Gå til innhold

Forhold uten kommunikasjon rundt sex og følelser.


Mann 42 år

Anbefalte innlegg

Er 42, mann og i et forhold med min samboer på ca samme alder. Vi har bodd sammen i 17 år. Har to barn, yngste er 12. Hun har en flott kropp som tenner meg som en lysbryter, og der er kanske noe av probemet? Jeg er alltid klar så hun slipper å jage? 

Vi sliter veldig med kommunikasjon i forholdet da hun ikke liker/klarer å snakke om sex eller følelser generelt. Det blir bare en diskusjon om hvor, hvem og hva osv.

Sex er veldig viktig for meg. Vi har sex 1 til 2 ganger i uken, fordi jeg maser meg til det, virker det som... Hun sier hun har lyst, men det er alltid på hennes premisser, og når det passer tidsmessig for henne. Hun forteller meg at hun tenner på meg, men det blir vanskelig å tro på henne. Hun er svært lite aktiv under akten så det blir alltid det samme selv om jeg har forsøkt å både ta for meg, lange forspill samt spørre om hva som tenner henne. Det er ikke så lett når hun  ikke kan si hva hun liker!
 

Det er evigheter mellom  når vi hadde spontan sex eller klinte fordi vi ble opphisset sammen, men det er nok sist vi ble fulle sammen. Da virker det som om hun slipper noen hemninger i senga også. :)

 
Forsøker å gi henne alt jeg tror hun liker, gjør så godt jeg kan og mer er det får jeg ikke gjort. Kunne vært flinkere med husarbeid, men da får jeg ikke tid til å klippe gresset, fikse ute, bilene, jobben osv. Utearbeid er også husarbeid? Uansett så tror jeg ikke problemet ligger her, siden jeg har forsøkt å kommunisere om dette 1000 ganger med henne. 

Hun sier at hun aldri onanerer eller beføler seg selv, noe jeg selvfølgelig synes er veldig merkelig. Jeg klarer ikke holde meg uten å onanere når jeg har tid. 
Har forsøkt alt for mange løsninger som å avstå fra sex, ikke runke for å minske min sexlyst, slutte å mase osv osv, men det faller tilbake på at hun forstår at jeg er frustrert og "lurer" meg til sex for å få meg "glad" igjen...

Begge to har alltid fått komplimenter og kommentarer fra andre så selvtilliten er ikke dårlig, men merker at dette problemet gjør at jeg tenker at man kanskje har det bedre som venner?

Hva ville andre gjort? Jeg er ikke redd for å ende opp alene, men tenker på barnas beste oppi alt dette. Er veldig glad i henne, men vet ikke om jeg orker å leve livet mitt i en slik berg og dalbane. 
Er det bare jeg som er håpløs? 
Noen andre i samme situasjon? 
Forslag som innholdet å snakke sammen er ingen vits, det har jeg forsøkt i 12-13 år. 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Så trist å lese om manglende kommunikasjon og nærhet, slik det ser ut for meg? Sex 1-2 ganger i uka er ikke veldig sjelden for et par på 17. året, men det hjelper jo ikke å sammenligne med gjennomsnittet når du føler noe mangler. Du skriver ganske utfyllende, men jeg får ikke helt med meg hvor mye nærhet og berøring det er ellers i samlivet? Armkrok i sofaen? Spooning i senga? Et stryk over armen i forbifarten? En hånd i korsryggen om dere står ved siden av hverandre? 

Hun onanerer ikke selv, men kan du onanere henne? Hun sier hun har lyst, men opplever hun nytelse underveis? Får hun orgasme når dere har sex? Bruker du litt hender eller vibrator mot klitoris mens du knuller henne. 

Du skriver at hun er svært lite aktiv i senga. Kan det være at hun ønsker at du skal ta styring og kontroll? Kan det være noe å utforske lett power-play? 

Du skriver også at hvis du lar være å initiere, så «lurer» hun deg til sex. Det betyr vel at da tar hun faktisk initiativ? Men så overlater hun det til deg? Da kan det jo virke som om hun ikke er helt uinteressert, i så fall ville hun vel latt det gå lengre tid og nytt fraværet av mas (med mindre du oppfører deg helt atalt). Likevel overleverer hun rattet til deg, for å si det sånn, og vil at du skal føre. Hun har vanskelig for å slippe seg løs. Kan det tenkes at å passivisere henne ytterligere vil gi henne et slags rom til å slippe seg litt mer løs? Tenker ikke full dungeon, men holding, håndtering, at du styrer og bestemmer (men ikke er selvsentrert), snur henne rundt, ev. litt lett bondage.

Til sist: å ha prøvd å snakke på tomannshånd er noe heeelt annet enn å snakke sammen med en profesjonell tredjepart. Så det er verdt å forsøke, helst fra en «jeg ønsker at vi skal komme nærmere hverandre og gjenfinne gnisten, jeg vil at du skal ha det godt med meg», framfor «jeg vil pule mer». 
Det er vanlig å anbefale sensitivitetstrening, du finner ressurser på nett over metoden, men det kan være lettere å motivere og gjennomføre med en terapeut på laget å rapportere til. 
Det ligger en serie på nrk som heter Fete forhold, der parene skal gå ned i vekt, men som del av opplegget går de også til parterapeut, og det er lærerikt og interessant å se hva som avdekkes av negative dynamikker, og så hvordan de responderer på terapeutens innspill. Anbefales. 
og lykke til! 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann 42 år skrev (På 2.8.2022 den 23.38):

Er 42, mann og i et forhold med min samboer på ca samme alder. Vi har bodd sammen i 17 år. Har to barn, yngste er 12. Hun har en flott kropp som tenner meg som en lysbryter, og der er kanske noe av probemet? Jeg er alltid klar så hun slipper å jage? 

Vi sliter veldig med kommunikasjon i forholdet da hun ikke liker/klarer å snakke om sex eller følelser generelt. Det blir bare en diskusjon om hvor, hvem og hva osv.

Sex er veldig viktig for meg. Vi har sex 1 til 2 ganger i uken, fordi jeg maser meg til det, virker det som... Hun sier hun har lyst, men det er alltid på hennes premisser, og når det passer tidsmessig for henne. Hun forteller meg at hun tenner på meg, men det blir vanskelig å tro på henne. Hun er svært lite aktiv under akten så det blir alltid det samme selv om jeg har forsøkt å både ta for meg, lange forspill samt spørre om hva som tenner henne. Det er ikke så lett når hun  ikke kan si hva hun liker!
 

Det er evigheter mellom  når vi hadde spontan sex eller klinte fordi vi ble opphisset sammen, men det er nok sist vi ble fulle sammen. Da virker det som om hun slipper noen hemninger i senga også. :)

 
Forsøker å gi henne alt jeg tror hun liker, gjør så godt jeg kan og mer er det får jeg ikke gjort. Kunne vært flinkere med husarbeid, men da får jeg ikke tid til å klippe gresset, fikse ute, bilene, jobben osv. Utearbeid er også husarbeid? Uansett så tror jeg ikke problemet ligger her, siden jeg har forsøkt å kommunisere om dette 1000 ganger med henne. 

Hun sier at hun aldri onanerer eller beføler seg selv, noe jeg selvfølgelig synes er veldig merkelig. Jeg klarer ikke holde meg uten å onanere når jeg har tid. 
Har forsøkt alt for mange løsninger som å avstå fra sex, ikke runke for å minske min sexlyst, slutte å mase osv osv, men det faller tilbake på at hun forstår at jeg er frustrert og "lurer" meg til sex for å få meg "glad" igjen...

Begge to har alltid fått komplimenter og kommentarer fra andre så selvtilliten er ikke dårlig, men merker at dette problemet gjør at jeg tenker at man kanskje har det bedre som venner?

Hva ville andre gjort? Jeg er ikke redd for å ende opp alene, men tenker på barnas beste oppi alt dette. Er veldig glad i henne, men vet ikke om jeg orker å leve livet mitt i en slik berg og dalbane. 
Er det bare jeg som er håpløs? 
Noen andre i samme situasjon? 
Forslag som innholdet å snakke sammen er ingen vits, det har jeg forsøkt i 12-13 år. 🤣

Hvis du maser deg til det, kan det kanskje føre til en slags aversjon hos henne   så kommer dere i en vond sirkel

Anonymkode: 42cad...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du bør senke forventningene og slutte å tenke at dere har et problem. Det er for eksempel ikke et problem at hun ikke onanerer selv om du gjør det. De to gangene i uken er kanskje nok for henne. Du har sikkert mer lyst enn henne siden du har høyere testosteronnivå. Det får du leve med uten å ta det som et nederlag.

Jeg er redd hun opplever kommunikasjonen som kritikk som det er vanskelig å forholde seg til. Hun føler antageligvis at hun både stiller opp og tar initiativ. Du føler da at hun "lurer deg til sex for å gjøre deg glad". Hun kan lett begynne å tenke at ingen ting er godt nok, og da kan dere virkelig få problemer.

Man kan ikke presse noen til å bli entusiastiske. Det blir ikke ekte. Jeg tror faktisk du ville kommet lengre med å snakke opp sexlivet deres og si du setter pris på at dere har et aktivt sexliv etter så mange år. Jeg tror det er mer motiverende for henne. (Jeg forstår at man noen ganger må ta opp problemer, men det forutsetter at man faktisk har et problem.)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hespetre skrev (11 timer siden):

PS. Selvtillit henger sjelden sammen med antall mottatte komplimenter. 

Når hun ikke vil ha sex på 25 året, bør noen alarmklokker ringe. Det er lenge å gå  uten sex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

erik123 skrev (På 11.8.2022 den 14.46):

Når hun ikke vil ha sex på 25 året, bør noen alarmklokker ringe. Det er lenge å gå  uten sex. 

Det er noe helt annet enn det som diskuteres her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hespetre skrev (3 timer siden):

Det er noe helt annet enn det som diskuteres her. 

Det er nok det, men er noe som viser hva som kan skje i et parforhold. Der den ene gir faen i den andre parten. Det er relevant for tråden. 

Anonymkode: f3453...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...