiv, en utenfor, der syns jeg vel både nato og vi har sviktet Ukraina. Jeg tror bare alt for mange vil dø, det er så trist, men nå vet jeg ikke om vi faktisk eskalerer det hele til en større krig.:-( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465389-putin-var-visst-psykopat-allikevel/page/2/#findComment-4082530 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.