Gå til innhold

Noen tanker om dette?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
cathlin skrev (1 minutt siden):

Ja, husker det. 

Spørs hva du har som mål/hva du har lyst til. Om du gjerne vil bli kirurg er muligens det toget gått. 

Men nå er det jo lenge til jeg får snakke med han men sånn er det jo om sommeren. 

Jeg vil gjerne fungere mest mulig normalt, ha et forhold til folk rundt meg og barnebarnet mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

Bare lurer på hva som har skjedd med meg? Virker som jeg blir verre og verre med negative symptomer, det skjedde i 2014. Jeg har ikke psykotiske symptomer nå, er det bare det som gjelder å ikke ha det? Jeg vil så gjerne klare mer, bety noe for andre også. Det gjorde jeg jo før, lurer jo på om jeg ikke kommer lenger enn dette? Må jo ta det opp med fact når de kommer tilbake men det virker som ikke de forventer noe av meg, bare at det var bra jeg gikk på trening. Er ikke så motiverende å trene til høsten når jeg bare eser ut for tiden, klarer ikke stoppe. Hvorfor klarte jeg det så bra i fjor? Jeg forstår ingenting av meg selv. 

@kupton Har du noen tanker om dette? Blir negative symptomer verre når man blir eldre? 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Bare lurer på hva som har skjedd med meg? Virker som jeg blir verre og verre med negative symptomer, det skjedde i 2014. Jeg har ikke psykotiske symptomer nå, er det bare det som gjelder å ikke ha det? Jeg vil så gjerne klare mer, bety noe for andre også. Det gjorde jeg jo før, lurer jo på om jeg ikke kommer lenger enn dette? Må jo ta det opp med fact når de kommer tilbake men det virker som ikke de forventer noe av meg, bare at det var bra jeg gikk på trening. Er ikke så motiverende å trene til høsten når jeg bare eser ut for tiden, klarer ikke stoppe. Hvorfor klarte jeg det så bra i fjor? Jeg forstår ingenting av meg selv. 

Jeg tenker det å bygge seg selv opp som oftest er en gradvis prosess som tar tid. Også går det vel som oftest litt i bølger. Noen perioder er tyngre enn andre. Har dessverre ikke noen gode råd, ville egentlig bare si at jeg kjenner meg igjen i det du skriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (10 minutter siden):

Bare lurer på hva som har skjedd med meg? Virker som jeg blir verre og verre med negative symptomer, det skjedde i 2014. Jeg har ikke psykotiske symptomer nå, er det bare det som gjelder å ikke ha det? Jeg vil så gjerne klare mer, bety noe for andre også. Det gjorde jeg jo før, lurer jo på om jeg ikke kommer lenger enn dette? Må jo ta det opp med fact når de kommer tilbake men det virker som ikke de forventer noe av meg, bare at det var bra jeg gikk på trening. Er ikke så motiverende å trene til høsten når jeg bare eser ut for tiden, klarer ikke stoppe. Hvorfor klarte jeg det så bra i fjor? Jeg forstår ingenting av meg selv. 

@kupton Har du noen tanker om dette? Blir negative symptomer verre når man blir eldre? 

En av utfordringene dine er at du er altfor utålmodig. 

Anonymkode: 38e2c...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
lyseblå skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker det å bygge seg selv opp som oftest er en gradvis prosess som tar tid. Også går det vel som oftest litt i bølger. Noen perioder er tyngre enn andre. Har dessverre ikke noen gode råd, ville egentlig bare si at jeg kjenner meg igjen i det du skriver. 

Ok. Det er tungt, klarer jo ikke å bygge meg opp og det har vart i mange år. Gruet meg til å ha barnebarnet når han bodde her og klarte aldri å ha han over tid, men jeg er jo så glad i han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En av utfordringene dine er at du er altfor utålmodig. 

Anonymkode: 38e2c...433

Er ganske tålmodig jeg av meg på visse områder i hvert fall, hva er jeg utålmodig på da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Er ganske tålmodig jeg av meg på visse områder i hvert fall, hva er jeg utålmodig på da? 

Du gir opp for fort. 

Anonymkode: 38e2c...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du gir opp for fort. 

Anonymkode: 38e2c...433

Husker jeg sa da jeg var innlagt i 2014 at jeg ville hjem for å gå mase tur, det klarte jeg aldri. Sliter enda med å gå turer, før 2014 gikk jeg ofte turer. Bare lurer på hva som har skjedd? Blir jo oppgitt og gir opp når jeg ikke får det til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Husker jeg sa da jeg var innlagt i 2014 at jeg ville hjem for å gå mase tur, det klarte jeg aldri. Sliter enda med å gå turer, før 2014 gikk jeg ofte turer. Bare lurer på hva som har skjedd? Blir jo oppgitt og gir opp når jeg ikke får det til. 

Hva er grunnen til at du ikke klarer?

Anonymkode: 38e2c...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er grunnen til at du ikke klarer?

Anonymkode: 38e2c...433

Jeg vet ikke, jeg orker det bare ikke for alt er så tungt. Hver dag er alt så tungt, det var jo ikke sånn før. Var jo veldig dårlig i perioder når ungene var små og sengeliggende, men selv om jeg var dårlig da så kunne jeg presse meg ut noen ganger. Så hvorfor klarer jeg det ikke nå som jeg er bedre enn da? Forstår ikke meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Lurer bare på om det har noe med risperdal å gjøre? Var jo det jeg fikk i 2014 og siden har det gått i risperdal og xeplion, utenom da jeg prøvde latuda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (25 minutter siden):

Ok. Det er tungt, klarer jo ikke å bygge meg opp og det har vart i mange år. Gruet meg til å ha barnebarnet når han bodde her og klarte aldri å ha han over tid, men jeg er jo så glad i han. 

Skjønner godt at det er tungt. Er ikke så lett å si hvorfor det har blitt slik egentlig. Er det noe du gjør annerledes nå enn det du gjorde før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
lyseblå skrev (1 minutt siden):

Skjønner godt at det er tungt. Er ikke så lett å si hvorfor det har blitt slik egentlig. Er det noe du gjør annerledes nå enn det du gjorde før?

Før klarte jeg husarbeid til og med og gjorde det med glede, jeg har mistet gleden og i å gjøre ting. Nå er jeg helt annerledes, gjør ikke mye i det hele tatt og vet ikke hvorfor. Nå består jo dagen av mat ellers gleder jeg meg ikke over noe, men i fjor klarte jeg å gå ned mange kilo. Nå er viljen til det og forsvunnet, er så fortvilet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Før klarte jeg husarbeid til og med og gjorde det med glede, jeg har mistet gleden og i å gjøre ting. Nå er jeg helt annerledes, gjør ikke mye i det hele tatt og vet ikke hvorfor. Nå består jo dagen av mat ellers gleder jeg meg ikke over noe, men i fjor klarte jeg å gå ned mange kilo. Nå er viljen til det og forsvunnet, er så fortvilet. 

Du sier at ingenting gleder deg nå, men hva gledet deg før? Føler du heller ikke noe nå om du gjør noe som gledet deg før? Når ble det slik og hvor lenge har det vart? Beklager om jeg spør mye, bare tenkte det kunne være fint å reflektere over.

Endret av lyseblå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
lyseblå skrev (1 minutt siden):

Du sier at ingenting gleder deg nå, men hva gledet deg før? Føler du heller ikke noe nå om du gjør noe som gledet deg før? Når ble det slik og hvor lenge har det vart? Beklager om jeg spør mye, bare tenkte det kunne være fint å reflektere over.

Det gledet meg å gå tur og å gjøre ting hjemme og likte godt å bake, likte godt å gå ut å spise sammen med familien. Det gledet meg å være sammen med dem og gjøre ting sammen med dem, men det forandret seg jo alt sammen. Det begynte jo i 2014 dette her, forstår ikke hva som skjedde da. Ja så gledet det meg å være med venner, nå skyver jeg jo folk fra meg. Det har jeg gjort lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Det gledet meg å gå tur og å gjøre ting hjemme og likte godt å bake, likte godt å gå ut å spise sammen med familien. Det gledet meg å være sammen med dem og gjøre ting sammen med dem, men det forandret seg jo alt sammen. Det begynte jo i 2014 dette her, forstår ikke hva som skjedde da. Ja så gledet det meg å være med venner, nå skyver jeg jo folk fra meg. Det har jeg gjort lenge. 

Det er leit å høre. Hadde det ikke vart så lenge hadde jeg tenkt du kanskje var deprimert? Men så har vel negative symptomer og depresjon en del likhetstrekk. Bruker du medisiner? Jeg vet ikke hvor godt medisiner fungerer på negative symptomer, men kanskje det kunne ha hjulpet? Om det skulle være en del av negative symptomer da. Ikke så lett å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (9 minutter siden):

Det gledet meg å gå tur og å gjøre ting hjemme og likte godt å bake, likte godt å gå ut å spise sammen med familien. Det gledet meg å være sammen med dem og gjøre ting sammen med dem, men det forandret seg jo alt sammen. Det begynte jo i 2014 dette her, forstår ikke hva som skjedde da. Ja så gledet det meg å være med venner, nå skyver jeg jo folk fra meg. Det har jeg gjort lenge. 

Kan hende du har en depresjon som er blitt langvarig og grodd fast fordi du ikke har fått den behandlet. 

Anonymkode: b7724...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
lyseblå skrev (4 minutter siden):

Det er leit å høre. Hadde det ikke vart så lenge hadde jeg tenkt du kanskje var deprimert? Men så har vel negative symptomer og depresjon en del likhetstrekk. Bruker du medisiner? Jeg vet ikke hvor godt medisiner fungerer på negative symptomer, men kanskje det kunne ha hjulpet? Om det skulle være en del av negative symptomer da. Ikke så lett å si. 

Å det har vart lenge ja. De tror jo det er negative symptomer og ingen medisin virker på det. Bruker risperdal og lurer på om det har noe med saken å gjøre. Så tar jeg vival og seroquel om kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan hende du har en depresjon som er blitt langvarig og grodd fast fordi du ikke har fått den behandlet. 

Anonymkode: b7724...42c

Jeg vet ikke,i så mange år? Går det an? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...