Gå til innhold

Pride har gått for langt..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det går ikke bra med alle som er vokst opp med heterofile foreldre heller. Det at du har en foreldrer av hvert kjønn betyr ikke at du er garantert en god oppvekst.

Anonymkode: 88c8f...e49

Endret av Admin
Ryddet for slettet sitat. Admin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det går ikke bra med alle som er vokst opp med heterofile foreldre heller. Det at du har en foreldrer av hvert kjønn betyr ikke at du er garantert en god oppvekst.

Anonymkode: 88c8f...e49

Men nå handlet ikke denne debatten om det 

Anonymkode: fdd17...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo så veldig bekymret for barn av homofile fordi mange av de ikke har fedre, så hvorfor er du ikke like bekymret for de barna av heterofile par med fedre som ikke er til stede?

Anonymkode: 88c8f...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er jo så veldig bekymret for barn av homofile fordi mange av de ikke har fedre, så hvorfor er du ikke like bekymret for de barna av heterofile par med fedre som ikke er til stede?

Anonymkode: 88c8f...e49

Jeg snakker generelt. Og nei jeg er ikke bekymret nei. Du lager det større enn det er, jeg mener far er donor selvom det er en donor

Anonymkode: fdd17...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det kan jo være mange, som om hvorfor har du ingen pappa osv. 

Anonymkode: fdd17...c62

Jeg tror barn i dag er vant til så mange ulike familiekonstellasjoner at det ikke vil være noe problem for de aller fleste. :)

På en av barnebursdagene til ett av mine barn var både jeg, faren og bonusmora til stede (vi lånte lokale på skolen) og en av ungene sukket litt misunnelig:"Åh, XX er så heldig som har to morer!" :D Nå skjønte hen vel ikke helt hva det innebar da, det skal jo sies, men kommentaren var morsom. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (1 time siden):

Donor er aldri far.  Barn kan møte sitt maskuline opphav, men de møter ikke far.  De har ingen krav til mannen som var med på å skape dem.  Det er mange barn som vokser opp med en far som ikke har lagt til sædsellen de kommer fra.  Når de vokser opp med to mammaer så er det synlig at de er ikke biologisk opphav begge to.  Mange enslige velger også å få barn med donor og de barna vokser opp med en mamma.

Han er en avlsokse altså.

Anonymkode: ed178...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han er en avlsokse altså.

Anonymkode: ed178...e0e

Noe de selv har valgt å være.

Anonymkode: 88c8f...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å huske på at de som har vokst opp med homofile foreldre nå, ikke er et representativt utvalg dette er de mest resurssterke foreldrene som hadde mulighet til å være tidlig ute

Når døra åpnes for alle får vi se hvordan det går, tror ikke vi har fasit enda.

Anonymkode: fd15d...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.9.2022 den 12.41):

Vær så snill og si at dette ikke er bare meg som synes det har gått altfor langt. I takt pride føler jeg at ytringsfriheten forsvinner. Man kan ikke lenger ha egne synspunkt uten og bli lynsjet for det. Jeg føler de går i mot seg selv med og kreve toleranse når de ikke tolerer andre.  Synspunkter? 

Anonymkode: fdd17...c62

Ja det har gått alt for langt. De krever så mye oppmerksomhet og alt dreier seg om dem. De er ikke tolerante mot andre. De må ikke feires 365 dager i året. De må roe seg kraftig ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Jeg HATER pride! Det er som en giftslange som skal åle seg inn over alt og skal ha kirken og menighetene til å sympatisere med dem. Selv om det står tydelig og klart i bibelen hvilket standpunkt kristne skal ha til den slags. Likevel er det mange kristne som lar seg "herje med" Dette har gått altfor langt. Dette er bespottelse av Gud. Dette er fandens verk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
HPM skrev (38 minutter siden):

Jeg HATER pride! Det er som en giftslange som skal åle seg inn over alt og skal ha kirken og menighetene til å sympatisere med dem. Selv om det står tydelig og klart i bibelen hvilket standpunkt kristne skal ha til den slags. Likevel er det mange kristne som lar seg "herje med" Dette har gått altfor langt. Dette er bespottelse av Gud. Dette er fandens verk.

Det samme kan sies om kirken. Minst like intensive og invaderende i offentligheten. Hvorfor skal kristendom være fritatt? Kristendommen er bespottelige mot menneskeheten.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
HPM skrev (13 timer siden):

Jeg HATER pride! Det er som en giftslange som skal åle seg inn over alt og skal ha kirken og menighetene til å sympatisere med dem. Selv om det står tydelig og klart i bibelen hvilket standpunkt kristne skal ha til den slags. Likevel er det mange kristne som lar seg "herje med" Dette har gått altfor langt. Dette er bespottelse av Gud. Dette er fandens verk.

Nå har vel kirken langt flere svin på skogen. Heksebrenninger, tvangskonvertering via krig og ikke minst disse prestene som har forgrepet seg på barn. Og de er IKKE få.

Anonymkode: 88c8f...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HPM skrev (13 timer siden):

Jeg HATER pride! Det er som en giftslange som skal åle seg inn over alt og skal ha kirken og menighetene til å sympatisere med dem. Selv om det står tydelig og klart i bibelen hvilket standpunkt kristne skal ha til den slags. Likevel er det mange kristne som lar seg "herje med" Dette har gått altfor langt. Dette er bespottelse av Gud. Dette er fandens verk.

Kan du komme med helt konkret hvor dette står i Bibelen?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Savannah skrev (10 minutter siden):

Kan du komme med helt konkret hvor dette står i Bibelen?  

Det finnes flere bibeltekster, både i GT og NT, som entydig avviser homofilt samliv. Bl,a. Matteus 19,12. Rom 1 ,26–27. 1. Korinterbrev 6,9–10. 

Anonymkode: 7c0aa...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Korinterbrev 6,9–10

Eller vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? Far ikke vill! Verken horkarer eller avgudsdyrkere eller ekteskapsbrytere eller de som lar seg bruke til unaturlig utukt, eller menn* som øver utukt med menn, eller tyver eller pengegriske eller drankere eller baktalere eller røvere skal arve Guds rike.

 

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Rom 1 ,26–27

Derfor overga Gud dem til skammelige lidenskaper. Kvinnene* deres byttet om det naturlige samliv med et som er mot naturen. På samme vis forlot også mennene* den naturlige omgang med kvinnen og brant i sitt begjær etter hverandre. Menn drev skammelig utukt med menn, og fikk på sin egen kropp den straffen som var uunngåelig på grunn av deres forvillelse.

 

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Matteus 19,12

For det er gjeldinger som er født slik av mors liv. Og det er gjeldinger som er gjeldet av mennesker, og det er gjeldinger som har gjeldet seg selv for himlenes rikes skyld. Den som er i stand til å fatte dette, han fatte det!

 

Hvis du tar dette bokstavelig så er kvinner menns eiendommer.  Er du enig i det?  Bruker du ordet gjelding i dag? Det er ingen steder nevnt kvinner som har begjær etter hverandre.  Hvorfor?  Fordi de som skrev dette regnet ikke med at kvinner hadde kjønnsdrift.  De var kun sædtønner som tok mot mennenes sæd og bar frem deres barn.

Hva med baktalere?  Er de et problem for deg i dag?  Når mennene fikk sin straff på sin egen kropp, betyr det at de ble pisket?  Støtter du det i dag?

Disse sitatene er tatt ut av sammenheng og den sammenhengen var virkeligheten for tusener av år.  Mennesket har kommet videre og det har gud og himmelrike også.  Jesus sa noe om å la alle barn komme til seg for deres var gudsriket.  Han sa ALLE barn og gjorde ingen forskjell.  Har du glemt det når du er så opptatt av flere tusen års sitater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Savannah skrev (På 4.9.2022 den 19.45):

Hvorfor er det synd på dem?  De har ingen far.  Man møter ikke noen som ikke eksisterer.

De har en far. De bare vet ikke hvem han er. Snakk om å rote til biologien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (3 minutter siden):

De har en far. De bare vet ikke hvem han er. Snakk om å rote til biologien. 

Det er ikke en far når det er donor.  Når mor blir gravid med en mann så er det en far selvom barna ikke vet hvem han er.  Det er ikke snakk om å rote med biologien, men å definere ord.

Befruktning skjer ikke uten et egg og en sædselle.  Det er biologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Savannah skrev (12 minutter siden):

Det er ikke en far når det er donor. 

Jo, det er den biologiske faren.

Anonymkode: 7c0aa...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo, det er den biologiske faren.

Anonymkode: 7c0aa...c94

det er det biologiske opphavet, men hvorfor er du så opptatt av at det er far?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...