Gå til innhold

Truxal kontra sobril


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan virker truxal? Er drt beroligende , vil den gi lik beroligende effekt som sobril? 

Anonymkode: 5daed...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sobril virker mye bedre. Men er også mer vanedannende. Jeg har brukt Truxal i 30 år, virker litt beroligende. Tar det før jeg legger meg. Må ha det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (43 minutter siden):

Sobril virker mye bedre. Men er også mer vanedannende. Jeg har brukt Truxal i 30 år, virker litt beroligende. Tar det før jeg legger meg. Må ha det. 

Hvor lang tid tar det før sobril eller truxal virker? Fikk en tab og kjenner ingen virkning 

Anonymkode: 5daed...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvor lang tid tar det før sobril eller truxal virker? Fikk en tab og kjenner ingen virkning 

Anonymkode: 5daed...386

Sobril virker etter ca en time, spørs hvor mange du tar. Truxal kjenner jeg ingen virkning på. Har vel stor toleranse etter mange års bruk. Sobril er mye sterkere og har varseltrekant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (11 minutter siden):

Sobril virker etter ca en time, spørs hvor mange du tar. Truxal kjenner jeg ingen virkning på. Har vel stor toleranse etter mange års bruk. Sobril er mye sterkere og har varseltrekant. 

Aldri brukt det. Fikk 15 mg. Føler ikke så mye forskjell?

Anonymkode: 5daed...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ta Truxal 1,5 time før jeg skal legge meg. Kjenner den gir litt ro etter ca en time. Men jeg går på 75 mg. Begynte rett på 50. Fikk skikkelig hangover av den, men det gikk over etter litt tilvenning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 30.4.2022 den 14.01):

Hvordan virker truxal? Er drt beroligende , vil den gi lik beroligende effekt som sobril? 

Anonymkode: 5daed...386

Jeg brukte Truxal i mange år, i både høy og lav styrke, mot søvn. Opplevde god effekt mot søvn, men opplevde også at jeg ble svært tett i nesen av den. Mot slutten måtte den seponeres fordi jeg rett og slett sov 12-14 timer i døgnet på 25 mg (men var da undervektig). Den kan også benyttes som beroligende på dagtid.

Jeg opplever Truxal som mer nedsløvende enn andre beroligende medisiner, men fordelen med Truxal er at den ikke er sterkt vanedannende og gir ingen kraftige abstinenser ved seponering. Eneste er at man merker oppblomstring av grunntilstanden igjen, som at en får vansker med å sove igjen eller økt engstelighet. Det gjelder for øvrig alle medisiner som hjelper mot søvn og angst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
usikker skrev (14 timer siden):

Kan Truxal sammenlignes med imovane?

Nei det syns jeg ikke i det hele tatt, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truxal har ikke samme virkning som Imovane, er mye svakere. Jeg tar 100 mg Truxal for å få sove. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...