Gå til innhold

Nervøse rykninger I ansikt


Pangi

Anbefalte innlegg

Hei, det er 8-9 måneder jeg kjenner rykninger I ansikt, munn , nese og øyet, hva kan det være symptomer på?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pangi skrev (6 timer siden):

Hei, det er 8-9 måneder jeg kjenner rykninger I ansikt, munn , nese og øyet, hva kan det være symptomer på?

Mvh

Veldig mye av det vi kjenner er helt normalt. Hvis du kjenner veldig etter, vil jeg tro at det kan forsterke følelsen og. Ellers er det kun legen din som kan svare deg ordentlig. Googler du vil nok «alt» kunne komme opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg kom det rett og slett fordi jeg hadde for mye av musklene anspent. Jeg merket at jeg til dels kunne regulere det, slik at om jeg konsentrerte meg svært om å slappe av, gikk det bedre, men om jeg var redd for å få små rykninger i ansiktet, skjedde det garantert. Jeg så det i sammenheng med svak nervøsitet.

Hos meg har dette kommet og gått litt opp igjennom tidene. Det var til stede i tenårene. Var borte i 5-6 år, deretter mener jeg det kom igjen i ett års tid, var borte i noen år igjen, før det dukket opp ett års tid igjen osv. Sist det dukket opp et lite års tid var vel i 2018 (omtrent), men det kom og gikk uten at jeg gjorde noe aktivt med det. Jeg har aldri tatt det opp i terapi, men har syntes det har vært svært pinlig mens det pågår. Jo, mulig jeg nevnte det for nåværende terapeut, men akkurat da var det ikke synlig for ham og det ble avfeid litt...

Men min teknikk for å forsøke å kontrollere det, er å slappe av i ansiktet, særlig kjevene, også overkroppen, og om antydning til rykning kommer så særlig fokusere på å slappe av i musklene. Litt verre når man selv snakker, men gjøre dette når man selv ikke har ordet. "Det funker for meg" :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...