Gå til innhold

Jeg er for trøtt i dag. Innenfor å forsove seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om det er "innenfor å forsove seg" kommer an på hva du skal.

Jobb eller utdanning med obligatorisk oppmøte: Nei. Du våkner nok når du har tatt en dusj og kommet deg ut i morgenlufta,

Studier uten obligatorisk oppmøte eller avtaler du kan avlyse uten at det går ut over noen: Ja. Men gi beskjed til de som trenger det, og ikke sov halve dagen, det bare forskyver problemet til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (8 minutter siden):

Om det er "innenfor å forsove seg" kommer an på hva du skal.

Jobb eller utdanning med obligatorisk oppmøte: Nei. Du våkner nok når du har tatt en dusj og kommet deg ut i morgenlufta,

Studier uten obligatorisk oppmøte eller avtaler du kan avlyse uten at det går ut over noen: Ja. Men gi beskjed til de som trenger det, og ikke sov halve dagen, det bare forskyver problemet til i morgen.

Det er obligatorisk men jeg for trøtt.. kanskje har vitaminmangler for jeg la meg før kl 23:45 i går.. klarer ikke å våkne.. dessuten er dagen bare 5 timer i dag.

Anonymkode: 12005...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er obligatorisk men jeg for trøtt.. kanskje har vitaminmangler for jeg la meg før kl 23:45 i går.. klarer ikke å våkne.. dessuten er dagen bare 5 timer i dag.

Det finnes hjelpemidler når man ikke "klarer å våkne": Koffein, kald dusj og skarp luft. Dropp i det minste ikke hele dagen.

Det trenger ikke være vitaminmangel selv om man er trøtt om morgenen, men du kan jo tenke litt over kostholdet ditt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (3 minutter siden):

Det finnes hjelpemidler når man ikke "klarer å våkne": Koffein, kald dusj og skarp luft. Dropp i det minste ikke hele dagen.

Det trenger ikke være vitaminmangel selv om man er trøtt om morgenen, men du kan jo tenke litt over kostholdet ditt. 

Liker ikke kaffe! 

Anonymkode: 12005...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Liker ikke kaffe! 

Anonymkode: 12005...0c1

Te eller brus med koffein, da. Går an å være løsningsorientert.

Anonymkode: 1122f...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Liker ikke kaffe! 

Anonymkode: 12005...0c1

Derfor skrev jeg "koffein", ikke kaffe. Du har kanskje hørt om energidrikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sophia-Na
laban skrev (3 minutter siden):

Derfor skrev jeg "koffein", ikke kaffe. Du har kanskje hørt om energidrikk?

Det er ekstremt usunt og starte dagen med. Hvem drikker brus og energidrikk til morgenen??? Vil ikke ha gule tenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårdippa skrev (1 minutt siden):

Det er ekstremt usunt og starte dagen med. Hvem drikker brus og energidrikk til morgenen??? Vil ikke ha gule tenner.

Så egentlig vil du ikke ha løsninger, du vil bare at noen skal støtte deg i valget om å skulke. (Regner med du er TS).

Anonymkode: 1122f...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sophia-Na
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så egentlig vil du ikke ha løsninger, du vil bare at noen skal støtte deg i valget om å skulke. (Regner med du er TS).

Anonymkode: 1122f...32c

Ja .. for jeg tror jeg har vitaminmangler og det er en mangelsykdom da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårdippa skrev (3 minutter siden):

Det er ekstremt usunt og starte dagen med. Hvem drikker brus og energidrikk til morgenen??? Vil ikke ha gule tenner.

Joda, jeg mente ikke at du skulle gjøre dette til en fast vane. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sophia-Na
laban skrev (4 minutter siden):

Joda, jeg mente ikke at du skulle gjøre dette til en fast vane. 

Nei nå har jeg stått opp… tok meg sammen tilslutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Klarer ikke og våkne. 

Anonymkode: 12005...0c1

Du har jo ikke forsovet deg og er du så våken at du orker å logge deg inn på dol og skrive et innlegg så orker du å stå opp og gå på jobb eller skole også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vårdippa skrev (1 time siden):

Ja .. for jeg tror jeg har vitaminmangler og det er en mangelsykdom da.

Da må du gjøre noe med det. :) Begynn med å spise mer frukt og grønnsaker og ta tran (sitrontran smaker ingenting) og et multivitamintilskudd. Og ta ev. en tur til legen for en blodprøve (men jeg har en mistanke om at det var du som hadde sprøyteskrekk og blånektet på blodprøver og litt siden her inne?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sophia-Na
Lillemus skrev (3 minutter siden):

Da må du gjøre noe med det. :) Begynn med å spise mer frukt og grønnsaker og ta tran (sitrontran smaker ingenting) og et multivitamintilskudd. Og ta ev. en tur til legen for en blodprøve (men jeg har en mistanke om at det var du som hadde sprøyteskrekk og blånektet på blodprøver og litt siden her inne?).

Jeg kan mye om sunt kosthold… bruker kapsler. Ja det var meg, har ikke vært der enda. Byr meg i mot.. skal i morgen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårdippa skrev (45 minutter siden):

Jeg kan mye om sunt kosthold… bruker kapsler. Ja det var meg, har ikke vært der enda. Byr meg i mot.. skal i morgen.. 

Be om å få ligge når de tar prøven, skulle du besvime så faller du ikke og slår deg. :) De har garantert ofte pasienter som gjerne vil ligge av ulike grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (9 timer siden):

Be om å få ligge når de tar prøven, skulle du besvime så faller du ikke og slår deg. :) De har garantert ofte pasienter som gjerne vil ligge av ulike grunner.

Ja men selv da kan jeg besvime. Derfor vil jeg undersøke om jeg kan få noe å sove på? 

Anonymkode: 12005...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja men selv da kan jeg besvime. Derfor vil jeg undersøke om jeg kan få noe å sove på? 

Anonymkode: 12005...0c1

Det trenger du slett ikke for en enkel blodprøve, det er ikke farlige å besvime når du ligger nede heller. Ja, jeg har forstått at du har sprøyteskrekk og at det er svært ubehagelig for deg, men du får neppe noe å sove på for en blodprøve. Ta musikk på ørene og lukk øynene mens du ligger, det klarer du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Det trenger du slett ikke for en enkel blodprøve, det er ikke farlige å besvime når du ligger nede heller. Ja, jeg har forstått at du har sprøyteskrekk og at det er svært ubehagelig for deg, men du får neppe noe å sove på for en blodprøve. Ta musikk på ørene og lukk øynene mens du ligger, det klarer du.

Ja men hva om de stikker feil ? 

Anonymkode: 12005...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja men hva om de stikker feil ? 

Anonymkode: 12005...0c1

De stikker ikke feil, dette har de gjort mange ganger og det går helt fint. :) Det er yrket deres og noe de kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...