Gå til innhold

Betennelse til hjernen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Betennelse i hjernen (encefalitt og meningitt) er veldig sjeldent.

Ved sistnevte er symptomene gjerne meget høy feber, hodepine, stiv nakke og eventuelt forvirring. Ved førstnevnte (betennelse i hjernen) får man også meget høy feber, og nevropsykiatriske symptomer som hallusinasjoner, kramper og forvirring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (7 minutter siden):

Betennelse i hjernen (encefalitt og meningitt) er veldig sjeldent.

Ved sistnevte er symptomene gjerne meget høy feber, hodepine, stiv nakke og eventuelt forvirring. Ved førstnevnte (betennelse i hjernen) får man også meget høy feber, og nevropsykiatriske symptomer som hallusinasjoner, kramper og forvirring.

Hvis det skjer meg vil jeg merke det før det blir betennelse? Jeg har feberfølelse etter kirurgi. 

Anonymkode: f35fb...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis det skjer meg vil jeg merke det før det blir betennelse? Jeg har feberfølelse etter kirurgi. 

Anonymkode: f35fb...189

Hvis du etter kirurgi får feber, evt dårlig allmenntilstand, skal du oppsøke fastlege eller legevakt for å få sjekket om du har fått en infeksjon i etterkant. Ikke fordi jeg tror den er i hjernen, men generelt fordi sårinfeksjoner kan være farlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (1 minutt siden):

Hvis du etter kirurgi får feber, evt dårlig allmenntilstand, skal du oppsøke fastlege eller legevakt for å få sjekket om du har fått en infeksjon i etterkant. Ikke fordi jeg tror den er i hjernen, men generelt fordi sårinfeksjoner kan være farlige.

Ja ok… men kan jeg ha betennelse i hjernen allerede? 

Anonymkode: f35fb...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...