Gå til innhold

Hjemmestrikka underbukser?

Anbefalte innlegg

Gjest Inga-Astri

Hei. Jeg er en eldre dame med mye fritid og sitter mye alene ned radioen på. Sommerværet har ikke kommet enda så jeg kan likeså godt begynne på julegavene nå. Tenker da hjemmestrikk til hele familien. De foregående år er det blitt gitt ullgensere og ullstrømper. I år vil jeg være litt gøyal og tenker på å strikke underbukser til hele gjengen, men det må ikke bli for varm strikk da ingen ønsker et svett underliv. Er det noen som kan hjelpe meg med oppskrifter eller tips om hvordan jeg kan gjøre dette? Er dette en dårlig idè eller kan jeg fremstå som en gøyal bestemor med dette påfunnet? Setter pris på seriøse svar. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/467502-hjemmestrikka-underbukser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Inga-Astri
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hva med å bruke hampgarn? Det blir sikkert populært.

Anonymkode: 39126...daa

Tusen hjertelig takk for din kommentar. Dette skal jeg sjekke opp nærmere. Har du lyst å dele dine prosjekter med bruk av hampgarn? 

AnonymBruker
Inga-Astri skrev (20 minutter siden):

Tusen hjertelig takk for din kommentar. Dette skal jeg sjekke opp nærmere. Har du lyst å dele dine prosjekter med bruk av hampgarn? 

Her har du noen tips.

http://wenjo3.blogspot.com/2019/04/ryggskrubb-i-hamp.html

Anonymkode: 39126...daa

Annonse

Annonse

Nicklusheletida
Inga-Astri skrev (På 6.7.2022 den 17.32):

Hei. Jeg er en eldre dame med mye fritid og sitter mye alene ned radioen på. Sommerværet har ikke kommet enda så jeg kan likeså godt begynne på julegavene nå. Tenker da hjemmestrikk til hele familien. De foregående år er det blitt gitt ullgensere og ullstrømper. I år vil jeg være litt gøyal og tenker på å strikke underbukser til hele gjengen, men det må ikke bli for varm strikk da ingen ønsker et svett underliv. Er det noen som kan hjelpe meg med oppskrifter eller tips om hvordan jeg kan gjøre dette? Er dette en dårlig idè eller kan jeg fremstå som en gøyal bestemor med dette påfunnet? Setter pris på seriøse svar. 

Jeg synes det et en en kjempegod ide. Jeg ville hatt en slik ullunderbukse. Jeg er så mye på fjellet og en slik ullunderbukse kan forebygge blærekatarr. Mitt svar er seriøst. 

Ikke sikkert samboeren min ville ment det var en like god ide, men det er en annen sak 😉

Gjest Vendi
Nicklusheletida skrev (57 minutter siden):

Jeg synes det et en en kjempegod ide. Jeg ville hatt en slik ullunderbukse. Jeg er så mye på fjellet og en slik ullunderbukse kan forebygge blærekatarr. Mitt svar er seriøst. 

Ikke sikkert samboeren min ville ment det var en like god ide, men det er en annen sak 😉

Bestemor strikket sånne til oss da vi var små. Ikke som underbukser da. Hun kalte det maksibukser og vi hadde dem utenpå stillongsen under parkdressen. Godt og varmt for oss unger som kravlet mye i snøen 😊

Nicklusheletida
Vendi skrev (5 minutter siden):

Bestemor strikket sånne til oss da vi var små. Ikke som underbukser da. Hun kalte det maksibukser og vi hadde dem utenpå stillongsen under parkdressen. Godt og varmt for oss unger som kravlet mye i snøen 😊

Min bestemor strikket også slike. Jeg brukte dem for å se tykkere ut :)Jeg hadde komplekser for at jeg var så tynn. 

Nicklusheletida skrev (23 timer siden):

Enig! Jeg har ingen hjemmestrikket variant, men har «mamelukk» i ull. Deilig å ha litt ekstra varme. 

Nicklusheletida skrev (På 7.7.2022 den 23.35):

Si ikke det, mine tanker gikk til Mira Craigs hekla-bikini når jeg leste overskriften :D :D :D 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...