Gå til innhold

Plagsom øresus, 2 uker igjen å vente på legetime..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å bli utålmodig.  Har hatt plagsom øresus siden starten av juli. Det er på høyre øret. Jeg har legetime om 2 uker. Har allerede ventet 4 uker på den timen. Legen min har nesten aldri ledige legetimer for tiden. 

Jeg blir engstelig og stresset av øresusen. Har forsøkt å skylle vann inn i øret itilfelle det var ørevoks. Forsøkt olje. Osv. Begynner å kjenne etter om jeg har andre symptomer. Begynner å bli litt sprø og får mye helseangst,  men forsøker å finne fornuften. Mest sannsynlig er øresus noe helt ufarlig selv om det kronisk suser og piper i ørene. 

Noen som har råd ? Dette vil sikkert ta evigheter å finne ut av. Har hatt tinnitus før for mange år siden  og da sendte legen meg bare videre til spesialist.  Det viste seg at jeg hadde mye ørevoks langt inne i øret. 

 

Anonymkode: 5bfc4...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hei, audiograf her.

du har helt rett. Tinnitus for seg selv er helt ufarlig, men det at den er plagsom og er sjenerende, eventuelt forstyrrer søvn, er det som er «farlig». Tinnitus er ikke en sykdom for seg selv, det er et symptom. Det kan forårsakes av mange ting, men som oftest er det enten fra et underliggende hørselstap eller stressrelatert. 
 

Behandling varierer fra pasient til pasient, men det viktigste er å styre tankene vekk fra tinnitusen. Det viktigste er å prøve å ikke tenke på tinnitusen, da blir den bare verre. I stillhet vil tinnitusen også oppleves verre, for da er du alene med tinnituslyden. Last ned ReSoubd sin tinnitus relief app, der finner du ulike bakgrunnslyder du kan teste som du kan ha på i bakgrunnen for å distrahere hjernen din fra tinnitusen. Lydnivået skal være litt over lydnivået av tinnitusen, den skal ikke overdøve tinnitusen men heller distrahere deg.

jeg vil anbefale deg å teste hørselen hos en audiograf for å se om dette kan være årsaken til tinnitusen. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...