Gå til innhold

Online leger, beh-medisin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

Noen som vet om disse online doktorene skriver ut antibiotikakur? Feks ved kraftig bihulebetennelse? 
Evt hostesaft på resept?

Ikke prøvd tjenestene før, men i behov nå. Hvem, hvor er best i så fall av disse onlinedoktorene?

Anonymkode: d6182...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hei

Noen som vet om disse online doktorene skriver ut antibiotikakur? Feks ved kraftig bihulebetennelse? 
Evt hostesaft på resept?

Ikke prøvd tjenestene før, men i behov nå. Hvem, hvor er best i så fall av disse onlinedoktorene?

Anonymkode: d6182...dd1

Ettersom man har blitt mer og mer restriktive med antibiotika så håper jeg virkelig ikke det, men det forbauser meg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du tenker på en videokonsultasjon?  Man må nok minimum ta en blodprøve før man får skrevet ut antibiotika, det må man også hos fastlege.  Mange er ikke spesielt begeistret for antibiotika for bihulebetennelse heller.

Slike sentre er generelt skeptiske til a-og b-preparater (jeg regner med reseptpliktig hostesaft faller under dette).  Det bruker gjerne å stå på hjemmesiden hvis det er type "nulltoleranse" for dette uansett.  Noen få steder kan i enkeltstående tilfeller skrive ut en minsteresept.

Må legge til at jeg ikke har erfaring med dette selv.

Anonymkode: 0a1a6...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...