Gå til innhold

Har du hatt en psykose eller vært på grensen av en? Fortell gjerne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Inspirert av tråder her om psykose. Grubler over egen historikk. Tror aldri jeg har vært helt psykotisk men har ikke spurt behandler hva det kalles, de få gangene jeg har opplevd at virkeligheten brekker litt. Som om tankene slår krøll. Alltid i forbindelse med dyp depresjon eller blandet episode. Set har dreid seg å om å være usikker på om venner og partner har en konspirasjon bak min rygg og at jeg kan se tegn på dette, men skjønner at det høres fjernt ut og derfor ikke presenterer hypotesen for dem. Det har handlet om å kjenne at man dør langsomt, skrumper inn på et vis, og lure på når døden inntreffer. Hvor lang tid denne forråtnelsen eller innskrumpingen vil ta. Har også kjent en avstand mellom meg selv og verden, et vakuum på et vis. Har ikke luktet egen død eller hørt stemmer. Har også kommet ut av tilstandene uten AP. På fast lav dose AP, som kom senere, har jeg imidlertid ikke opplevd å være i nærheten av disse opplevelsene. Depresjon er til å holde ut for den er kjent og forutsigbar. Men de forvridde tankene er det mest ubehagelige med min sykdomshistorie. Og ser absolutt at jeg er heldig, for ekte psykose er det ikke. 

Dere som har erfart psykose, hvordan har der artet seg? Hvordan begynner det, hva tenkte du? Hvordan opphørte dét

Anonymkode: 6d61e...0e5

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...