Savannah Skrevet 4. september 2022 Skrevet 4. september 2022 Vasker dere plastemballasje, eller kaster den i vanlig søppel? 0 Siter
emilie321 Skrevet 4. september 2022 Skrevet 4. september 2022 Hvis jeg må vaske plastemballasjen, så havner den i restavfallet. Men jeg kan skylle den i kaldt vann og så kaste den i plastavfallet (hvis det holder) 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. september 2022 Skrevet 4. september 2022 (endret) Savannah skrev (35 minutter siden): Vasker dere plastemballasje, eller kaster den i vanlig søppel? Skyller kjapt av den, er det større beger det er snakk om så kan jeg sette den i vasken og la den stå under mens jeg skyller av bestikk slik at det varme vannet også brukes til plastemballasjen. Det trenger jo ikke være gullende rent for å gå i plastsøpla heller. Endret 4. september 2022 av Lillemus 0 Siter
Dorthe Skrevet 4. september 2022 Skrevet 4. september 2022 Skyller av plasten kjapt og hvis ikke den blir ren så kastes den i restavfallet. 0 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet 4. september 2022 Skrevet 4. september 2022 Vasker ikke, men her jeg bor har de gått bort fra egen plastsortering så det går i restavfallet uansett. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 Skrevet 4. september 2022 Her i Oslo kan jeg kaste alt sammen i en dunk, så da gjør jeg det. Men jeg skyller av plasten/hermetikkerbokser fri for gris. Anonymkode: 080ec...e1b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 Skrevet 8. oktober 2023 Er den synlig skitten vasker jeg plastemballasjen med oppvask såpe,lar den tørke og kaster den i plast avfall.Ser jeg ikke noe skitt,vasker jeg oftest med vann bare.;lar den tørke og kaster i plastavfall. Anonymkode: f0adc...e79 0 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 9. oktober 2023 Skrevet 9. oktober 2023 Type kjøttdeigembalasje og tomme matoljeflasker vasker jeg ikke. Annet renere plastavfall kildesorterer jeg. 0 Siter
emilie321 Skrevet 9. oktober 2023 Skrevet 9. oktober 2023 Worriesome Plenty 2 skrev (1 time siden): Type kjøttdeigembalasje og tomme matoljeflasker vasker jeg ikke. Annet renere plastavfall kildesorterer jeg. Mener regelen er at hvis plasten trengs å vaskes, så skal den ikke vaskes, men i restavfallet. Hvis det holder, så kan en eventuelt skylle i litt kaldt vann. Må en bruke varmt vann og såpe, så er det mer miljøvennlig å kaste plasten i restavfallet. En ting jeg ikke visste før nylig, er at kvitteringer ikke skal i pappavfallet, det skal i restavfallet. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.