Gå til innhold

Hvorfor blir man lagt inn dagen før en operasjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen som vet hvorfor man blir lagt inn dagen før en operasjon, og ikke samme dag? 
Jeg blir lagt inn kl 07 mandag morgen, men skal ikke opereres før tirsdag. Er ikke det å sløse med sykehusets ressurser og en dag ekstra sykemelding? Jeg tenker sparing, så jeg bare lurer. Jeg skal også på en preoperativ dag to uker i forveien. 

Anonymkode: 87ad7...a97

Fortsetter under...

Jeg har nettopp vært gjennom en operasjon, og det er flere årsaker til det:

1. De tar de siste målinger og prøver dagen før for å sjekke at alt er ok (blodprøver, blodtrykk, puls, metning osv).

2. De har kontroll på hvilke medisiner du skal ta/ikke ta kvelden før. 

3. Noen ganger er det forberedelser som klyster eller barbering som gjøres kvelden før, hvor de også vil ha kontroll på at det gjøres slik de behøver.

4. Du har samtaler med lege, kirurg, sykepleier og evt fysioterapeut og andre kvelden før for å gå gjennom prosedyren.

AnonymBruker
Vhanja skrev (3 minutter siden):

Jeg har nettopp vært gjennom en operasjon, og det er flere årsaker til det:

1. De tar de siste målinger og prøver dagen før for å sjekke at alt er ok (blodprøver, blodtrykk, puls, metning osv).

2. De har kontroll på hvilke medisiner du skal ta/ikke ta kvelden før. 

3. Noen ganger er det forberedelser som klyster eller barbering som gjøres kvelden før, hvor de også vil ha kontroll på at det gjøres slik de behøver.

4. Du har samtaler med lege, kirurg, sykepleier og evt fysioterapeut og andre kvelden før for å gå gjennom prosedyren.

Ok. Da fikk jeg svar på det jeg har lurt på en stund. Tusen takk for svar :) 

Anonymkode: 87ad7...a97

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...