Gå til innhold

Skal begynne å jobbe fulltid, gruer meg pga smerter og ubehag i kroppen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal begynne å jobbe heltid. Har jobbet mye deltid. Jeg gruer meg for jeg har vært avhengig av litt fridager for å hente krefter og få bort smerter av kroppen. 

Jeg har aldri fått en diagnose. Har ikke vært til legen med smertene i kroppen. Men har alltid vært plaget av at jeg får ekstremt vondt i hofter, rygg og beina når jeg jobber mye. Jeg får såpass vondt at det kjennes som tannpine,  og jeg klarer knappt å gå når jeg er ferdig på jobb. Blir stiv i kroppen. 

Er dette en vanlig plage? Og noen som har tips til hvordan lindre en slik plage? Jeg ønsker jo å klare å jobbe 100 prosent fordi jeg behøver pengene. Men jeg frykter at jeg ikke kommer til å klare det.  

Noen råd i situasjonen? :)

Anonymkode: af695...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonym 2
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skal begynne å jobbe heltid. Har jobbet mye deltid. Jeg gruer meg for jeg har vært avhengig av litt fridager for å hente krefter og få bort smerter av kroppen. 

Jeg har aldri fått en diagnose. Har ikke vært til legen med smertene i kroppen. Men har alltid vært plaget av at jeg får ekstremt vondt i hofter, rygg og beina når jeg jobber mye. Jeg får såpass vondt at det kjennes som tannpine,  og jeg klarer knappt å gå når jeg er ferdig på jobb. Blir stiv i kroppen. 

Er dette en vanlig plage? Og noen som har tips til hvordan lindre en slik plage? Jeg ønsker jo å klare å jobbe 100 prosent fordi jeg behøver pengene. Men jeg frykter at jeg ikke kommer til å klare det.  

Noen råd i situasjonen? :)

Anonymkode: af695...713

Hvorfor har du ikke vært hos lege med plagene dine? Kanskje du kan få noen medisiner mot det, så du ikke får så vondt når du jobber. Hvis du får en diagnose,  vil du jo også kunne få riktig behandling for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonym 2 skrev (47 minutter siden):

Hvorfor har du ikke vært hos lege med plagene dine? Kanskje du kan få noen medisiner mot det, så du ikke får så vondt når du jobber. Hvis du får en diagnose,  vil du jo også kunne få riktig behandling for det. 

Jeg har forsøkt å slå meg til ro med at det kun er normale muskelsmerter som alle får. Men det er mulig at jeg har mer av det enn andre siden jeg gruer meg til smertene og de stive leddene. Kanskje jeg bør bestille en legetime for dette. 

Anonymkode: af695...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica666
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har forsøkt å slå meg til ro med at det kun er normale muskelsmerter som alle får. Men det er mulig at jeg har mer av det enn andre siden jeg gruer meg til smertene og de stive leddene. Kanskje jeg bør bestille en legetime for dette. 

Anonymkode: af695...713

Hvis du har smerter som minner om tannpine, så skal du jo selvfølgelig gå til legen med det. Det er normalt å være sliten og lemster i kroppen når man jobber fullt, men tannpinesmerter er ikke vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg skal begynne å jobbe heltid. Har jobbet mye deltid. Jeg gruer meg for jeg har vært avhengig av litt fridager for å hente krefter og få bort smerter av kroppen. 

Jeg har aldri fått en diagnose. Har ikke vært til legen med smertene i kroppen. Men har alltid vært plaget av at jeg får ekstremt vondt i hofter, rygg og beina når jeg jobber mye. Jeg får såpass vondt at det kjennes som tannpine,  og jeg klarer knappt å gå når jeg er ferdig på jobb. Blir stiv i kroppen. 

Er dette en vanlig plage? Og noen som har tips til hvordan lindre en slik plage? Jeg ønsker jo å klare å jobbe 100 prosent fordi jeg behøver pengene. Men jeg frykter at jeg ikke kommer til å klare det.  

Noen råd i situasjonen? :)

Anonymkode: af695...713

Hva slags sko benytter du på jobb? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg skal begynne å jobbe heltid. Har jobbet mye deltid. Jeg gruer meg for jeg har vært avhengig av litt fridager for å hente krefter og få bort smerter av kroppen. 

Jeg har aldri fått en diagnose. Har ikke vært til legen med smertene i kroppen. Men har alltid vært plaget av at jeg får ekstremt vondt i hofter, rygg og beina når jeg jobber mye. Jeg får såpass vondt at det kjennes som tannpine,  og jeg klarer knappt å gå når jeg er ferdig på jobb. Blir stiv i kroppen. 

Er dette en vanlig plage? Og noen som har tips til hvordan lindre en slik plage? Jeg ønsker jo å klare å jobbe 100 prosent fordi jeg behøver pengene. Men jeg frykter at jeg ikke kommer til å klare det.  

Noen råd i situasjonen? :)

Anonymkode: af695...713

Jeg tenker at du kunne ha nytte av oppfølging hos kiropraktor, naprapat eller kiropraktor. Med mindre det er noe rent fysisk galt er det mye som kan bøtes på med behandling og rett trening/bevegelser/tøying.

 

(PS - gratulerer med full jobb!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.6.2022 den 19.31):

Jeg skal begynne å jobbe heltid. Har jobbet mye deltid. Jeg gruer meg for jeg har vært avhengig av litt fridager for å hente krefter og få bort smerter av kroppen. 

Jeg har aldri fått en diagnose. Har ikke vært til legen med smertene i kroppen. Men har alltid vært plaget av at jeg får ekstremt vondt i hofter, rygg og beina når jeg jobber mye. Jeg får såpass vondt at det kjennes som tannpine,  og jeg klarer knappt å gå når jeg er ferdig på jobb. Blir stiv i kroppen. 

Er dette en vanlig plage? Og noen som har tips til hvordan lindre en slik plage? Jeg ønsker jo å klare å jobbe 100 prosent fordi jeg behøver pengene. Men jeg frykter at jeg ikke kommer til å klare det.  

Noen råd i situasjonen? :)

Anonymkode: af695...713

Har du vondt og er stiv i resten av kroppen? Jeg har det sånn pga fibromyalgi.

Sjekk også at du har god støtte i skoene, evt legg inn støttesåler.

Prolaps kan også gi smerter i beina, evt stivhet som gjør at du ikke har godt blodsirkulasjon. Prøv yoga som går på store muskelgupper i hoftene og tøyer leggene/ under beina. Uansett bra med yoga for dine problemer. (Anbefaler yoga med Adriene på You Tube :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...