Gå til innhold

Hva musikk liker du?😏

Anbefalte innlegg

hipohopp2022
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Svært så vag du var da, hva mener du, hva slags sang? :P 

anime sang du ikke liker pga språk her ! ;) : < https://www.youtube.com/watch?v=HdQCWXh3XXU>

synthwave sang du trolig også ikke liker : <https://www.youtube.com/watch?v=MV_3Dpw-BRY>

pop sang som potensielt faller mer i smak selv om den er litt "lys" og ikke så "dyp" som du liker dem <https://www.youtube.com/watch?v=PT2_F-1esPk>

Anonymkode: 2a778...856

De to siste falt i smak. Så da kommer det store spørsmålet. Hva føler du?

Fortsetter under...

hipohopp2022
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Svært så vag du var da, hva mener du, hva slags sang? :P 

anime sang du ikke liker pga språk her ! ;) : < https://www.youtube.com/watch?v=HdQCWXh3XXU>

synthwave sang du trolig også ikke liker : <https://www.youtube.com/watch?v=MV_3Dpw-BRY>

pop sang som potensielt faller mer i smak selv om den er litt "lys" og ikke så "dyp" som du liker dem <https://www.youtube.com/watch?v=PT2_F-1esPk>

Likte faktisk veldig godt nr 2 du sendte. Hørt den engang til🤓

AnonymBruker

hipohopp2022 skrev (32 minutter siden):

ok, bare å søke etter andre synthwave sanger da på youtube sikkert flere av samme sjanger du ville likt. Mye der ute du aldri kommer borti med mindre tilfeldigheter skjer :o 

hipohopp2022 skrev (39 minutter siden):

Så da kommer det store spørsmålet. Hva føler du?

Jeg tror ikke følelser kan beskrives med ord, så svaret mitt er filmen "drive", er ikke mange ord i den filmen heller da men ord bilde og musikk der er svaret mitt ;)  Er der sang 2 er fra.

AnonymBruker
hipohopp2022 skrev (51 minutter siden):

Kom på en annen sang jeg likte, virker forøvrig som at synth sanger ofte er uten vokal da så det er kanskje ikke perfect macth for deg men verdt å prøve, ikke mye å tape ;) 

hipohopp2022
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

ok, bare å søke etter andre synthwave sanger da på youtube sikkert flere av samme sjanger du ville likt. Mye der ute du aldri kommer borti med mindre tilfeldigheter skjer :o 

Jeg tror ikke følelser kan beskrives med ord, så svaret mitt er filmen "drive", er ikke mange ord i den filmen heller da men ord bilde og musikk der er svaret mitt ;)  Er der sang 2 er fra.

Den var veldig fin den sangen, og gav mye mening. 

hipohopp2022
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kom på en annen sang jeg likte, virker forøvrig som at synth sanger ofte er uten vokal da så det er kanskje ikke perfect macth for deg men verdt å prøve, ikke mye å tape ;) 

Den var også veldig fin🎼🤩

Annonse

hipohopp2022
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er noen ganger godt og høre sanger uten vokal. Dette er en sånn sang🎼 

hipohopp2022
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Denne👌☝️

• 5 uker senere...

Spotify er fantastisk. Jeg går gjennom faser hvor jeg hører på all mulig forskjellig musikk. Da mener jeg virkelig all mulig musikk. Alt fra Jodling til klezmer, Bluegrass, rap, Elvis, etc etc etc.

Mesteparten er ikke så outrert. Det er mer at jeg sneier innom ting og går videre. Det er mest pop og rock fra litt tilbake i tid. Jeg har tenåring i huset og får hørt nok ny musikk der.

Akkurat nå har jeg en fase med Cornelis Vreeswijk. Han har mye mørk humor som jeg liker. De beste sangene er naturlig nok ikke de han er kjent for. På radio går det i feelgood låtene.

Før Cornelis var det en liten periode med DeLillos og Jan Eggum. Det er kanskje en gjenganger at jeg liker sterke tekster. Gjerne på norsk.

påskelilje
Grendel skrev (18 minutter siden):

Spotify er fantastisk. Jeg går gjennom faser hvor jeg hører på all mulig forskjellig musikk. Da mener jeg virkelig all mulig musikk. Alt fra Jodling til klezmer, Bluegrass, rap, Elvis, etc etc etc.

Mesteparten er ikke så outrert. Det er mer at jeg sneier innom ting og går videre. Det er mest pop og rock fra litt tilbake i tid. Jeg har tenåring i huset og får hørt nok ny musikk der.

Akkurat nå har jeg en fase med Cornelis Vreeswijk. Han har mye mørk humor som jeg liker. De beste sangene er naturlig nok ikke de han er kjent for. På radio går det i feelgood låtene.

Før Cornelis var det en liten periode med DeLillos og Jan Eggum. Det er kanskje en gjenganger at jeg liker sterke tekster. Gjerne på norsk.

Mannen og jeg hadde helt dilla på Cornelis Vreesvijk en lang periode. Hadde all hans musikk på cd'er. Det begynte i 2000 da vi var i Sverige og min kusines kjæreste satt med gitar om kvelden og spilte og sang hans sanger. Vi ble helt fascinert og betatt! Vanvittig mange gode tekster og melodier!!! Men vi har kjent oss ganske alene om å være fan av ham 😁

Annonse

påskelilje
Grendel skrev (24 minutter siden):

En sang som har betydd mye for meg er "Will you be there" med Paulin Voss. Veldig sterk tekst, og nydelig sang. Har hørt henne synge den live flere ganger,  og tårene renner hver gang. Jeg oppdaget den i en periode jeg hadde det temmelig vanskelig. 

Ikkeanonymnok
hipohopp2022 skrev (30 minutter siden):

Denne er den beste sangen jeg vet per nå!!

Aldri hørt den før. Liker du den pga teksten eller selve musikken? 

Sangen var grei, noe jeg lett kunne hørt på i bilen, men jeg synes ikke vokalen var mye å skryte av. 

Hører på veldig mye forskjellig selv, alt etter humøret. 

påskelilje skrev (1 time siden):

En sang som har betydd mye for meg er "Will you be there" med Paulin Voss. Veldig sterk tekst, og nydelig sang. Har hørt henne synge den live flere ganger,  og tårene renner hver gang. Jeg oppdaget den i en periode jeg hadde det temmelig vanskelig. 

Jeg sjekket det ut og lurer på hvorfor jeg ikke har hørt om henne før. Jeg kan se for meg at den teksten treffer når man er langt nede.

Det var en periode jeg vsr ganske sikker på at ting ville gå ad undas, og da hørte jeg på denne. Den beskrev min mentale tilstand veldig godt;

(Dette er ikke den kjente balladen om Fredrik Åkare og Cecilia Lind)

påskelilje
Grendel skrev (1 time siden):

Jeg sjekket det ut og lurer på hvorfor jeg ikke har hørt om henne før. Jeg kan se for meg at den teksten treffer når man er langt nede.

Det var en periode jeg vsr ganske sikker på at ting ville gå ad undas, og da hørte jeg på denne. Den beskrev min mentale tilstand veldig godt;

(Dette er ikke den kjente balladen om Fredrik Åkare og Cecilia Lind)

Jeg har hørt den, men ikke lyttet til teksten før. Forstår at den traff deg der du var da, slik "min" sang gjorde, der jeg var, sånn omtrent i samme periode. Den rommet all min tvil, mine spørsmål men også mitt lille håp om hvordan det kanskje kunne bli.

Hun som synger og jeg kjente hverandre godt da vi var ungdommer, vi var mye sammen. Så var vi uten kontakt i sånn ca 20 år. Plutselig oppdaget jeg at hun skulle ha konsert her, og da traff jeg henne igjen. Etter det har jeg pleid å gå på hennes konserter hvis jeg er hjemme når hun kommer til min by. Jeg liker best de første platene hennes, de siste er litt for mye ordinær popmusikk for min smak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...