Gå til innhold

starter Bulimi slik?

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Nå har ikke jeg fått noen trang til å spy eller hensikt med det. Men har bare fått litt tanker rundt det siden sykdommen har vært i slekten min før.. vet ikke hvor genetisk det er heller. Men har de siste 2 ukene spist 12 Snickers barer (iskrem) på en kveld. Har ikke gått opp i vekt, men det er et ustoppelig behov for å «fylle» meg opp. Spiser alltid mat først. Når jeg kjenner det kanskje kan komme opp igjen snart er jeg fornøyd, da har jeg fått nokk. Fikk kommentarer på hvor mye jeg spiste en dag (ikke stygg kommentar). Men vedkommende mente det var en syk mengde. Er det det? Kan det være noen grunn til dette? Det skjedde bare så plutselig, for 2 uker siden. 

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/468383-starter-bulimi-slik/
Del på andre sider

• UtakknemligDiva endret tittelen til starter Bulimi slik?

Fortsetter under...

90tallsbarn skrev (49 minutter siden):

Nå har ikke jeg fått noen trang til å spy eller hensikt med det. Men har bare fått litt tanker rundt det siden sykdommen har vært i slekten min før.. vet ikke hvor genetisk det er heller. Men har de siste 2 ukene spist 12 Snickers barer (iskrem) på en kveld. Har ikke gått opp i vekt, men det er et ustoppelig behov for å «fylle» meg opp. Spiser alltid mat først. Når jeg kjenner det kanskje kan komme opp igjen snart er jeg fornøyd, da har jeg fått nokk. Fikk kommentarer på hvor mye jeg spiste en dag (ikke stygg kommentar). Men vedkommende mente det var en syk mengde. Er det det? Kan det være noen grunn til dette? Det skjedde bare så plutselig, for 2 uker siden. 

Har det skjedd kun en gang eller skjer det hver kveld? Ja, det er ikke vanlig å spise 12 slike på en kveld kan man vel trygt si, men om det skjer en sjelden gang er det vel ikke så farlig. Spørsmålet er vel heller hvorfor du gjorde det? Hvorfor har du et behov for å fylle deg opp med mat? Spiseforstyrrelser kan arte seg på mange måter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/468383-starter-bulimi-slik/#findComment-4111277
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Lillemus skrev (På 3.9.2022 den 22.40):

Har det skjedd kun en gang eller skjer det hver kveld? Ja, det er ikke vanlig å spise 12 slike på en kveld kan man vel trygt si, men om det skjer en sjelden gang er det vel ikke så farlig. Spørsmålet er vel heller hvorfor du gjorde det? Hvorfor har du et behov for å fylle deg opp med mat? Spiseforstyrrelser kan arte seg på mange måter.

Har ikke holdt på sånn veldig ofte. Og det er ikke som trøst. Har ikke vært nedfor, og jeg bruker aldri mat som trøst. Det er noe annet. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/468383-starter-bulimi-slik/#findComment-4111577
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...