Gå til innhold

Voksent barn på sykehus , har man rett på informasjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har et voksent barn innlagt på sykehus i en annen by i Norge . Jeg har blitt regelmessig informert av henne på meldinger på telefon. Men nå har det gått lang tid hvor jeg ikke har hørt noe. Vet ikke om hun har mobillader på sykehuset osv.

Blir pårørende kontaktet om noe blir kritisk osv ? 

 

Anonymkode: cff0b...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg ble lagt inn for operasjon så fylte jeg ut et pårørendeskjema hvor jeg skrev opp navn og telefonnummer til mine to nærmeste pårørende. De ble holdt oppdatert over min helsetilstand. 

Hvis du ikke får tak i henne så kan du jo ringe sykehuset og høre? Om de ikke vil/kan gå ut med informasjon så kan det være du kan få prate med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (2 minutter siden):

Da jeg ble lagt inn for operasjon så fylte jeg ut et pårørendeskjema hvor jeg skrev opp navn og telefonnummer til mine to nærmeste pårørende. De ble holdt oppdatert over min helsetilstand. 

Hvis du ikke får tak i henne så kan du jo ringe sykehuset og høre? Om de ikke vil/kan gå ut med informasjon så kan det være du kan få prate med henne.

Kontaktet faren for å høre om han har hørt noe. Er ikke lett å ha et voksent barn innlagt  og ikke vite hvordan det står til, eller hva de har funnet ut i løpet av dagen. Jeg får prøve å se om det er mulig å finne et nummer som jeg kan ringe til sykehuset også. Jeg bekymrer vettet av meg, men jeg er vel en person som har lett for å stresse og verstetenke. 

Mest sannsynlig så må hun ha fyllt ut pårørendeskjema i det hun ble innlagt... 

Kan være at hun blir hjerteoperert for alt jeg vet. Og da tar det sikkert tid å komme til hektene igjen. . Hun hadde en stor lekkasje på en klaff, men vet ingenting om den høye pulsen, feberen som hun har hatt,  og hodepinen har noe med det å gjøre. Hun var mye bedre i morges etter å ha fått medisin mot blodpropp. Legene mistenkte blodpropp. 

Jeg verstetenker vel. Men føler meg fortvilet av å sitte i en by et langt stykke unna , og ikke vite hva som skjer videre.  

 

Anonymkode: cff0b...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fylte ut skjemaet med en gang jeg kom dit. Min første pårørende (min samboer) ble ringt da de kjørte meg inn til operasjon og ringt etterpå da jeg var ferdig.

Jeg ville ringt sykehuset i morgen og hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok

Kan jo hende vedkommende ikke har ført deg opp på sin pårørendeliste. Jeg har ikke ført opp pårørende verken hos lege, spesialisthelsetjenesten eller da jeg opererte. Dersom du ikke står på liste kan jeg ikke tenke meg at sykehuset har lov til å dele informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har et voksent barn innlagt på sykehus i en annen by i Norge . Jeg har blitt regelmessig informert av henne på meldinger på telefon. Men nå har det gått lang tid hvor jeg ikke har hørt noe. Vet ikke om hun har mobillader på sykehuset osv.

Blir pårørende kontaktet om noe blir kritisk osv ? 

 

Anonymkode: cff0b...af2

Du kan ringe sykehuset, si at du er moren hennes og at du lurer på hvordan det går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
frosken skrev (30 minutter siden):

Du kan ringe sykehuset, si at du er moren hennes og at du lurer på hvordan det går. 

Sykehuset kan ikke oppgi noe med mindre hun har valgt dem som påførende. 

Anonymkode: 2d787...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sykehuset kan ikke oppgi noe med mindre hun har valgt dem som påførende. 

Anonymkode: 2d787...090

Pårørende. 

Anonymkode: 2d787...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (54 minutter siden):

Ja, jeg fylte ut skjemaet med en gang jeg kom dit. Min første pårørende (min samboer) ble ringt da de kjørte meg inn til operasjon og ringt etterpå da jeg var ferdig.

Jeg ville ringt sykehuset i morgen og hørt.

Hun førte opp faren som pårørende. Sikkert fordi at hun vet at jeg har veldig angst i slike situasjoner. Altså for å verne meg. 

Hun kontaktet meg nå. Hun er mye bedre, men de holder på å utrede dette nøye. 

Anonymkode: cff0b...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Sykehuset kan ikke oppgi noe med mindre hun har valgt dem som påførende. 

Anonymkode: 2d787...090

De vil ofte legge til rette for at enten pasienten tar kontakt med sin mor eller at mor får snakke med pasienten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (5 minutter siden):

De vil ofte legge til rette for at enten pasienten tar kontakt med sin mor eller at mor får snakke med pasienten. 

Ja, heldigvis virker de flinke på sykehuset. Hun har hatt veldig legeangst/ sykehusangst. Men hun føler seg veldig godt ivaretatt på sykehuset. Godt å vite. 

Anonymkode: cff0b...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...