Gå til innhold

Ekstraslag Hjertet


moroso

Anbefalte innlegg

Hei:)

I går kveld hadde jeg ett ekstraslag på hjertet,det er det jeg tror ihvertfall,jeg kvapp noe voldsomt...har opplevd det tidligere også

Har vært til hjertespesialist ifjor,alt er helt perfekt fikk jeg beskjed om.

Tok også EGK for 3 uker siden,helt normal hjerterytme....sikkert tatt EKG 3 ganger i år

I dag tidlig når jeg kom på jobb opplevde jeg en slags muskelsammentrekning rundt hjertet/brystmusklatur

Bekymrer meg litt og sliter litt med Angst og Panikkanfall itillegg

 

Håper på svar:)

 

Mvh

Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

moroso skrev (40 minutter siden):

Hei:)

I går kveld hadde jeg ett ekstraslag på hjertet,det er det jeg tror ihvertfall,jeg kvapp noe voldsomt...har opplevd det tidligere også

Har vært til hjertespesialist ifjor,alt er helt perfekt fikk jeg beskjed om.

Tok også EGK for 3 uker siden,helt normal hjerterytme....sikkert tatt EKG 3 ganger i år

I dag tidlig når jeg kom på jobb opplevde jeg en slags muskelsammentrekning rundt hjertet/brystmusklatur

Bekymrer meg litt og sliter litt med Angst og Panikkanfall itillegg

 

Håper på svar:)

 

Mvh

Håkon

Ett enkelt nå og da er nok iktegn på noe farlig. Har i perioder hatt mange sånne iløpet av noen minutter. Hjertespesial7st fant ikke noe galt. 

https://lvh.no/symptomer_og_sykdommer/hjerte_og_kar/arytmier_og_ledningsforstyrrelser_/supraventrikulaere_ekstrasystoler_

https://lvh.no/symptomer_og_sykdommer/hjerte_og_kar/arytmier_og_ledningsforstyrrelser_/ventrikulaere_ekstrasystoler_

Nå har de jo sjekket EKG..

Kan du redusere nikotin, kaffi og/eller alkohol  hvis du inntar noe av dette? Det kan hjelpe.

 

Anonymkode: ae963...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Tusen takk for svar,drikker jo endel kaffe ja...kan redusere det endel ...har tenkt tanken at koffein ikke hjelper på så mye

Takk igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

moroso skrev (På 17.8.2022 den 12.53):

Hei,

Tusen takk for svar,drikker jo endel kaffe ja...kan redusere det endel ...har tenkt tanken at koffein ikke hjelper på så mye

Takk igjen:)

Min erfaring er at hvis du har angst, så må du optimalisere inntaket av kaffe. Det betyr at du ikke kutter det ut, men nøyer deg med et par kopper om dagen, slik at du får litt stimulerende og antidepressiv effekt men ikke så mye at du vipper over i angstanfall.

Nå er selvfølgelig dette heller ikke helt korrekt etter de nyeste terapiformene, for der handler det mer om at du bare kan få så mange angstanfall du vil, så lenge du prøver å vende fokus vekk fra symptomene og dine egne tanker og over på det som skjer rundt deg, men det er en annen diskusjon.

Når det gjelder ekstraslag: Alle mennesker har ekstraslag. Jeg har det selv og er enig i at det er ubehagelig, men det er heldigvis ikke farlig. Årsaken til at man får flere er sannsynligvis en stresset livsstil. Du kan lese denne:

Ekstraslag - Arytmi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...