Gå til innhold

Sminke

Anbefalte innlegg

Hva bruker dere av sminke? 

Jeg bruker kun sminke meg til jul, fest etc. Men blir snart 32 og bør ordne meg mer når jeg skal mer enn kun på butikken da jeg ofte ser blek og sliten ut. 

I kveld prøvde jeg fondation (sånn mousse, relativt lin egen hudtone), blush (lys rosa), lys øyenskygge i tre jordfarger, litt mascara og lys lip gloss som ligner min egen farge på munnen. Tok før- og etteebilde og sendte til noen venner pluss søster for tips. Fikk gode tilbakemeldinger på at sminken så naturlig og fin ut. 

Men jeg vil helst ha noe mer lettvint. Vil kun skjule dårlig hud som for øvrig er ganske ok, og få mer glød. Søster bruker ansiktspudder og venninne bruker en tredagers spray tan i ansiktet i stedet for fondation og blush. 

Jeg tenker å prøve begge deler, men er jo kjipt å bruke unødvendige penger. 

Hva bruker dere til hverdags (og hvorfror) og til finere anledninger? 

Anonymkode: e3377...1b7

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/468363-sminke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker foundationen sheer glow fra Nars, og kombinerer denne med en flytende blush fra samme merket. Blushen er byggbar så du kan velge om du vil ha en veldig diskre og nesten usynlig finish, eller du kan bygge på og få det kraftigere for sene kvelder,fest og byen :) 

På øynene bruker jeg sjeldent øyenskygge på hverdager, da er det i såfall en lys, nude tone som jeg blender godt ut for å gå litt dybde, og avslutter med mascara (Her er maybeline Sky High en klar favoritt).

På leppene bruker jeg en ferskennude/nuderosa leppestift fra mac og lip liner, eller En glitrende lip gloss fra dior som gir et veldig lyst men diskre rosa resultat. 

Til finere anledninger bruker jeg gjerne mer øyenskygge på øynene og en eyeliner. Øyeskyggepalettene jeg liker best er fra dior og NARS, og er glad i å blande inn litt skimmer eller glitter. Ellers er sminken ganske lik som den over, annet en at jeg bruker litt mer produkt for å få det litt kraftigere og en concealer fra Dior for å lysne opp øyepartier og få et lite løft.

Jge er 30 år :) 

Anonymkode: e99de...451

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/468363-sminke/#findComment-4111087
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...