Gå til innhold

Hvor mye penger har du å leve for pr mnd?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Nicklusheletida

Det kommer litt an på om jeg tar ut overtiden min i lønn eller avspasering. 

Stort sett velger jeg avspasering og da blir regnestykket sånn :

Hvis jeg tar med alle faste trekk , boutgifter både på hjem og hytte inkl mat ( har fast trekk på mat også) og mobil pluss månedskort til jobb , vil jeg sitte igjen med 19-20.000

Strømmen på hytta er ikke medregnet i dette . Det vil variere. Da vi bodde der i hele juli brukte vi jo mye strøm. Ca 1000 kr på meg. 

Kommunale avgifter og eiendomsskatt på hytta som kommer 2 ganger i året er heller ikke medregnet. Ca 5000 i året på meg. 

Har romslig nok økonomi til å spare noen tusenlapper hver måned. 

Diselutgifter og bompenger til og fra hytta, kommer også utenom .

Endret av Nicklusheletida
.

Jeg har grei lønn og har det bra økonomisk.  Nå stiger prisene og det merkes.  Jeg har ikke tenkt å spesifisere min privat økonomi her, men jeg har nok.  Jeg bruker penger på barn og barnebarn og jeg reiser en god del.

Jeg pleier å skrive ned hva jeg bruker av penger og jeg er glad for at noen måneder bruker jeg mindre enn jeg får.  Da kan jeg reise og bruke mer penger andre måneder, og støtte barn og barnebarn nå og ikke kun når de får arv etter meg.  Har ikke tenkt å ta penger med meg i graven, og tror arvingene mine kommer til å ha det bra når den tid kommer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...