Gå til innhold

Mye plaget med plutselige raske og uregelmessige hjerteslag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har hatt det i over ett år nå. Men jeg lurer på om det kan være lurt å få det sjekket siden jeg har en med hjertefeil i familien. Jeg mistenker at jeg har angst og at det fører til mye av disse slagene. Men er det lurt å få det sjekket? Har ingen andre symptomer som plager meg enn dette. 

Anonymkode: 417e6...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du burde bli henvist til 24 timers EKG for å fange opp hvilken rytme hjertet ditt har når du har denne arytmien. 

Det kan godt være noe så uskyldig som ekstraslag, men det kan også være løp av hjerteflimmer (atrieflimmer) som i større grad kan og bør behandles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (6 minutter siden):

Du burde bli henvist til 24 timers EKG for å fange opp hvilken rytme hjertet ditt har når du har denne arytmien. 

Det kan godt være noe så uskyldig som ekstraslag, men det kan også være løp av hjerteflimmer (atrieflimmer) som i større grad kan og bør behandles.

Jeg er i 40 årene. Har hatt minst i 1.5 år. Sikkert lenger og. Trodde at det kommer av at jeg har mye angst. Men er enig med deg i at det bør undersøkes itilfelle det er noe som kan eller bør behandles. Ble veldig obs på dette etter at en i familien fikk beskjed av sin hjertelege at familiemedlemmene bør sjekke seg. Jeg har jo symptomer på noe som kan være angst, men også hjertesykdom.  

Har bestillt time nå. . Jeg burde nok gått til lege med dette før Mmen som sagt jeg trodde det kom av angst eller at jeg er overfølsom om å kjenne etter. Men i og med at de slagene virkelig virker urytmiske og plager meg så skal jeg sjekke dette. 

Takker for svar  :). 

Anonymkode: 417e6...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er i 40 årene. Har hatt minst i 1.5 år. Sikkert lenger og. Trodde at det kommer av at jeg har mye angst. Men er enig med deg i at det bør undersøkes itilfelle det er noe som kan eller bør behandles. Ble veldig obs på dette etter at en i familien fikk beskjed av sin hjertelege at familiemedlemmene bør sjekke seg. Jeg har jo symptomer på noe som kan være angst, men også hjertesykdom.  

Har bestillt time nå. . Jeg burde nok gått til lege med dette før Mmen som sagt jeg trodde det kom av angst eller at jeg er overfølsom om å kjenne etter. Men i og med at de slagene virkelig virker urytmiske og plager meg så skal jeg sjekke dette. 

Takker for svar  :). 

Anonymkode: 417e6...2af

Det er et viktig skille - det trenger ikke være noe galt med hjertet ditt som muskel og pumpe selv om enkelte områder av hjertet er «irritable» og fyrer signaler når de ikke skal. De kan bli irriterte av angst/adrenalin, etter virusinfeksjoner, stoffskifteproblemer, og mye mer. Men hva som bør gjøres eller ikke gjøres med dette kommer som sagt an på hvilken rytme du har når dette skjer. Det kan godt bare være noen ekstraslag. Men hvis det er hjerteflimmer er det greit å behandle det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (1 time siden):

Det er et viktig skille - det trenger ikke være noe galt med hjertet ditt som muskel og pumpe selv om enkelte områder av hjertet er «irritable» og fyrer signaler når de ikke skal. De kan bli irriterte av angst/adrenalin, etter virusinfeksjoner, stoffskifteproblemer, og mye mer. Men hva som bør gjøres eller ikke gjøres med dette kommer som sagt an på hvilken rytme du har når dette skjer. Det kan godt bare være noen ekstraslag. Men hvis det er hjerteflimmer er det greit å behandle det.

Jeg har hatt mye angst lenge så jeg tenker at det kan være årsak nok. Behøver ikke å være noe galt med hjerte. Men er nok bedre at jeg sjekker og prøver å finne ut av det. Kan sikkert være mye årsaker som kan påvirke: koffein som jeg er veldig glad i, angst, tenker også på diabetes.  Greit å ta en sjekk om det. Men hjerteflimmer er enkelt å behandle sier du. Det er betryggende å tenke på. 

Anonymkode: 417e6...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...