Savannah Skrevet 21. juni 2022 Del Skrevet 21. juni 2022 Denne tråden viser helt klart hvor mye fordommer eksisterer fremdeles. Det ble startet med å kalle andres oppfatninger usmakelige og derfra kom det i rask rekkefølge til å si at alle kan ha sex med de det vil så lenge ingen vet om det. Vi trenger oppmerksomheten mot annerledeshet i en god stund fremover, og at det ikke blir forbundet med psykiske sykdommer. Det er altfor kort siden det ble gjort. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467272-mini-pride-for-barn-mellom-4-og-8-%C3%A5r-koselig-med-drag-for-barna/page/3/#findComment-4098966 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 21. juni 2022 Del Skrevet 21. juni 2022 Nå handlet jo denne tråden mest om hva som passer for de aller yngste barna. Jeg synes det er stor forskjell på hva det bør undervises i f.eks. på ungdomsskolen, og hva som bør foregå i barnehagen. Den rosa kompetansen må, som alt annet, tilpasses til barnas modenhetsnivå. At Adrian og Ruben kan få oppføre seg som et søtt lite kjærestepar i like stor grad som Joakim og Vilde, uten å bli ertet av verken barn eller ansatte, synes jeg er selvsagt. Likedan at det går an å ha to pappaer eller mammaer, akkurat som det går an å bo vekselvis hos pappa og mamma, og at man kan være kjæreste / gifte seg med hvem man vil, bare man er enige. Men jeg synes ikke at det skal formidles til små barn at kjønnsbestemmelse ved fødsel er en gjetning og at det er barnas oppgave å definere det. Før- og småskolebarn trenger først og fremst sosial kompetanse, ikke seksuell. Ingen skal erte Bendik som går på danseskole og liker rolige aktiviteter, eller Ingvild som er "bosatt" på fotballbanen og helst vil gå i treningstøy bestandig. Men de skal heller ikke få tredd nedover hodet at de kanskje "egentlig" er et annet kjønn eller en slags hybrid. Det finnes mangfold også innenfor de tradisjonelle kjønnsuttrykkene. 6 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467272-mini-pride-for-barn-mellom-4-og-8-%C3%A5r-koselig-med-drag-for-barna/page/3/#findComment-4098967 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 21. juni 2022 Del Skrevet 21. juni 2022 Vendi skrev (1 time siden): Jeg synes det er så typisk å bli beskyldt for å være trangsynt, lite tolereant, fordomsfull, osv, bare man sier høyt at man er skeptisk til Pride. Utsagnet ditt her overrasker meg ikke, men provoserer litt. Det å være uenig i at det er nødvendig med Pride her i Norge er ikke det samme som å være fordomsfull mot homofile eller de som mener seg født i feil kropp, feil art, osv. Jeg vil egentlig snu litt på det, og si at de er intolerante selv, de som ikke kan godta at folk har motsigelser til Pride. Et paradoks at mange av de som snakker så varmt om å være tolerante ovenfor alle mennesker selv ikke klarer å tolerere meningsmotstandere uten å komme med negative personkarakteristikker. Min mening er at man ikke trenger å gå i tog og markere mangfoldet i seksualitet her i Norge, for aksepten finnes allerede. De aller fleste av kampene er allerede vunnet. For folk flest er det likegyldig hva slags preferanser andre har på soverommet, eller hvilke preferanser de har til egen kjønnsidentitet. Det lille mindretallet som fremdeles ikke godtar det trenger man ikke å gå i tog for eller demonstrere for, er nå min mening. Pride for meg virker derfor unødvendig her til lands. Da får vi være enige om å være uenige da 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467272-mini-pride-for-barn-mellom-4-og-8-%C3%A5r-koselig-med-drag-for-barna/page/3/#findComment-4098968 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.