Gå til innhold

Ekstraslag i anfall


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Jeg har fått konstatert ekstraslag (ves) og er hjertefrisk etter holterregistrering, ultralyd og arbeids-ekg. Har fått fanget ekstraslagene under anfall.

Og det fører meg til spørsmålet. Er det andre som opplever å få ekstraslagene i anfall? Og med anfall mener jeg ikke spredte ekstraslag utover dagen, men en periode (minutter/timer/døgn) hvor ekstraslagene kommer på løpende bånd for så å gi seg. 

Jeg opplever å få dette anfallsvis i alt mellom 10min og 3 timer hvor pulsen stort sett blir høy (80-120) og ispedd masse ekstraslag. Med masse ekstraslag mener jeg mange i minuttet og på det verste så ofte som annethvert slag. Det blir ratt veldig mange ves når pulsen er høy. Disse anfallene kan komme uten noe forvarsel og uten at jeg har vært plaget med ekstraslag tidligere på dagen. Hadde et anfall hvor pulsen var på 120 og jeg fikk hele 13 ekstraslag i løpet av 30 sekunder. Tok ekg med iWatch, som mente atrieflimmer. Jeg sendte denne ekg-utskriften til kardiologen min som sa det var sinusrytme med hyppige ekstraslag. Ikke farlig, men ubehagelig. 

Flere som opplever lignende anfall? Det virker som at mange sliter med ekstraslag spredt utover dagen, men ikke i slike clustere/anfall som jeg opplever. Skjønner ikke hva som utløser disse anfallene og jeg finner dem skremmende og ubehagelige selv om jeg er godt utredet og har fått bekreftet at det ikke er farlig. 

Anonymkode: 02785...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...