Gå til innhold

Akutte magesmerter og diaré etter mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har fått kjempe vondt i magen , luft i magen , magesmerter og masse diaré etter jeg spiste vaffel til frokost. Det er kjempe vondt. Hva kan det være? Er det allergi? 

Anonymkode: 809a7...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. Jeg har fått kjempe vondt i magen , luft i magen , magesmerter og masse diaré etter jeg spiste vaffel til frokost. Det er kjempe vondt. Hva kan det være? Er det allergi? 

Anonymkode: 809a7...878

Hvis du aldri har reagert på det tidligere er det vel tvilsomt at du plutselig har blitt allergisk mot noe i vaflene. Kan det ha vært gamle egg? Akkurat det ville du nok merket i det du knekket dem forsåvidt... Litt for lite stekt slik at de var litt rå inni? Det kan gi magesmerter. Om du brukte kunstig søtning kan det gi en slik reaksjon.

Slike reaksjoner oppstår en sjelden gang ut av det blå for mange av oss uten at vi klarer å finne ut hvorfor. Så lenge det ikke gjentar seg er det ikke noe å bry seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei. Jeg har fått kjempe vondt i magen , luft i magen , magesmerter og masse diaré etter jeg spiste vaffel til frokost. Det er kjempe vondt. Hva kan det være? Er det allergi? 

Anonymkode: 809a7...878

Hei! Jeg fikk slike reaksjoner plutselig selv når jeg var i 5-6 og tjueårsalderen. For meg så hjalp det å ta Somac noen ganger når dette sto på som værst. Dette kan du få resept på om lege mener du skal ha det, ellers så finnes mildere typer i dagligvare: https://www.apotek1.no/produkter/somac-control-20mg-enterotabletter-7stk-50376p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt covid? Akkurat sånn startet covid-runde to hos meg (omicron). Testet negativt samme dag men positivt dagen etter.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...