Gå til innhold

Hvor lenge synes du det er akseptabelt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

God morgen. I dag er jeg tidlig oppe! Normalitet er ellers individet alt ettersom. Det er ikke alle som står opp 04:30 i feriene…

Anonymkode: 2742c...f70

Det er vel ingen som har snakket om 4:30 i ferien, ingen grunn til å overdrive.

Ditt liv, du kan ha den døgnrytmen du ønsker. 

Anonymkode: 03b8f...35f

AnonymBruker
Ekstra skrev (1 time siden):

?

har noen ambisjoner om normalitet og interaksjon med andre, er det jo bare å fortsette sånn. Så mitt spørsmål når skal man starte og avslutte dagen hvis man vil ha ambisjoner? 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så mitt spørsmål når skal man starte og avslutte dagen hvis man vil ha ambisjoner? 

Hverdager: Opp så tidlig at en har tid til frokost før en drar på jobb/skole og møter der i god tid (= minst 10 min før det starter). Legge seg i den tid som gjør at en er opplagt når en våkner om morgenen.

AnonymBruker
kupton skrev (3 minutter siden):

Hverdager: Opp så tidlig at en har tid til frokost før en drar på jobb/skole og møter der i god tid (= minst 10 min før det starter). Legge seg i den tid som gjør at en er opplagt når en våkner om morgenen.

Ja det er jeg enig i men nå er det jo ferie for mange, og jeg fikk inntrykk av at Ekstra synet det var heeeeeelt månebedotten og spise frokost 15:30 for det er ikke normalt hvis vanlig middagstid i hverdagen er kl 16. Så forsvinner ambisjoner i ferien da? Tar den også ferie? 

Annonse

AnonymBruker
kupton skrev (12 minutter siden):

Hverdager: Opp så tidlig at en har tid til frokost før en drar på jobb/skole og møter der i god tid (= minst 10 min før det starter). 

Hvis man ikke jobber er det ikke noe vits i å stå opp kl 6.30.

Anonymkode: d56b4...255

AnonymBruker
emilie321 skrev (1 time siden):

God og nok søvn gir nok god psykisk helse, men for mye søvn tror jeg ikke er like bra. 

Noen klarer seg med 5-6 timer og andre må ha 10 timer++ … noen klarer bare ikke å våkne spesielt hvis man har vitamin mangler

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen klarer seg med 5-6 timer og andre må ha 10 timer++ … noen klarer bare ikke å våkne spesielt hvis man har vitamin mangler

Nå tenkte jeg på friske personer.  Vitamin mangler, medisiner og/eller annen sykdom som krever mer søvn, så stiller det seg selvfølgelig annerledes.  Men hvis en som vanligvis trenger 7 timer søvn, plutselig sover i over 12 timer, så er det nok ikke helsefremmende (uten at vedkommende er syk)

Annonse

påskelilje

Som regel sover jeg til mellom 8 og 9.30 hvis jeg har fri. Første dagen våkner jeg ofte til samme tid som vanlig (0645), men så sover jeg litt frempå, og det er deilig! I dag sov jeg til over 9. Sover jeg til 10 eller lenger, føler jeg at jeg går glipp av dagen 😄 Nå er klokka snart ett, og jeg tipper at jeg våkner ca 9. Det er fint!

AnonymBruker skrev (På 4.7.2022 den 18.04):

Ja det er jeg enig i men nå er det jo ferie for mange, og jeg fikk inntrykk av at Ekstra synet det var heeeeeelt månebedotten og spise frokost 15:30 for det er ikke normalt hvis vanlig middagstid i hverdagen er kl 16. Så forsvinner ambisjoner i ferien da? Tar den også ferie? 

Jeg ville også stusset over at et menneske som ikke lenger er tenåring liker å ligge til kl 15 på feriedager. Folk må jo velge det som passer for dem, men det er ikke sikkert en med såpass avvikende døgnrytme fra «normalen» så lett klarer å innpasse seg tidsmessig med andre folk som man kunne ha vært sammen med i ferien. 

morsan skrev (11 timer siden):

Jeg ville også stusset over at et menneske som ikke lenger er tenåring liker å ligge til kl 15 på feriedager. Folk må jo velge det som passer for dem, men det er ikke sikkert en med såpass avvikende døgnrytme fra «normalen» så lett klarer å innpasse seg tidsmessig med andre folk som man kunne ha vært sammen med i ferien. 

Jeg hadde blitt sur om mannen ville ligge til kl 15 på fridager, da blir det jo ingenting igjen av dagen. Men om man er alene gjør man jo som man vil. 

snusmumeriken96 skrev (På 8.7.2022 den 22.23):

Jeg legger meg 22 hver dag jeg, også i helgene. 

Jeg legger meg vanligvis mellom 22.00 - 23.30, også i helger. Må det hvis jeg skal ha noe som helst sjanse på å få nok søvn. Våkner like tidlig selv om jeg hadde lagt meg seinere. Nå har jeg vanligvis 2-4 oppvåkninger hver natt (må da opp å røre meg litt før jeg kan legge meg igjen)  Må ha det sånn for å greie og holde meg så stabil som mulig 

kupton skrev (På 4.7.2022 den 18.16):

Enig. Men her var det snakk om ambisjoner.

Selv opplever jeg at jeg får mer ut av dagen når jeg våkner 5.00 (før/etter). Men så har jeg også gjennom hele oppveksten blitt "jaget" om å hele tiden måtte gjøre noe porduktivt og være effektivt og det å sove har blitt sett på som noe negativt.

Eva Sofie skrev (Akkurat nå):

Selv opplever jeg at jeg får mer ut av dagen når jeg våkner 5.00 (før/etter). Men så har jeg også gjennom hele oppveksten blitt "jaget" om å hele tiden måtte gjøre noe porduktivt og være effektivt og det å sove har blitt sett på som noe negativt.

Jeg får mest ut av dagen hvis jeg får nok søvn og samtidig våkner før 8. Nå sover jeg aldri i strekk, så jeg bruker litt tid på å greie og få nok søvn. Derfor må jeg legge meg tidlig nok.  Kjenner meg igjen i det du skriver om oppveksten din. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...