Eva Sofie Skrevet 10. juli 2022 Del Skrevet 10. juli 2022 emilie321 skrev (5 minutter siden): Jeg får mest ut av dagen hvis jeg får nok søvn og samtidig våkner før 8. Nå sover jeg aldri i strekk, så jeg bruker litt tid på å greie og få nok søvn. Derfor må jeg legge meg tidlig nok. Kjenner meg igjen i det du skriver om oppveksten din. Ja, det kan være slitsomt. Men jeg har lært meg å tenke at det er OK å slappe av om kroppen trenger det, siden jeg litt for ofte får underskudd av søvn, uten å måtte føle dårlig samvittighet for det. Jobber med meg selv og lærer hodet at nå er det jeg som bestemmer over mitt eget liv. Mitt problem for tiden er at energilageret blir så ekstremt fort tappet for energi. Jeg finner ingen logisk forklaring - og ikke legene heller 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467441-hvor-lenge-synes-du-det-er-akseptabelt/page/3/#findComment-4101852 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. juli 2022 Del Skrevet 10. juli 2022 Eva Sofie skrev (18 minutter siden): Selv opplever jeg at jeg får mer ut av dagen når jeg våkner 5.00 (før/etter). Men så har jeg også gjennom hele oppveksten blitt "jaget" om å hele tiden måtte gjøre noe porduktivt og være effektivt og det å sove har blitt sett på som noe negativt. Søvn og derigjennom hvile, er kjempeviktig for kroppen, men det er ikke bra å sove for mye heller, nå snakker vi igjen om friske mennesker da. Det er IKKE noe tegn på at man er sterk om man sover så lite som mulig, kroppen trenger en del timer søvn og ved å frarøve den søvnen så går man gjerne på en smell til slutt. Gunhild Stordalen har jo innrømmet at hun sov max 5 timer pr natt og så ned på folk som sov mer enn det, men innså til slutt at hun tok grundig feil. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467441-hvor-lenge-synes-du-det-er-akseptabelt/page/3/#findComment-4101853 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 10. juli 2022 Del Skrevet 10. juli 2022 Eva Sofie skrev (2 minutter siden): Ja, det kan være slitsomt. Men jeg har lært meg å tenke at det er OK å slappe av om kroppen trenger det, siden jeg litt for ofte får underskudd av søvn, uten å måtte føle dårlig samvittighet for det. Jobber med meg selv og lærer hodet at nå er det jeg som bestemmer over mitt eget liv. Mitt problem for tiden er at energilageret blir så ekstremt fort tappet for energi. Jeg finner ingen logisk forklaring - og ikke legene heller Veldig viktig å ta seg tid til å slappe av ja, og med god samvittighet. ❤ Leit å høre at du sliter. 😕 Håper det blir bedre snart. Jeg har vanligvis ganske høyt søvnbehov oh må derfor lefge meg tidlif. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467441-hvor-lenge-synes-du-det-er-akseptabelt/page/3/#findComment-4101854 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 10. juli 2022 Del Skrevet 10. juli 2022 Lillemus skrev (26 minutter siden): Søvn og derigjennom hvile, er kjempeviktig for kroppen, men det er ikke bra å sove for mye heller, nå snakker vi igjen om friske mennesker da. Det er IKKE noe tegn på at man er sterk om man sover så lite som mulig, kroppen trenger en del timer søvn og ved å frarøve den søvnen så går man gjerne på en smell til slutt. Gunhild Stordalen har jo innrømmet at hun sov max 5 timer pr natt og så ned på folk som sov mer enn det, men innså til slutt at hun tok grundig feil. Ja, om du oppfattet at jeg er stolt av det, så tror jeg du misforsto meg. Jeg er nokså frustrert i blant fordi det gir negativt utslag på epilepsien min med for lite søvn i lengden, i perioder får jeg til dels for lite søvn og til dels for mye søvn som veksler over uker, og det er jo derfor jeg sier at: "Men jeg har lært meg å tenke at det er OK å slappe av om kroppen trenger det, siden jeg litt for ofte får underskudd av søvn, uten å måtte føle dårlig samvittighet for det. Jobber med meg selv og lærer hodet at nå er det jeg som bestemmer over mitt eget liv." Det gjorde jeg ikke før - da lyttet jeg ikke til egne behov. Men når situasjonen først er som den er, at jeg uansett våkner kl. 5.00 og ikke får sove mer, er det bedre å holde seg i en form for aktivitet for å forsøke å fremme søvnen når den tiden kommer. Men ting er sammensatt her og mange spørsmålstegn i luften for øyeblikket... 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467441-hvor-lenge-synes-du-det-er-akseptabelt/page/3/#findComment-4101859 Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie321 Skrevet 10. juli 2022 Del Skrevet 10. juli 2022 Eva Sofie skrev (1 time siden): Ja, det kan være slitsomt. Men jeg har lært meg å tenke at det er OK å slappe av om kroppen trenger det, siden jeg litt for ofte får underskudd av søvn, uten å måtte føle dårlig samvittighet for det. Jobber med meg selv og lærer hodet at nå er det jeg som bestemmer over mitt eget liv. Mitt problem for tiden er at energilageret blir så ekstremt fort tappet for energi. Jeg finner ingen logisk forklaring - og ikke legene heller Jeg blir også raskt tappet for energi. Noe av det er mangel på jern og salt. Jernmangelen er på vei til å bedre seg, men sliter med å få i meg nok salt. Men dette er bare litt av problemet. Blir frustrert over at jeg orker så lite iløpet av en dag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467441-hvor-lenge-synes-du-det-er-akseptabelt/page/3/#findComment-4101863 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. juli 2022 Del Skrevet 10. juli 2022 Eva Sofie skrev (59 minutter siden): Ja, om du oppfattet at jeg er stolt av det, så tror jeg du misforsto meg. Jeg er nokså frustrert i blant fordi det gir negativt utslag på epilepsien min med for lite søvn i lengden, i perioder får jeg til dels for lite søvn og til dels for mye søvn som veksler over uker, og det er jo derfor jeg sier at: "Men jeg har lært meg å tenke at det er OK å slappe av om kroppen trenger det, siden jeg litt for ofte får underskudd av søvn, uten å måtte føle dårlig samvittighet for det. Jobber med meg selv og lærer hodet at nå er det jeg som bestemmer over mitt eget liv." Det gjorde jeg ikke før - da lyttet jeg ikke til egne behov. Men når situasjonen først er som den er, at jeg uansett våkner kl. 5.00 og ikke får sove mer, er det bedre å holde seg i en form for aktivitet for å forsøke å fremme søvnen når den tiden kommer. Men ting er sammensatt her og mange spørsmålstegn i luften for øyeblikket... Neida, jeg oppfattet deg ikke sånn. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467441-hvor-lenge-synes-du-det-er-akseptabelt/page/3/#findComment-4101871 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.