AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 Hva synes dere om en kollega som egentlig skulle til et sted å vaske etter jobb idag men istedet melder seg syk fordi hun har sovet så lite og har blemmer i munnen som er vonde pga stress. Og så drar hun på formiddagen og vasker når hun er i litt bedre form pga litt søvn i stedet? Anonymkode: 8de29...618 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467882-ville-du-reagert/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva synes dere om en kollega som egentlig skulle til et sted å vaske etter jobb idag men istedet melder seg syk fordi hun har sovet så lite og har blemmer i munnen som er vonde pga stress. Og så drar hun på formiddagen og vasker når hun er i litt bedre form pga litt søvn i stedet? Anonymkode: 8de29...618 Så lenge det vaskes er det vel greit? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467882-ville-du-reagert/#findComment-4105621 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 Lillemus skrev (2 minutter siden): Så lenge det vaskes er det vel greit? Hun vasket i arbeidstida. I stedet for å være på jobb dro hun og vasket. Anonymkode: 8de29...618 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467882-ville-du-reagert/#findComment-4105623 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicklusheletida Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva synes dere om en kollega som egentlig skulle til et sted å vaske etter jobb idag men istedet melder seg syk fordi hun har sovet så lite og har blemmer i munnen som er vonde pga stress. Og så drar hun på formiddagen og vasker når hun er i litt bedre form pga litt søvn i stedet? Anonymkode: 8de29...618 Jeg ville ha tenkt mitt om det, men ellers overlatt til arbeidsgiver å reagere/ ikke reagere på det. 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467882-ville-du-reagert/#findComment-4105626 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 Noen tåler lite søvn dårligere enn andre Vet ikke hvilken jobb vedkommende har, men i noen jobber må en være mer uthvilt i enn andre. Noen jobber krever at en er mer uthvilt enn av å vaske. Vasket hun en hel arbeidsdag? Kunne hun gå fra jobb om hun ikke orker mer? Kunne hun utsette deler av vaskingen om hun ble for sliten? Sov hun litt lenger før hun vaska enn hvis hun hadde gått på jobb.? Hvis hun pleier sluntre unda er det vel en annen sak. Jeg kunne gjort det selv. Jeg kunne klart å vaske (ikke en hel arbeidsda) selv om jeg ikke fungerte på jobb I noen jobber er det å gjøre feil (som lettere kunne skje med altfor altfor lite søvn) mer fatalt enn om en skulle f e helle feil Vaskemiddel i bøtta. Jeg hadde følt meg mistenkeliggjort om det var meg, men jeg kunne selv klart å vaske litt selv om jeg ikke hadde klart å være på jobb. Men som sagt kommer det jo an på hvilket arbeid. Må det inn vikar for hele dagen selv om en kan jobbe LITT? Eller kan hun være på jobb, yte halvt/jobbe halve dagen uten vikar? Anonymkode: 44a40...11c 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467882-ville-du-reagert/#findComment-4105627 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva synes dere om en kollega som egentlig skulle til et sted å vaske etter jobb idag men istedet melder seg syk fordi hun har sovet så lite og har blemmer i munnen som er vonde pga stress. Og så drar hun på formiddagen og vasker når hun er i litt bedre form pga litt søvn i stedet? Anonymkode: 8de29...618 Hvis hun dro for å gjennomføre en svart ekstrajobb samtidig som hun var for syk til å møte på jobb, så hadde jeg syntes det var kjipt. 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467882-ville-du-reagert/#findComment-4105635 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 frosken skrev (1 time siden): Hvis hun dro for å gjennomføre en svart ekstrajobb samtidig som hun var for syk til å møte på jobb, så hadde jeg syntes det var kjipt. Ja, ekstra kjipt når vi er så lite folk fra før og jobber for to fra før. Mens jeg tok hennes jobb og min jobb var hun der og vasket etter et arrangement de har hatt i helga. Anonymkode: 8de29...618 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467882-ville-du-reagert/#findComment-4105638 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 I tillegg til det Frosken og Nickløsheletiden sier ville jeg faktisk tenkt at hun var noe kort. Å ikke skjønne at når man er for syk til å jobbe, skal man hvile til man er frisk nok til å gå på jobb igjen er ikke særlig imponerende. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467882-ville-du-reagert/#findComment-4105639 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 Kayia skrev (1 minutt siden): I tillegg til det Frosken og Nickløsheletiden sier ville jeg faktisk tenkt at hun var noe kort. Å ikke skjønne at når man er for syk til å jobbe, skal man hvile til man er frisk nok til å gå på jobb igjen er ikke særlig imponerende. Ja, hun har i tillegg en svært aktiv livsstil på fritiden der hun «aldri» er i ro. Det er alltid noe aktivitet som skjer. Og den livsstilen må hun selvsagt få ha, men den går utover jobben. På jobb er hun nesten alltid så sliten at hun er treg. Hun har ikke en gang vett til å legge seg tidlig sånn at hun får nok søvn. Hun er sliten at det går utover oss andre fordi vi må dra lasset. Om vi andre skulle jobbet i hennes tempo hadde vi ikke kommet oss gjennom arbeidsdagen. Hun har også vært mye sykemeldt pga kroppslige plager, og vi har sagt at hun MÅ slappe av og ta det med ro for å bli frisk. Men også da er hun like aktiv. Jeg er for at man ikke skal isolerer seg og være inaktiv når man er sykemeldt, men som arbeidstager synes jeg man er forpliktet til å gjøre det som skal til for å bli frisk sånn at man kommer seg tilbake på jobb igjen så raskt som mulig. Men hun gjør ikke det. Hun tar ikke hensyn til verken ssg selv eller jobben. Hun har nå hatt ferie en mnd, og hun var på jobb i går. Som vanlig var hun veldlg sliten da også, for hun hadde vært med å arrangere NM i disse 3 ukene. Hun har ikke slappet av. Og det var etter dette mesterskapet hun skulle være med å vaske etter jobb idag. Så meldte hun seg altså syk, og to timer senere var hun altså der og vasket mens vi andre gikk sammen og tok hennes jobb i tilleg til vår egen fordi sjefen ikke hadde noen å sette inn. Vi andre er også slitne etter en tøff sommer på jobb, men vi bruker iallefall fritiden å hvile oss på sånn at vi klarer å stå i jobben. Vi prioriterer jobben. Om ikke lenge får vi også mer å gjøre, og jeg lurer virkelg på hvordan det skal gå. Det er egentlig hun og en annen som er pålagt dette fordi de har tid til det (arbeidet er regnet ut i tid hos oss), men de klarer på at det blir for mye for dem sånn at vi andre også må være med å bidra selv om vi egentlig ikke har tid til det, mem fordi hun er så treg pga sin livvstil må vi hjelpe dem, for det går jo utover den andre også m vi ikke hjelper. Vurderer å snakke med sjefen om det, men det er ikke så lett. Vil liksom ikke sladre. Og hun er jo så snill også. Men ja, det var skuffende å se dette. Hun burde priotert jobb foran hobby når hun likevel tydeligvis er i stand til å jobbe, og særlig når situasjonen er som den er. På toppen av dette måtte en annen gå hjem fra jobb, sånn at det ble enda mer på oss andre, men det er en kollega som nesten aldri er borte, så det var motiverende å gjøre. Jeg har sagt fra om at jeg ønsker at vi alle jobber hver for oss og at arbeidet blir fordelt rettmessig og heller møtes i pausen. Men dette var hun ikke interessert i, og det skjønner jeg jo, for da må hun sette opp farten og ta ansvar selv, da har hun ingeN å lene seg på. Nå skriver jeg om mer enn det tråden handler om. Men situasjonen begyner å bli ganske fortvilet og frustrende fordi det har vært sånn de siste 5 årene. Tålmodet vårt og motivasjonen til å hjelpe henne fordi hun er sliten begynner å bli oppbrukt. Hun er sykemeldt flere ganger i året, og vi skulle ønske hun forsto at hun må ta det med ro av hensyn til seg selv og jobben. Anonymkode: 8de29...618 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467882-ville-du-reagert/#findComment-4105642 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Savannah Skrevet 10. august 2022 Del Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nå skriver jeg om mer enn det tråden handler om. Men situasjonen begyner å bli ganske fortvilet og frustrende fordi det har vært sånn de siste 5 årene. Tålmodet vårt og motivasjonen til å hjelpe henne fordi hun er sliten begynner å bli oppbrukt. Hun er sykemeldt flere ganger i året, og vi skulle ønske hun forsto at hun må ta det med ro av hensyn til seg selv og jobben. Du kommer med ganske mye informasjon om saken her på slutten. Da jeg leste hovedinnlegget ditt så forsto jeg ikke umiddelbart problemet. Hvis denne vaskingen hadde vært engangs tilfelle så hadde dere arbeidskollegar antageligvis ikke reagert. Kanskje hatt litt forskjellige meninger, men ikke tenkt mer på det. Jeg vet ikke hvor stort arbeidsstedet er, eller hvor "langt" det er opp til sjefen. Vil tro at sjefen har meninger om dere og hen vet noe om situasjonen. Å drøfte situasjonen er ikke samme som sladre, men drøft det i sin helhet, ikke kun enkelte tilfeller. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467882-ville-du-reagert/#findComment-4105663 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. august 2022 Del Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nå skriver jeg om mer enn det tråden handler om. Men situasjonen begynner å bli ganske fortvilet og frustrerende fordi det har vært sånn de siste 5 årene. Tålmodet vårt og motivasjonen til å hjelpe henne fordi hun er sliten begynner å bli oppbrukt. Hun er sykemeldt flere ganger i året, og vi skulle ønske hun forsto at hun må ta det med ro av hensyn til seg selv og jobben. Jeg skjønte heller ikke problemstillingen i det første innlegget, men det som har kommet frem senere viser jo en alvorligere situasjon. Dere bør jo ta dette med sjefen, hun kan jo ikke skulke jobben under påskudd av å være utslitt og motta lønn for deretter å gå på en annen jobb og motta penger der, antagelig svart. Dette bør det opplyses om. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467882-ville-du-reagert/#findComment-4105667 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 10. august 2022 Del Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har sagt fra om at jeg ønsker at vi alle jobber hver for oss og at arbeidet blir fordelt rettmessig og heller møtes i pausen. Men dette var hun ikke interessert i, og det skjønner jeg jo, for da må hun sette opp farten og ta ansvar selv, da har hun ingen å lene seg på. Med forbehold om at jeg tolker beskrivelsen riktig, siden jeg ikke vet hva slags jobb det handler om: Dette burde det gå an å ta opp med ledelsen, uten å henge ut en enkelt person? Hvis arbeidet er organisert slik at noen bare kan henge med som (nesten) gratispassasjerer mens presset øker på de andre, blir det jo vanskelig å se både det reelle behovet for bemanning og hvem som utfører arbeidet tilfredsstillende. AnonymBruker skrev (11 timer siden): Om ikke lenge får vi også mer å gjøre, og jeg lurer virkelig på hvordan det skal gå. Det er egentlig hun og en annen som er pålagt dette fordi de har tid til det (arbeidet er regnet ut i tid hos oss), men de klager på at det blir for mye for dem sånn at vi andre også må være med å bidra selv om vi egentlig ikke har tid til det, men fordi hun er så treg pga sin livsstil må vi hjelpe dem, for det går jo utover den andre også om vi ikke hjelper. Jeg synes ikke dere skal ta over for teamet som er pålagt dette tillegget som en fast ordning, uten å synliggjøre det for ledelsen. De fleste vil nok reagere hvis det blir et mønster i at man gjør andres jobb. Å ta over for å få jobben gjort når kolleger er syke eller reduserte gjør man selvfølgelig, men det er ikke meningen at det skal være en fast ordning. Orker man egentlig ikke å gjøre jobben fordi man tar på seg for mye annet, bør man søke redusert stilling. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467882-ville-du-reagert/#findComment-4105669 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 Del Skrevet 10. august 2022 Takk, alle. Anonymkode: 8de29...618 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467882-ville-du-reagert/#findComment-4105678 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.