Gå til innhold

Tips til hyggelig middag til meg selv på lørdag


Glitter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja det er bra. Jeg våknet nå etter to timers søvn. Du er sikkert på jobb. Akkurat nå er det forskjell på oss😕

Anonymkode: ccfd4...b6a

 

hipohopp2022 skrev (1 time siden):

Oi så kom den som anonym.🙈😳

Stusset litt der ja. ;) Ja, jeg er på jobb i dag og det har vært litt av et styr, så det blir godt å dra hjem snart. Tror ikke jeg gidder lage middag i dag så i dag tror jeg faktisk jeg skal dra med meg mannen ut, det er evig lenge siden sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville kanskje satset på en avokadosalat, bestående av avokado, tomat, vårløk, godt med ristede pinjekjerner og basilikumblader, med en god vinaigrette (dressing). Gjerne med baguett og aïoli til. Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Lillemus skrev (1 time siden):

 

Stusset litt der ja. ;) Ja, jeg er på jobb i dag og det har vært litt av et styr, så det blir godt å dra hjem snart. Tror ikke jeg gidder lage middag i dag så i dag tror jeg faktisk jeg skal dra med meg mannen ut, det er evig lenge siden sist!

Gikk litt fort.. fantastisk, da må du kose deg ute og feire kjærligheten❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (28 minutter siden):

Gikk litt fort.. fantastisk, da må du kose deg ute og feire kjærligheten❤️ 

Ble hjemmemiddag, mannen jobber overtid for tredje dag på rad, men i morra blir det ut og spise. 😊 Hadde en biff liggende i kjøleskapet og den ligger i panna nuh. 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikkelsbær skrev (8 timer siden):

Jeg foreslår lammekoteletter (eller lammecarre hvis du får tak i det) og fløtegratinerte poteter med stekte tomater og/eller stekt champignon som tilbehør. Kan gjerne spises to dager på rad 😋. Hvis du ikke liker lam, passer det også godt med en kotelett eller annet kjøtt.

Tenkte å foreslå noe det samme, bare med ovnsbakte rødbeter og rotgrønnsaker til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten

Jeg er skikkelig imponert over at du lager ordentlig middag til kun deg selv! 😅 Og så på det jevne. 👏Det hadde jeg nok aldri gidda, for jeg er litt for lite glad i å lage mat kombinert med at middag er litt for lite viktig for meg 😂
 

Hva med fylt og panert kyllingfilet? (Fylle med hvitløkssmør eller bacon eller mozzarella?) En god biff med bakt potet og gode (smørdampa?) grønnsaker? 😋😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hipohopp2022
Lillemus skrev (2 timer siden):

Ble hjemmemiddag, mannen jobber overtid for tredje dag på rad, men i morra blir det ut og spise. 😊 Hadde en biff liggende i kjøleskapet og den ligger i panna nuh. 😋

Det var sikkert ikke så verst det heller?😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (Akkurat nå):

Det var sikkert ikke så verst det heller?😇

Var greit nok, biffen var mør og fin, men Gilde sin storfe ytrefilet kan ikke måle seg med biffen vi pleier å ha hver lørdag fra pampasen i Sør-Amerika. Den er god den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (1 time siden):

Jeg er skikkelig imponert over at du lager ordentlig middag til kun deg selv! 😅 Og så på det jevne. 👏Det hadde jeg nok aldri gidda, for jeg er litt for lite glad i å lage mat kombinert med at middag er litt for lite viktig for meg 😂
 

Hva med fylt og panert kyllingfilet? (Fylle med hvitløkssmør eller bacon eller mozzarella?) En god biff med bakt potet og gode (smørdampa?) grønnsaker? 😋😋

Hehe, det er vel pga jeg er så glad i mat. Men de fleste dager bruker jeg bare 10 min i aktivt arbeid og 20 min totalt. Hiver det meste i form i ovnen. 😅 Men prøver å gjøre forskjell på helg og hverdag mtp mat. Jeg er også veldig opptatt av at maten skal være sunn, og da må jeg nesten lage den. Det er alt for mye unødvendig fyll i ferdigmat som bare trigger meg til overspising. 

Ja, fylt kyllingfilet er jo godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Var greit nok, biffen var mør og fin, men Gilde sin storfe ytrefilet kan ikke måle seg med biffen vi pleier å ha hver lørdag fra pampasen i Sør-Amerika. Den er god den!

Steker du gjennomsnitt eller medium? Hva tilbehør har du da? Synes det er vanskelig å steke perfekt biff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (Akkurat nå):

Steker du gjennomsnitt eller medium? Hva tilbehør har du da? Synes det er vanskelig å steke perfekt biff. 

Denne var mye tynnere enn de vi pleier å ha så den fikk 2 min på hver side i godt varm panne med bremykt, så hvile på fatet i noen minutter før jeg spiste den. Var rosa inni, men ikke blodig. Tilbehør ble en enkel mos av sellerirot og blomkål med smør og krydder og så godt med chilibearnaise, liker egentlig vanlig bearnaise best, men det var vi tomme for dessverre. Vanligvis pleier vi å ha søtpotetfries og brokkoli til, men det hadde jeg ikke i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022

Kom til å tenke på salmalaks i taco glitter med litt soyasaus / taco blanding i salmalaksen  når du steker den. I tacoen kan du også ha advokado rømme og de grønnsakene du liker. Det er lett å lage og passer til en person. 

Endret av hipohopp2022
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Denne var mye tynnere enn de vi pleier å ha så den fikk 2 min på hver side i godt varm panne med bremykt, så hvile på fatet i noen minutter før jeg spiste den. Var rosa inni, men ikke blodig. Tilbehør ble en enkel mos av sellerirot og blomkål med smør og krydder og så godt med chilibearnaise, liker egentlig vanlig bearnaise best, men det var vi tomme for dessverre. Vanligvis pleier vi å ha søtpotetfries og brokkoli til, men det hadde jeg ikke i dag.

Det var ikke verst. Du er sikkert god ti å lage mat. I butikken så finnes det så mange typer kjøtt i forskjellige prisklasser så lett å gå seg vill ang kjøtt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hipohopp2022 skrev (5 minutter siden):

Det var ikke verst. Du er sikkert god ti å lage mat. I butikken så finnes det så mange typer kjøtt i forskjellige prisklasser så lett å gå seg vill ang kjøtt. 

Det er mannen min som pleier å steke biffen, men jeg har da lært litt av ham så biffen i seg selv ble perfekt stekt i dag. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Lillemus skrev (2 minutter siden):

Det er mannen min som pleier å steke biffen, men jeg har da lært litt av ham så biffen i seg selv ble perfekt stekt i dag. :) 

Så bra det vellykket🙂 Ikke lett å få det til alltid men øvelse gjør mester🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (2 minutter siden):

Så bra det vellykket🙂 Ikke lett å få det til alltid men øvelse gjør mester🙂

Det er nok ikke så vanskelig, varm nok panne, skikkelig smør (bremykt = 70% smør, 30% rapsolje), ganske kjapp steking og så hvile i 5 min etterpå. :)  Stekes den for lenge så blir den seig og tørr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Det er nok ikke så vanskelig, varm nok panne, skikkelig smør (bremykt = 70% smør, 30% rapsolje), ganske kjapp steking og så hvile i 5 min etterpå. :)  Stekes den for lenge så blir den seig og tørr.

Ble mett bare av å lese det😁 Men jeg har ikke den lidenskapen av å lage mat men det kommer nok det også engang❤️  Lærte om de tilsetningene i går som jeg trodde var sauser så et sted må man jo starte😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (9 minutter siden):

Ble mett bare av å lese det😁 Men jeg har ikke den lidenskapen av å lage mat men det kommer nok det også engang❤️  Lærte om de tilsetningene i går som jeg trodde var sauser så et sted må man jo starte😅 

Jeg er vel omtrent dobbelt så gammel som deg så jeg er nok litt mer bevandret i matveien tross alt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Lillemus skrev (2 minutter siden):

Jeg er vel omtrent dobbelt så gammel som deg så jeg er nok litt mer bevandret i matveien tross alt. :)

Håper uansett at det noen gang kommer til å bli en interesse. De menneskene som liker det er jo ofte ganske lykkelige😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Glitter skrev (10 timer siden):

Tror ikke det. Kan sjekke den ut senere når jeg har anledning. :)

Hørte du den? Jeg kom over en av Trygve Skaug med «herfra ser jeg stjerner» men jeg syns det var like bra synget av Stian Staysmann fra hver gang vi møtes. Ble glad av den sangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...